Citat:
Ursprungligen postat av
415brushan
Antingen missar du min poäng med flit eller så kan du faktiskt inte tänka djupare än så.
Kan ge dig en liten ledtråd:
Går ej att gå runt och hata folk i världen för de har olika kulturer än en själv, går definitivt inte att bomba dem tills de börjar tänka som du. Det är ingen demokrati, ett land och folk måste själva bestämma hur de vill ha det, vare sig du delar deras åsikter eller inte. Det är därför de kallas suveräna och internationellt erkända stater.
Begrips?
Och nej, du kommer absolut inte övertyga mig om något annat eftersom det jag säger är det som är normalt, du vill tvinga på folk saker. Kommer aldrig gå, så ge dig bara och inse att det är en oändlig konflikt så länge sånna som du inte lär er tolerans och respekt för andras liv.
Du missade helt att svara på det jag skrev. Det handlar i detta fall inte om att "gå runt och hata folk för att de har olika kulturer än en själv".
I detta fall diskuterar vi Iran, och:
- de ligger på plats 150 i Demokrati-index. Det är fakta.
- de har extremt dålig kvinnosyn och i stort sett inga kvinnor har någon makt överhuvud taget. Det är fakta.
- de har som uttalat mål att utplåna Israel och skulle göra så varje dag i veckan om de fick chansen, medan Israel inte har som mål att utplåna Iran. Det är fakta.