2020-01-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Miiko hanterade MFF galet, han skulle inte fått spela efter det blev känt vad han gjort.

Sarfo, som du säkert vet så tillhörde han SIRIUS när han gjorde övergreppen. MFF gjorde allt vad de kunde enligt lagen.

Zammarby tog ju med varm hand emot Miikos kompis Hamad, när MFF nobbade honom.

Precis, håller med dig, men faktum kvarstår att MFF supportrars upprördhet inte går att jämföra nästan mellan att ha en staty som man anser stå fel eller att ha snabbknullare i klubben. Hur mycket klagade ni när ni hade snabbknullarna? Vandaliserade ni klubben? Klottrade ni på deras bostäder? Hotade ni på något sätt?

Nej. Ni gjorde inget sådant. Smutsinställning! Det framgår med all önskvärd tydlighet hur er moraliska kompass är ställd.
Citera
2020-01-06, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Faktum kvarstår att MFF supportrar satt satt i förhållande till detta med statyn tysta som möss när nu hade snabbknullare i klubben men är så jävla upprörda över en staty som inte ens är er.
Det var protester från dag ett med Sarfo, med banderoller och ramsor på matcher m.m. Men ok, förvräng du verkligheten.
Citera
2020-01-06, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FritiofPiraten
Det var protester från dag ett med Sarfo, med banderoller och ramsor på matcher m.m. Men ok, förvräng du verkligheten.

Jag pratar såklart inte om proteser utan om den grad av våld och skadegörelse samt hot i paritet med statyn.

Som om ni attackerade Sarfos bostad menar du?

Sen varför nämner du inte Miiko? Är det inte du som försöker dölja saker?
Citera
2020-01-06, 12:20
Bannlyst
När man såg den ner sågad börja jag gap skratta hahahahahaha lika gått åt den äckliga zigenaren.. Jävla JUDAS
Citera
2020-01-06, 12:21
Medlem
Citat:
Det är ju det visst? Han höll nästan på att lägga av för att börja jobba i hamnen i Malmö, men han fick fortsatt förtroende i MFF. Han fick speltid som 18-åring när vi höll på att åka ur, när man lika gärna kunde ha valt att satsa på någon mer rutinerad. Han tilläts få en nyckelroll i superettan som 19-åring, när man lika gärna kunde ha valt att satsa på någon mer rutinerad. Zlatan hade inte varit någonting utan MFF.

Ja så måste det ju verkligen vara

Snabbknullarklubben har säkert skapat bollkänsla
Citera
2020-01-06, 12:26
Bannlyst
Så fort Zlatte är i Malmö blir han rånad antingen på värdesaker eller brukar de oftast klirra hans bil, minns 2004 över julhelgen när de tjorra hans Mercedes S63 AMG för millen, de tog fälgarna värde till 100lax och lämna karossen på stockar. Stod i tidningarna, börja skratta åt eländet.

Han är avskydd som fan för sina utalanden för han är ett skämt vilket folk inte gillar
Citera
2020-01-06, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Malmö betyder säkert jävligt mycket för honom då han är uppväxt där och har sin familj där. Men han måste väl få investera i något han kan göra pengar på fast att det inte är Malmö? Malmö kanske ska bli AB så han kan köpa hela skiten å få det framgångsrikt, han om nån har ju möjlighet till det.

Sen förstår jag inte ditt jidder om Liverpool då jag inte är särskilt intresserad men lojalitet vet jag vad det är och jag ser inte hur Zlatan fimpat den emot Malmö genom sina aktieköp, det är ju inte MFF som gjort Zlatan.

Fast jag tror inte du förstår. AB eller ej, man vill inte har in Zlatans egotrippade attityd och inflytande i klubben. Janne var aldrig intresserad på riktigt att ta tillbaka Zlatan för han visste det var dåligt moralen hos andra spelare. Sverige gjorde sitt bästa VM år 2018 sedan 1994. Och det utan Zlatan. EM 2016 när Zlatan var med kom vi sist i gruppen. Hamrén lät Zlatan styra och ställa hur han ville i laget.

Oavsett Hammarby eller ej, Zlatans ego är för stort.
Citera
2020-01-06, 12:39
Medlem
elbels avatar
Fail att lämna kvar det enda han är värd, fötterna
Citera
2020-01-06, 12:41
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Det är ju det visst? Han höll nästan på att lägga av för att börja jobba i hamnen i Malmö, men han fick fortsatt förtroende i MFF. Han fick speltid som 18-åring när vi höll på att åka ur, när man lika gärna kunde ha valt att satsa på någon mer rutinerad. Han tilläts få en nyckelroll i superettan som 19-åring, när man lika gärna kunde ha valt att satsa på någon mer rutinerad. Zlatan hade inte varit någonting utan MFF.

Han var alltså en belastning för MFF? Hur länge spelade han där innan dom äntligen fick bort honom?
Citera
2020-01-06, 12:43
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Fast jag tror inte du förstår. AB eller ej, man vill inte har in Zlatans egotrippade attityd och inflytande i klubben. Janne var aldrig intresserad på riktigt att ta tillbaka Zlatan för han visste det var dåligt moralen hos andra spelare. Sverige gjorde sitt bästa VM år 2018 sedan 1994. Och det utan Zlatan. EM 2016 när Zlatan var med kom vi sist i gruppen. Hamrén lät Zlatan styra och ställa hur han ville i laget.

Oavsett Hammarby eller ej, Zlatans ego är för stort.

Så man vill inte ha med honom att göra men han får inte heller gå vidare, är det så du resonerar?
Citera
2020-01-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Precis, håller med dig, men faktum kvarstår att MFF supportrars upprördhet inte går att jämföra nästan mellan att ha en staty som man anser stå fel eller att ha snabbknullare i klubben. Hur mycket klagade ni när ni hade snabbknullarna? Vandaliserade ni klubben? Klottrade ni på deras bostäder? Hotade ni på något sätt?

Nej. Ni gjorde inget sådant. Smutsinställning! Det framgår med all önskvärd tydlighet hur er moraliska kompass är ställd.

Vi fattar att du inte gillar MFF. Och jag fattar att du försöker klandra MFF för Sarfos brott eftersom det är så du kan håna klubben.
Men faktum är att det enda felet MFF har gjort i samband med Sarfo är att de misslyckats med scoutingen av hans privatliv. Sarfo har inte begått något brott medan han har varit MFF:s spelare. Och MFF:s ledning har hanterat fallet Sarfo exemplariskt utifrån förutsättningarna. Hade du velat att "din" klubb skulle ha agerat annnorlunda om de hade råkat få in Sarfo i sitt lag? Förlara gärna hur isf!

MFF:s supportrar har helt enkel inte behövt agera mot Sarfo, eftersom ledningen hanterade problemet Sarfo.

Malmö stads politiker har gjort bort sig och inte hanterat statyn som suppotrarna vill. Alltså agerar supportrarna.

Baserat på dina tidigare inlägg förväntar jag mig inte att du skall förstå skillnaden, men jag hoppas
Citera
2020-01-06, 12:50
Medlem
Citat:

Inte en chans. Hade bara börjat i en annan klubb. Z är en talang utan dess like och skulle slagit igenom tillslut oavsett moderklubb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in