2020-01-06, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Han var alltså en belastning för MFF? Hur länge spelade han där innan dom äntligen fick bort honom?

Rekommenderar dokumentären Blådårar för att se hur omklädningsrummet såg på honom. Löst parafraserade citat:

"Han får en tryckare, vill ha frispark, får inte frispark och sedan sätter han igång och gnäller"
"Det smittar av sig på andra spelare när han springer runt och gnäller"
"Han är jävligt kaxig"
"Han är ung, han måste förstå sin plats i laget"
"Zlatan är inte ett problem men..."
"Han är inte stjärnan även även om han tror det"
"Han är jävligt egoistisk! Det är många gånger när vi kommer helt fria, där en enkel passning hade inneburit en farlig målchans, där Zlatan helt enkelt inte ser oss"

Osv osv. Malmö tjänade dubbelt på hans försäljning.

Edit: han spelade väl bara i A-laget 99-01 tror jag?
Senast redigerad av OllarSenoritas 2020-01-06 kl. 12:56.
Citera
2020-01-06, 12:56
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emma52
Inte en chans. Hade bara börjat i en annan klubb. Z är en talang utan dess like och skulle slagit igenom tillslut oavsett moderklubb.
Missade du ”Han höll nästan på att lägga av för att börja jobba i hamnen i Malmö”? Det är svårt att slå igenom som fotbollsspelare om man inte spelar fotboll.
Citera
2020-01-06, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MujaffaMalmoe
Vi fattar att du inte gillar MFF. Och jag fattar att du försöker klandra MFF för Sarfos brott eftersom det är så du kan håna klubben.
Men faktum är att det enda felet MFF har gjort i samband med Sarfo är att de misslyckats med scoutingen av hans privatliv. Sarfo har inte begått något brott medan han har varit MFF:s spelare. Och MFF:s ledning har hanterat fallet Sarfo exemplariskt utifrån förutsättningarna. Hade du velat att "din" klubb skulle ha agerat annnorlunda om de hade råkat få in Sarfo i sitt lag? Förlara gärna hur isf!

MFF:s supportrar har helt enkel inte behövt agera mot Sarfo, eftersom ledningen hanterade problemet Sarfo.

Malmö stads politiker har gjort bort sig och inte hanterat statyn som suppotrarna vill. Alltså agerar supportrarna.

Baserat på dina tidigare inlägg förväntar jag mig inte att du skall förstå skillnaden, men jag hoppas

Du talar om Sarfo. Varför nämner du inte Miiko? I det första fallet har du rätt att MFF gjorde en del. Dock så hävde man hans avstängning när man i klubben visste att han hade begått även ytterligare övertramp som du mycket väl vet. Baserat på ditt svar får jag väl säga det samma att du inte förstår att ni verkar tycka att snabbknullare är ok men en staty måste bort på alla sätt och man måste också bedriva skadegörelse på privat egendom. Samt såklart hatbrott och hot. Men som sagt snabbknullare är ok.

Att du menar att jag ogillar MFF är din tolkning. Jag hatar hycklare. Annat är irrelevant.
Citera
2020-01-06, 12:58
Moderator
pewpews avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Vad har han ställt till med, det är väl inte han som ställt statyn där ?
Han uttryckte sin önskan om att den skulle stå i Malmö.

Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Det är endast idioter som blir provocerade av dessa handlingar. Men jag förstår att du blir provocerad. Har man en begränsad bild av människor och hur världen fungerar är detta utkomsten. Inget att bli förvånad över. Men du har helt rätt i att Friends arena hade varit ett bättre val av plats. De förutsåg inte att Zlatan skulle vara så dum i huvudet att han för några miljoner valde att pissa på Malmö och inte inse konsekvenserna.
Det är ju det jag menar...... Det är problematiskt nu. En sak som jag INTE förstår är varför kommunen valde att neka förslaget för flytt som kom redan tidigare. Låt folket i Malmö bestämma. Nu ska de tydligen ta upp det för diskussion igen.

Naturligtvis är vandalisering aldrig ok. Jag blir inte provocerad, dock är jag ingen Zlatan fan längre av flera skäl.
Citera
2020-01-06, 12:59
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OllarSenoritas
Rekommenderar dokumentären Blådårar för att se hur omklädningsrummet såg på honom. Löst parafraserade citat:

"Han får en tryckare, vill ha frispark, får inte frispark och sedan sätter han igång och gnäller"
"Det smittar av sig på andra spelare när han springer runt och gnäller"
"Han är jävligt kaxig"
"Han är ung, han måste förstå sin plats i laget"
"Zlatan är inte ett problem men..."
"Han är inte stjärnan även även om han tror det"
"Han är jävligt egoistisk! Det är många gånger när vi kommer helt fria, där en enkel passning hade inneburit en farlig målchans, där Zlatan helt enkelt inte ser oss"

Osv osv. Malmö tjänade dubbelt på hans försäljning.

Edit: han spelade väl bara i A-laget 99-00 tror jag?

Jo jag har sett den fast det var jävligt längesen, hur gick det för alla som gnällde på honom? Dessa måste ju blivit fruktansvärt framgångsrika då dom redan där såg hur värdelös Zlatan var.
Citera
2020-01-06, 13:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jo jag har sett den fast det var jävligt längesen, hur gick det för alla som gnällde på honom? Dessa måste ju blivit fruktansvärt framgångsrika då dom redan där såg hur värdelös Zlatan var.

Tja du...de var väl redan etablerade spelare(?). Jag är inte MFF-supporter, tvärtom, så jag har inte koll på vilka som spelade där då. Du frågade dock hur MFF såg på honom, om han var en belastning, och inte hur det gick för hans medspelare som fick stå ut med honom.

Kolla hellre på hur det gick för Inter/Barcelona i CL när han kom respektive lämnade.

Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Det Zlatan missbedömde var att fansen inte gör skillnad på en affärsuppgörelse och en sportslig uppgörelse. Fansen är besvikna som fan, och det får statyn lida för !

Citat:
Jag ska hjälpa Hammarby att bli bäst i Skandinavien

Kan mycket väl vara så som du säger men iom att den gode Zlatte inte tänker efter innan käften går...
Senast redigerad av OllarSenoritas 2020-01-06 kl. 13:05.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av junk
Kan man ersätta den där fula statyn med en rondellhund från Lars Vilks?
Lars Vilks kan ju sätta upp några rondellzlatan i Malmö, de verkar vara lika lättstötta som muslimer där.
Ja just det, det bor väl bara muslimer där numera.
Citera
Medlem
Citat:
Inte en chans. Hade bara börjat i en annan klubb. Z är en talang utan dess like och skulle slagit igenom tillslut oavsett moderklubb.

Du gissar utan att känna till historien.
Om det inte varit för MFF hade Zlatan troligen jobbat i en falafelkiosk just nu.

Och det är precis det är är det fina med det svenska föreningslivet. Det finns många fantastiska ledare i klubbar och föreningar ute i landet som får ungdomar på rätt spår när allt perkar åt fel håll. Ledare som kliver in när skola och socialen har misslyckats
Citera
2020-01-06, 13:02
Medlem
Bakgrunden till allt...

Zlatan går in som 50% delägare i AEG-sweden. AEG globalt är en enorm koncern inom sport och äger arenor, lag, rättigheter etc etc.

AEG-sweden är dock inget märkvärdigt dotterbolag, de äger 49% av aktierna i Hammarby...thats it (Stadgarna säger att Hammarby måste äga minst 51% av aktierna). Det har inte direkt varit en solskenshistoria att vara aktieägare i bajen då de inte har någon utdelning och inte driver bolaget som en vanlig affärsrörelse, de har som mål att gå runt ekonomiskt...inte att tjäna pengar. Aktiernas värde är akademiskt alltså.

Zlatan äger nu (lätt avrundat) alltså 25% av hammarby, men då kommer frågan "hur mycket betalade han för aktierna ?". Jag tror (obs gissning) att han bara gått in med sitt namn och inte betalt en spänn.

Det AEG-Sweden hoppas på är helt enkelt att deras kvarvarande aktier nu ska få ett marknadsvärde i och med Zlatans intåg. De vill bli av med en urusel investering helt enkelt.

Det Zlatan missbedömde var att fansen inte gör skillnad på en affärsuppgörelse och en sportslig uppgörelse. Fansen är besvikna som fan, och det får statyn lida för !

Inte svårare än så !
Citera
2020-01-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Missade du ”Han höll nästan på att lägga av för att börja jobba i hamnen i Malmö”? Det är svårt att slå igenom som fotbollsspelare om man inte spelar fotboll.

Mmm hur länge tror du att han att varit kvar där??? Han hade garanterat börjat med fotboll igen. Man måste älska fotboll föra tt bli så bra.
Citera
2020-01-06, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Han uttryckte sin önskan om att den skulle stå i Malmö.

Det är ju det jag menar...... Det är problematiskt nu. En sak som jag INTE förstår är varför kommunen valde att neka förslaget för flytt som kom redan tidigare. Låt folket i Malmö bestämma. Nu ska de tydligen ta upp det för diskussion igen.

Naturligtvis är vandalisering aldrig ok. Jag blir inte provocerad, dock är jag ingen Zlatan fan längre av flera skäl.

Just så. Fullt vettigt och rimligt. Det som bara blir helt sjukt är när statyn vandaliseras OCH man vandaliserar hans bostad.

Det är ju helt oväsentligt vad man tycker om MFF, Zlatan eller vad annat men vandalisera statyn och bostaden för vad? För fotboll? Att det skulle vara ok? Helt rubbat
Citera
2020-01-06, 13:09
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Mmm hur länge tror du att han att varit kvar där??? Han hade garanterat börjat med fotboll igen. Man måste älska fotboll föra tt bli så bra.
Det finns inget ”garanterat” i frågan. Om han ville sluta med fotboll vet enbart han själv, du uttalar dig bara för att du med facit i hand vet hur det slutade. Om Z hade varit utrustad med en normal svensk jantekofta kanske han hade jobbat på någon biltvätt idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in