2020-01-06, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Löste du ens inlägget du just besvarade? Håller du med om att lufttrycket är lägre högre upp och vattentrycket högre desto djupare man dyker?
Du för upp detta argument om det minskande trycket med ökande höjd ska bevisa tryck bredvid vakuum, som snart alla globjordare i tråden har använt sig av inklusive dig, och jag vill se bevis för detta påstående. Det presenterar inte du utan börjar i sedvanlig ordning att fråga något i stil med: 'håller du med om att trycket sjunker med stigande höjd'. Detta resonemang ska sedermera leda till att du övertygar mig om att det så tryck kan existera bredvid vakuum.

Men tyvärr, så måste jag be dig om bevis för ditt påstående annars förblir det ett påstående. Kan du visa oss ett exempel, inte påstående, där tryck existerar bredvid vakuum utan barriär?
Citera
2020-01-06, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Och? Allt tyder på en rund jord. Så vari ligger problemet?
Tyder på att jorden är rund? Erkänner du att det inte är bevisat?
Citera
2020-01-06, 13:20
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
I det tidsintervallet som du anger, runt 1.50 och framåt kan man se både kurvad och platt horisont.
Valde du att se kurvad?

Vittnesmålet tillsammans med de visuella bevisen brukar räcka. Folk har fått dödsstraff med betydligt mindre bevis än så. Valde du att bortse från ett ögonvittne?

Du påstår att det inte finns något tryckfall i atmosfären. Vill du åka med upp till 76000 fot och öppna luckan?
Citera
2020-01-06, 13:29
Medlem
Citat:
Så jag ska anta att du har utfört mätningar?

Nej, det är vad du gör, du ska kontrollera ifall jag gjort den.
Fram till du kontrollerat så står mitt påstående att jag mätt jorden till ett klot som sanning då det är något du faktiskt kan kontrollera och oviljan att kontrollera beror på att du inte vill veta.

Kvar står att du enbart antar jordens form och ett antagande står sig slätt( ) mot uppmätt fakta.

Är det enbart en religiös tro du har får du ta det i ett bättre lämpat forum då det inte går att diskutera med religiösa.
Citera
2020-01-06, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jaså det vet du? Vilka är era fungerande argument då? Är det er karta? Är det föreställningen att det känns meningsfullare att leva om jorden är platt? Vilka argument har ni? Snälla berätta.
Mina fungerande argument är enkla.
Du säger: jorden är rund.
Jag säger: visa mig.
Du kan inte.

Jag kan då konstatera att det inte är bevisat att jorden är ett klot, det är bara ett påstående. Jorden är nåt annat, ser platt ut men vad vet jag. Bryr mig inte så mycket om dess form heller.

Men jag måste erkänna att jag gillar er lögn. Den är enkel att slå hål på men ändå så kämpar ni så hårt för att vidmakthålla den, jag blir både upprörd över lögnen men finner det samtidigt otroligt underhållande.

Den briljant i sin dumhet. Vi kan se att tryck inte kan existera bredvid vakuum men ändå så hävdar ni det gör det, vi kan se att jorden ser platt ut men ändå hävdar ni att den inte är det, och till råga på allt så är det bevismässigt dåligt utfört. Men någon har klurat ut att det struntar människan i för hon bara älskar lögner, och det är så fascinerande, upprörande, humoristiskt. Allt på samma gång.

Trots att det skadar er själva så kämpar ni krampaktigt för att få fortsätta att ljuga för er själva. Varför gör ni detta?
Citera
2020-01-06, 13:30
Medlem
dragkejdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
...som gäller i ett slutet system, vilket atmosfären inte är.

Så de naturliga gaslagarna stämmer altså inte?

Som sagt Nobelpriset ligger runt hörnet.
Citera
2020-01-06, 13:33
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Att den inte reflekterar solens ljus.

Varför ser det inte ut som det så när det är tex halvmåne. Varför lyser ytterområdena vid fullmåne mindre än mittområdet?

Citat:
Det finns områden på månen i mittenpartiet som lyser mindre än vissa ytterpartier.

Ja, det finns områden på månen med annan färg och mörkhet än andra områden. Helt korrekt. Att tro månen är en solid sak med enbart samma material är befängt korkat.

Citat:
Frågan är: kan rymden existera bredvid jordens atmosfär. Inga bevis finns för detta och det vet du.
Därför försöker du hitta ett sätt att angripa min definition om tryck för att försvara din version, som du vet i nuläget inte kan bevisas. Du är religiös, du älskar din religion och därför måste du angripa mig istället för frågan.

Är det ett medvetet val att undvika svara på vad tyck är enligt dig? Varför i så fall?

Vad är tryck enligt dig? Utan att du svarar på den frågan kan vi inte ens prata om tryck bredvid vakuum.

Och sluta med ditt jävla trallande om allt annat
Citera
2020-01-06, 13:33
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Mina fungerande argument är enkla.
Du säger: jorden är rund.
Jag säger: visa mig.
Du kan inte.

Jag kan då konstatera att det inte är bevisat att jorden är ett klot, det är bara ett påstående. Jorden är nåt annat, ser platt ut men vad vet jag. Bryr mig inte så mycket om dess form heller.

Men jag måste erkänna att jag gillar er lögn. Den är enkel att slå hål på men ändå så kämpar ni så hårt för att vidmakthålla den, jag blir både upprörd över lögnen men finner det samtidigt otroligt underhållande.

Den briljant i sin dumhet. Vi kan se att tryck inte kan existera bredvid vakuum men ändå så hävdar ni det gör det, vi kan se att jorden ser platt ut men ändå hävdar ni att den inte är det, och till råga på allt så är det bevismässigt dåligt utfört. Men någon har klurat ut att det struntar människan i för hon bara älskar lögner, och det är så fascinerande, upprörande, humoristiskt. Allt på samma gång.

Trots att det skadar er själva så kämpar ni krampaktigt för att få fortsätta att ljuga för er själva. Varför gör ni detta?

Du påstår detta:
Citat:
Jag vet att ni globjordare har svårare för att argumentera för er sak än vi plattjordare, då allt ni har är lögner.
[…]

Vilka är plattjordarnas sanningsenliga argument? Kan du inte säga dem?
Citera
2020-01-06, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Vilka är era sanningsenliga argument för en platt jord? Du säger att allt vi har är lögner. Vilka argument har du för en platt jord som är sanningsenliga?
Jag behöver inte argumentera för en platt jord, jag vet att dina argument är lögner och behöver inte presentera ett alternativ till dina lögner.

Om jorden är platt, vågig, pyramid eller bananformad bryr jag mig inte om. Det viktiga för mig är att jag känner till att det är en lögn att jorden skulle vara formad som en boll. Det är anledningen till lögnen som intresserar mig och en del av den anledningen ligger gömd i debatten om jordens form. Självbedrägeriet anser jag vara en nycklarna till detta mysterium.
Citera
2020-01-06, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Vittnesmålet tillsammans med de visuella bevisen brukar räcka. Folk har fått dödsstraff med betydligt mindre bevis än så. Valde du att bortse från ett ögonvittne?

Du påstår att det inte finns något tryckfall i atmosfären. Vill du åka med upp till 76000 fot och öppna luckan?
Så nu när jag har påpekat för dig att horisonten i ditt klipp är både kurvad och rak övergår din argumentation i prat om dödsstraff och att jag ska åka med upp för bli dumpad ut genom en lucka i flygplanet. Infantilt och talande.

Det finns säkert nån dokusåpatråd du kan delta i. Jag avslutar vårt samtal här.
Citera
2020-01-06, 13:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Jag behöver inte argumentera för en platt jord, jag vet att dina argument är lögner och behöver inte presentera ett alternativ till dina lögner.

Om jorden är platt, vågig, pyramid eller bananformad bryr jag mig inte om. Det viktiga för mig är att jag känner till att det är en lögn att jorden skulle vara formad som en boll. Det är anledningen till lögnen som intresserar mig och en del av den anledningen ligger gömd i debatten om jordens form. Självbedrägeriet anser jag vara en nycklarna till detta mysterium.

Här säger nedan säger du ju att du är en plattjordare, inte att jorden kan vara bananformad. Du säger också att du har sanningsenliga argument som stöder en platt jord. Varför behöver du inte säga dessa argument? Det borde ju vara jättelätt.

Citat:
Jag vet att ni globjordare har svårare för att argumentera för er sak än vi plattjordare,
Citera
2020-01-06, 13:43
Medlem
emotallts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Visa upp ett bevis för en barriär tack!

Varför är Antarktis ett no-go område? Inga flygplan får flyga över heller.

Det är klart att så länge etablissemanget inte låter oss vanliga slavar få veta så innebär det att orden är platt och att etablissemanget döljer Gud för oss. JORDEN ÄR PLATT, punkt slut!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in