Citat:
Ursprungligen postat av
NoF8
Precis, håller med dig, men faktum kvarstår att MFF supportrars upprördhet inte går att jämföra nästan mellan att ha en staty som man anser stå fel eller att ha snabbknullare i klubben. Hur mycket klagade ni när ni hade snabbknullarna? Vandaliserade ni klubben? Klottrade ni på deras bostäder? Hotade ni på något sätt?
Nej. Ni gjorde inget sådant. Smutsinställning! Det framgår med all önskvärd tydlighet hur er moraliska kompass är ställd.
Vi fattar att du inte gillar MFF. Och jag fattar att du försöker klandra MFF för Sarfos brott eftersom det är så du kan håna klubben.
Men faktum är att det enda felet MFF har gjort i samband med Sarfo är att de misslyckats med scoutingen av hans privatliv. Sarfo har inte begått något brott medan han har varit MFF:s spelare. Och MFF:s ledning har hanterat fallet Sarfo exemplariskt utifrån förutsättningarna. Hade du velat att "din" klubb skulle ha agerat annnorlunda om de hade råkat få in Sarfo i sitt lag? Förlara gärna hur isf!
MFF:s supportrar har helt enkel inte behövt agera mot Sarfo, eftersom ledningen hanterade problemet Sarfo.
Malmö stads politiker har gjort bort sig och inte hanterat statyn som suppotrarna vill. Alltså agerar supportrarna.
Baserat på dina tidigare inlägg förväntar jag mig inte att du skall förstå skillnaden, men jag hoppas