2020-01-06, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Nej, det är vad du gör, du ska kontrollera ifall jag gjort den.
Fram till du kontrollerat så står mitt påstående att jag mätt jorden till ett klot som sanning då det är något du faktiskt kan kontrollera och oviljan att kontrollera beror på att du inte vill veta.

Kvar står att du enbart antar jordens form och ett antagande står sig slätt( ) mot uppmätt fakta.

Är det enbart en religiös tro du har får du ta det i ett bättre lämpat forum då det inte går att diskutera med religiösa.
Det fetade: du påstår att ditt påstående är en sanning. Hur går det ihop? Antar du att ditt påstående är en sanning?

Hur kan jag kontrollera dina mätningar om du pga ovilja inte vill presentera dem?
Citera
2020-01-06, 13:50
Medlem
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
Varför är Antarktis ett no-go område? Inga flygplan får flyga över heller.
[/b]
Vem påstår detta? Det är helt enkelt inte sant.
Citera
2020-01-06, 14:03
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Jag behöver inte argumentera för en platt jord, jag vet att dina argument är lögner och behöver inte presentera ett alternativ till dina lögner.

Om jorden är platt, vågig, pyramid eller bananformad bryr jag mig inte om. Det viktiga för mig är att jag känner till att det är en lögn att jorden skulle vara formad som en boll. Det är anledningen till lögnen som intresserar mig och en del av den anledningen ligger gömd i debatten om jordens form. Självbedrägeriet anser jag vara en nycklarna till detta mysterium.
Om du vet att jorden inte är rund. Varför presenterar du inte dina bevis för att globjorden är en lögn då?
Kan du inte det så är ditt påstående om att du vet den enda stora lögnen här.
Citera
2020-01-06, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Varför ser det inte ut som det så när det är tex halvmåne. Varför lyser ytterområdena vid fullmåne mindre än mittområdet?
Vet ej. Att jag inte vet bevisar inte att jorden är rund, det bevisar att jag inte vet. Det är allt.

Citat:
Ja, det finns områden på månen med annan färg och mörkhet än andra områden. Helt korrekt. Att tro månen är en solid sak med enbart samma material är befängt korkat.
Vad har du för bevis för att det är en solid sak?

Citat:
Är det ett medvetet val att undvika svara på vad tyck är enligt dig? Varför i så fall?
Ja, det är medvetet. Det är ju en medveten handling från dig att använda det argumentet för att undvika sakfrågan och misskreditera mig. Sakfrågan handlar huruvida du kan presentera bevis för tryck bredvid vakuum, och inte min definition av tryck. Hade du kunnat presentera bevis så hade du gjort det, det kan du inte.

Citat:
Vad är tryck enligt dig? Utan att du svarar på den frågan kan vi inte ens prata om tryck bredvid vakuum.
Det kan vi visst det. Du påstår att tryck bredvid vakuum existerar men kan inte visa upp bevis för detta, du påstår nåt och sedan ska jag bevisa det åt dig. Bara retorik, inget annat.

Citat:
Och sluta med ditt jävla trallande om allt annat
Det står dig fritt att lämna tråden.
Citera
2020-01-06, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dragkejda
Så de naturliga gaslagarna stämmer altså inte?

Som sagt Nobelpriset ligger runt hörnet.
Atmosfären är inte i en behållare, är du trög på något sätt?
Citera
2020-01-06, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Du påstår detta:

Vilka är plattjordarnas sanningsenliga argument? Kan du inte säga dem?
Jorden ser platt ut, bevisar inte att jorden är platt.
Citera
2020-01-06, 14:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Mina fungerande argument är enkla.
Du säger: jorden är rund.
Jag säger: visa mig.
Du kan inte.

Detta är ju inget argument, det vet väl även du?

Du påstod däremot att du är en person som kallar sig plattjordare, och att du har sanningsenliga argument.

Citat:
Jag vet att ni globjordare har svårare för att argumentera för er sak än vi plattjordare, då allt ni har är lögner.

Om du har så himla lätt att argumentera, varför gör du inte det?
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jorden ser platt ut, bevisar inte att jorden är platt.

Va? Är det dina argument? Vad betyder det ens?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emotallt
Varför är Antarktis ett no-go område? Inga flygplan får flyga över heller.

Det är klart att så länge etablissemanget inte låter oss vanliga slavar få veta så innebär det att orden är platt och att etablissemanget döljer Gud för oss. JORDEN ÄR PLATT, punkt slut!
Jo, man får flyga över antarktis. Var det allt du hade att komma med? Så lite religion på det. Bättre kan du!
Citera
2020-01-06, 14:13
Medlem
Citat:
Vad är ett bevis enligt dig?

Låt mig gissa, du kommer flamsa om allt annat än att svara på frågan.
En förutsättning för bevis är att det inte baseras på ett antagande. En bra utgångspunkt tycker jag.
Citera
2020-01-06, 14:14
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
En förutsättning för bevis är att det inte baseras på ett antagande. En bra utgångspunkt tycker jag.

Kom med dina bevis då, de som inte är lögner.
Citera
2020-01-06, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Här säger nedan säger du ju att du är en plattjordare, inte att jorden kan vara bananformad. Du säger också att du har sanningsenliga argument som stöder en platt jord. Varför behöver du inte säga dessa argument? Det borde ju vara jättelätt.
För enkelhetens skull kategoriserar jag mig som plattjordare i tråden, men i övriga livet som människa.
Jag säger att jag inte behöver ljuga för mig själv, om vad jag tycker är sant vet jag inte.

Jorden ser platt ut. När jag säger det är sanningsenlig mot mig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in