2020-01-04, 20:59
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hon begriper inte ens att hon inte är kapabel att ta hand om dem då hon är i arresten, trots förklaring från arrestbefäl samt info att han har hand om dem. Det tycks hon ha glömt och dess innan var det som sagt inte noga.
Idiot.

Otroligt, sicken djävla fyllskalle.

Men Grattis då KL, du söp bort både barn, man och hem, för att inte tala om en strålande karriär som förmodligen hade slutat djävligt högt upp om inte törsten efter alkohol kommit emellan.
Citera
2020-01-04, 21:01
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Finns bild på MR?
Lika magert som BR och KL ang social media och foton.
Noll hittills, även försökt kolla via Sitges.
BRs foto är från 2004, rikslarm vid rymning. De två andra rakade skallen för att minska igenkänningsfaktorn.
KL är väl återfunnen via ett reportage (pdf, barn, skola) och bröllopsbilden.
Fb-strategiskt, sa Bull?
Citera
2020-01-04, 21:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Otroligt, sicken djävla fyllskalle.

Men Grattis då KL, du söp bort både barn, man och hem, för att inte tala om en strålande karriär som förmodligen hade slutat djävligt högt upp om inte törsten efter alkohol kommit emellan.
Ja, hon har ställt till social oreda, minst sagt.
Jag tror inte att skyddad adress indikerar att KL är ute ur leken, snarare att de fått upp ögonen om att det är våldsbenägna busar som det rör sig om och att skyddad adress kan ha med sista släppta misstänkta att göra.

Nåt ytterligare hot, nåt fynd som pekar i nån riktning om medhjälpare?

Att HOL försökte leva som vanligt är helt rätt. Föreläsning, jobb osv.
Finns ingen anledning att ändra om han orkar som brottsoffer.
Har säkert hela kitet; skyddsväst, larm, gps - och spanare tätt inpå.
Oavsett vad han sysslar med säger det inte ett dugg om barnen (skydd, säkerhetsnivå). Den delen förmedlas givetvis inte i media och det är pågående förundersökning, säkerligen fullt pådrag med kartläggning och span.
Gillar att de är så tysta, det är bra. Bara lite rök emellanåt.
Det skapar osäkerhet för både ev medhjälpare och anstiftare.
Citera
2020-01-06, 11:45
Medlem
Citat:
Lika magert som BR och KL ang social media och foton.
Noll hittills, även försökt kolla via Sitges.
BRs foto är från 2004, rikslarm vid rymning. De två andra rakade skallen för att minska igenkänningsfaktorn.
KL är väl återfunnen via ett reportage (pdf, barn, skola) och bröllopsbilden.
Fb-strategiskt, sa Bull?

Finns tre stycken bekräftade bilder på KL.

Jag hittade bilden på KL i ett gammalt reportage från en Kungsholmen tidning.

Minns ej vem som hittade orginalet med bröllopsbilden i en tidning.

Avel hittade en bild på KL med en rejäl blåtira. Vet ej varifrån - kanske någon förundersökning eller liknande?
Citera
2020-01-06, 11:55
Medlem
Jag är inget fan av att skönmåla HOL. Jag har tyvärr svårt att 100% tro att han är den fantastiska människa som ibland målas upp i tråden. Däremot finns det inget som har hittats om honom. KL däremot har en låååång lista med besvärande beteende, domar mm.

Jag tycker att det är väldigt konstigt hur HOL pratade så mycket med media i början och ville ge intrycket hur tuff och stark han är. Att han misstänkte KL som anstiftare sades väl inte direkt till media utan till ambulanspersonalen och vittnen hörde honom. Sedan berättade vittnena för media? Jag hade också velat säga mina misstankar om jag blivit skjuten. Är ju inte säkert att man överlever plus att chocken gör att man kanske agerar lite mindre ”coolt” än vad man annars hade gjort.

KLs intervjuer med Aftonbladet och Expressen var kort sammanfattat helt bisarra och jag förstår inte alls varför hon gjorde dem.

Så sammanfattningsvis:
KL verkar ha rejäla problem, både med alkoholen och med sig själv.

HOL är förmodligen inte en ängel och det kan eventuellt finnas mycket som döljs. Men vi har inga ’bevis’ för detta utom vissa rykten samt försök till smutskastning. Fram tills det finns bevis ser jag honom som neutral, varken dålig eller bra.
Citera
2020-01-06, 17:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Du får försvara HOL tills du blir blå i ansiktet samtidigt som du försöker dra kortet att jag falskt värnar om barnen. Det går inte att förklara bort att han lagt ut sig, familjen och hemmet i media. Tydligen anser HOL själv inte detta var det bästa eftersom han nu rättat till misstaget och gått under jord.

Du tror medial uppmärksamhet är det bästa vid ett mordförsök.

Den gubben tror inte ens HOL på längre. Som sagt var ni i tråden gör denna man till en jättebebis gång efter gång.

Har farsan blivit skjuten i direkt anslutning till hemmet, ett hem där två barn finns ska pappan vara hemma och stötta och få stöd. Istället basunerade han direkt ut att det var barnens mamma som skjutit honom via torpeder. Tillika som han stod i media och sade att hans första timme utanför sjukhuset valde han att gå på jobb, han brösta upp sig och sade att han var en fighter som inte viker sig.

Inte ens för barnen vek han sig, undras hur man själv skulle må om man fått sin pappa skjuten som femtonåring och pappan flög på mamman direkt i media.

Det är troligen mamma som skjutit mig ungar men det finns bröd och mjölk hemma bara att servera er själva, pappa har inte tid med er, jag sticker på jobb.

Father of the year

Ingen behöver försvara en person som inte är anklagad eller ens misstänkt för något. Jag tycker att han verkar sköta sig och barnen väldigt bra. Det ska mycket till innan en mamma helt förlorar vårdnaden och enbart får övervakade besök, (som hon inte ens klarar av). HOL är ett offer men tycks inte vilja se sig själv som ett. Det är många som i hans läge skulle kurat ihop i offerkoftan men inte han. Han reser sig och tar tag i saker istället. Det är väl det som sticker vissa andra män i ögonen kanske?
Citera
2020-01-06, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag är inget fan av att skönmåla HOL. Jag har tyvärr svårt att 100% tro att han är den fantastiska människa som ibland målas upp i tråden. Däremot finns det inget som har hittats om honom. KL däremot har en låååång lista med besvärande beteende, domar mm.

Jag tycker att det är väldigt konstigt hur HOL pratade så mycket med media i början och ville ge intrycket hur tuff och stark han är. Att han misstänkte KL som anstiftare sades väl inte direkt till media utan till ambulanspersonalen och vittnen hörde honom. Sedan berättade vittnena för media? Jag hade också velat säga mina misstankar om jag blivit skjuten. Är ju inte säkert att man överlever plus att chocken gör att man kanske agerar lite mindre ”coolt” än vad man annars hade gjort.

KLs intervjuer med Aftonbladet och Expressen var kort sammanfattat helt bisarra och jag förstår inte alls varför hon gjorde dem.

Så sammanfattningsvis:
KL verkar ha rejäla problem, både med alkoholen och med sig själv.

HOL är förmodligen inte en ängel och det kan eventuellt finnas mycket som döljs. Men vi har inga ’bevis’ för detta utom vissa rykten samt försök till smutskastning. Fram tills det finns bevis ser jag honom som neutral, varken dålig eller bra.

Du har många vettiga poänger ovan. Hot och konflikter, inte minst separation och vårdnadstvist, tar fram både det sämsta och bästa hos människor. HOL som offer sticker ju ut en del jmfr med många andra fall. På pappret ska han ju vara en ”tuffing” med hans bakgrund. Tror också att han är väldigt mån om sin karriär och det kanske var tufft för familjen att hantera tidigare. Som många andra kända advokater så har han sett till att höras och synas. På gott och ont. Delat sin tid med många och samtidigt haft den här mångåriga och infekterade tvisten. Blir man kanske lite trubbig av till slut? Men jag hade hellre varit i hans kläder än i KL:s. Sen finns det ju mysigare sätt att bli kändis och uppmärksammad på. Det var lite kantigt och trött svarat ja när han fick en mikrofon framför sig i Rådhuset här senast. Hålla fasaden och orka gå vidare var väl lite vad det handlade om. Sen är det fullt förståeligt att han inte sätter sig i Malous soffa och gråter ut. Läskigt hur många skilsmässor fullkomligen spårar ur. Det här fallet känns som det är nåt åt det hållet som hänt. Och lite som du är inne på kanske - det är inte alltid bara den enes fel när två träter.
Citera
2020-01-07, 02:28
Medlem
Första och troligen sista inlägget i denna tråd. HOL har levt under helvetiska personliga förhållanden det senaste decenniet. Han har förmått ta hand om sina barn, klienter och kollegor. Vi som arbetat nära honom har aldrig märkt något av detta. HOL har alltid skött sina uppdrag med stort engagemang, kunnighet och professionellt. Jag är icke lejd ”påhejare” till HOL. Tvärtom, i egentlig mening, konkurrent om uppdrag. Vem KL är och hur hon är vet jag intet. Jag träffade HOL på Kronobergshäktet ca 4 veckor efter händelsen. Vi har en liknande militär grundutbildning (jag FJS, HOL Lapplandsjägare). Vi åt lunch ihop och var eniga om att vår ganska ”tuffa, hårda” militära utbildning gjorde att HOL klarade sig fysiskt så bra som det gick. Vi är också ense om att psykiska fenomen, bakslag, kan komma. Det positiva är att HOL är fullt medveten om det och har en handlingsplan att följa om så skulle ske. Enligt min uppfattning är HOLs fokus på barnens välmående och intet annat, som ganska tarvligt, antytts tidigare i tråden. Må det sluta så gott ske kan för barnen, HOL och även KL. Tack för mig.
Citera
2020-01-07, 05:49
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dclone
Första och troligen sista inlägget i denna tråd. HOL har levt under helvetiska personliga förhållanden det senaste decenniet. Han har förmått ta hand om sina barn, klienter och kollegor. Vi som arbetat nära honom har aldrig märkt något av detta. HOL har alltid skött sina uppdrag med stort engagemang, kunnighet och professionellt. Jag är icke lejd ”påhejare” till HOL. Tvärtom, i egentlig mening, konkurrent om uppdrag. Vem KL är och hur hon är vet jag intet. Jag träffade HOL på Kronobergshäktet ca 4 veckor efter händelsen. Vi har en liknande militär grundutbildning (jag FJS, HOL Lapplandsjägare). Vi åt lunch ihop och var eniga om att vår ganska ”tuffa, hårda” militära utbildning gjorde att HOL klarade sig fysiskt så bra som det gick. Vi är också ense om att psykiska fenomen, bakslag, kan komma. Det positiva är att HOL är fullt medveten om det och har en handlingsplan att följa om så skulle ske. Enligt min uppfattning är HOLs fokus på barnens välmående och intet annat, som ganska tarvligt, antytts tidigare i tråden. Må det sluta så gott ske kan för barnen, HOL och även KL. Tack för mig.

Tack för att du skrev detta. Känns bra att få veta lite fakta och även att få höra att HOL har vänner dig som dig. Det behöver han.
Citera
2020-01-07, 21:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Finns tre stycken bekräftade bilder på KL.

Jag hittade bilden på KL i ett gammalt reportage från en Kungsholmen tidning.

Minns ej vem som hittade orginalet med bröllopsbilden i en tidning.

Avel hittade en bild på KL med en rejäl blåtira. Vet ej varifrån - kanske någon förundersökning eller liknande?
Jo, så är det, ytterligare ett foto från FUP. Jag menade dock sånt som annars är raderbart alt möjligt att undvika själv. Om man nu vill det. Med flit. 😋
Citera
2020-01-07, 21:42
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Ingen behöver försvara en person som inte är anklagad eller ens misstänkt för något. Jag tycker att han verkar sköta sig och barnen väldigt bra. Det ska mycket till innan en mamma helt förlorar vårdnaden och enbart får övervakade besök, (som hon inte ens klarar av). HOL är ett offer men tycks inte vilja se sig själv som ett. Det är många som i hans läge skulle kurat ihop i offerkoftan men inte han. Han reser sig och tar tag i saker istället. Det är väl det som sticker vissa andra män i ögonen kanske?
Finner det inte minsta märkligt att han höll en viss approach inledningsvis. Vad är alternativet?
Vad vill man se? En man som gått ner för räkning, tårdrypande offerroll? Kuvad, livrädd så anstiftaren lyckats hota skiten ur honom?

Antingen är han stark i grunden, vill fortsätta i samma anda. Arbeta, försöka normalisera och komma på benen så fort som möjligt. Det kan även vara en kombination, att vilja signalera att han inte går ner för räkning - hur många försök som än sker med hot, misshandel eller till och med mordförsök.

Att vindarna sen vänder kan helt bero på ny information under pågående förundersökning, den är inte statisk. Det vore rent korkat om ÅK inte skulle informera att tex en hotbild tillkommit utan att för den skull röja vad. Han är inte varken första eller sista som behöver skyddas om det så är som brottsoffer eller vittne. En del får flyttas till annan ort, vittna via Skype.
Om nu så är fallet med skyddad adress. Det vet vi inte.
Citera
2020-01-08, 00:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Finner det inte minsta märkligt att han höll en viss approach inledningsvis. Vad är alternativet?
Vad vill man se? En man som gått ner för räkning, tårdrypande offerroll? Kuvad, livrädd så anstiftaren lyckats hota skiten ur honom?

Antingen är han stark i grunden, vill fortsätta i samma anda. Arbeta, försöka normalisera och komma på benen så fort som möjligt. Det kan även vara en kombination, att vilja signalera att han inte går ner för räkning - hur många försök som än sker med hot, misshandel eller till och med mordförsök.

Att vindarna sen vänder kan helt bero på ny information under pågående förundersökning, den är inte statisk. Det vore rent korkat om ÅK inte skulle informera att tex en hotbild tillkommit utan att för den skull röja vad. Han är inte varken första eller sista som behöver skyddas om det så är som brottsoffer eller vittne. En del får flyttas till annan ort, vittna via Skype.
Om nu så är fallet med skyddad adress. Det vet vi inte.
Tror inte Karin har skjyddad adress. Hon tog bort adressen efter 15 år. Registrera ingen ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in