Citat:
Ursprungligen postat av
MittMalmoe
Du kanske hoppas på det eftersom det stärker din tes .. vi är många MFF supportrar som inte håller med.. men vi håller en annan profil.. precis om på läktaren (lite mer kultiverat, sponsrar, betalar de dyra biljetterna, företagspaketen osv, kan kontrollera våra känslor).
Vi kan förstå och särskilja att MFF har varit Zlatans arbetsgivare (för det är precis det som är den rätta benämningen) en gång i tiden.. en av många... men att man inte är det längre.
Zlatan har gått vidare (precis om MFF).. deras vägar skildes för längesedan... närmare bestämt 20 år sedan.
Vad är du skyldig din gamla arbetsgivare du arbetade för år 1999-2001 (sedan 2005 om du räknar in ungdomsåren)?
Varför tycker du att det skall vara annorlunda för Zlatan?
Och jag kan garantera, att om jag hade fortsatt att få småuppdrag för min gamla arbetsgivare(för Zlatan har jobbat med och fått hjälp av MFF av och till under åren, dock inte som tävlingsspelare, utan välgörenhetsmatcher, firanden, rehabhjälp etc. Kan motsvara lite programmeringshjälp eller så), till den graden att jag fått en staty utanför och fortfarande hade passerkort och tillgång till datorsystemet med affärshemligheter, och jag sen börjar jobba för en av konkurrenterna, och offentligt i media säger att jag ska hjälpa min nya arbetsgivare att ta marknadsandelar från min gamla, då hade statyn försvunnit och mitt passerkort och inloggning dragits in rejält fort...
Men det är en dålig jämförelse oavsett. Supporterskap är mer en relation än ett arbete. Det är samma reaktion som om en pojkvän hade varit otrogen. Ja, det är inte mot lagen att vara otrogen, men jag hade åtminstone tagit ner alla bilder från väggen och inte velat ha med personen att göra. Och det är så supportrarna känner. Det får dom att må fysikt dåligt när de ser statyn, och detta när de går nånstans där de ska kunna slappna av, trivas, ha roligt. Istället påminns dom om sveket varje gång. Tiotusentals personer, om än i olika grad såklart.
Sätt statyn nånstans där inte de som mår mest dåligt över det samlas... det är inte något stort krav.
Och folk som trodde att statyn skulle få stå kvar, eller tror den kommer att få stå kvar om den repareras.. det handlar inte om det är rätt eller fel att vandalisera den, det handlar om att acceptera faktum. Den kommer att förstöras om den står där. Det är tiotusentals personer som vill ha väck den. Det är troligen bara ett par % som faktiskt agerar för att vandalisera(jag räknar inte att hänga ett dasslock på den som vandalisering, utan pratar om saker som att såga i den), men de få % är fortfarande hundratals personer. Den kommer inte att få stå ifred där, någonsin.