Citat:
Ursprungligen postat av
Clay Allison
Jaså det vet du? Vilka är era fungerande argument då? Är det er karta? Är det föreställningen att det känns meningsfullare att leva om jorden är platt? Vilka argument har ni? Snälla berätta.
Mina fungerande argument är enkla.
Du säger: jorden är rund.
Jag säger: visa mig.
Du kan inte.
Jag kan då konstatera att det inte är bevisat att jorden är ett klot, det är bara ett påstående. Jorden är nåt annat, ser platt ut men vad vet jag. Bryr mig inte så mycket om dess form heller.
Men jag måste erkänna att jag gillar er lögn. Den är enkel att slå hål på men ändå så kämpar ni så hårt för att vidmakthålla den, jag blir både upprörd över lögnen men finner det samtidigt otroligt underhållande.
Den briljant i sin dumhet. Vi kan se att tryck inte kan existera bredvid vakuum men ändå så hävdar ni det gör det, vi kan se att jorden ser platt ut men ändå hävdar ni att den inte är det, och till råga på allt så är det bevismässigt dåligt utfört. Men någon har klurat ut att det struntar människan i för hon bara älskar lögner, och det är så fascinerande, upprörande, humoristiskt. Allt på samma gång.
Trots att det skadar er själva så kämpar ni krampaktigt för att få fortsätta att ljuga för er själva. Varför gör ni detta?