2020-01-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Är du dum? Man kan inte bli delägare i MFF- det är därför han aldrig fått frågan. Malmö FF är en idrottsförening - en sådan får inte ha andra ägare än sig själv.
Hammarby är ett AKTIEBOLAG i vilket vem som helst kan köpa in sig. Enligt reglerna måste dock klubben själva äga minst 51% av aktierna - alltså vara majoritetsägare.

Nej jag anser inte att jag är dum. Retoriska frågor. Men där har du ju svaret själv. Han kan alltså inte bli delägare där. Kanske man vill vara med och styra en klubb i Sverige och vad skall han göra då? Som sagt tidigare, tacka nej till de flera hundra miljoner som Z och gett Malmö om man nu är så otroligt stolt. Att överhuvudtaget brinna så mycket för allsvenskan har för mig alltid varit oförståeligt, det är så låg nivå att det är pinsamt. Min farfar hade platsat i vissa lag. Jag har nog aldrig tagit mig igenom en hel allsvensk match i hela mitt liv, ungefär som att jag aldrig orkat ta mig igenom en hel damhockey match. För lågt underhållningsvärde helt enkelt.
Citera
2020-01-06, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Du helt fel när du skriver att Zlstan är större utomlands än här i Sverige!

Jaså, har du något bevis för det? Jag bor inte i Sverige och där jag bor pratar alla varmt om Zlatan. Enbart som en stor fotbollsspelare. Inget snack om hans personlighet eller tjafset om Hammarby. I Sverige är det Jantelagen som styr och där pratas det utifrån den.
Värst av alla är alla sura Malmöbor som är fast i en av världens just nu mest ökända städer och blir avundsjuka för att en kille från Rosengård är en av världens bästa fotbollsspelare.

Du som skrev om ägarintresse (orkar inte citera 2 ggr)
Det är du som fått nåt om bakfoten. Poängen är att han älskar fotboll och inte Malmö.
Han kan köpa in sig i vilken klubb som helst och främja fotboll, det är bara det det handlar om.
MFF går inte att göra så med men det hör inte ens hit, han har tagit sig ut i VÄRLDEN inte blivit en bitter knarkare i Malmö som aldrig gjorde nåt av sitt liv.
Citera
2020-01-06, 11:18
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Normalt är jag helt emot all form av vandalisering och annan brottslighet. När det gäller Zlatanstatyn är jag dock kluven. Av någon anledning har hans personlighet väckt de mörkare sidorna inom mig. Att hylla en person som Zlatan med en staty känns helt fel och därför känns det bra att några, oavsett vilka, har sett till att den försvunnit.

Exakt vad är det du finner så motbjudande hos Zlatan?
Citera
2020-01-06, 11:19
Medlem
Jag tror att kommunala tjänstemän och arbetare har släpat benen efter sig därför att de gärna ser att statyn förstörs så att den inte kan stå kvar.
Citera
2020-01-06, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nexus-6
Jag är inte förvånad alls. Det blir bara väldigt tydligt hur dumma i huvudet fans är. Läste om han Hammarbykillen som fick cancer. Hans beskrivning om när han är på match är ju som om det brinner till i huvudet på honom. Ändrar personlighet totalt. Vad han hade gjort för att kunna se matcher går bortom all logik... men för dem är det inte logik, utan bara känslor. Vilket är skrämmande att se.

Håller med. Det är så pinsamt. Fotboll borde få kretsa kring dom som UTÖVAR den. Dom som har störst talang och lägger ner hårdast arbete. Inte alla loosers utan talang och som INTE kämpat för att bli bra utan bara sitter och brölar med sprit och knark på läktaren/puben/hemma i sin äckliga soffa och ska slåss.
Citera
2020-01-06, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Exakt vad är det du finner så motbjudande hos Zlatan?

Gissar; allt som han inte är själv. Hårt arbetande, ett geni, stark självständighet, styrkan att ensam genom livet bita ihop och kämpa för en lysande internationell karriär...
Citera
2020-01-06, 11:23
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator

Nu råkade visste inte Malmö när valet av plats gjordes att Zlatan skulle köpa delar av Bajen - men när det blev känt skulle man faktiskt själva insett att det nog var läge att flytta statyn. Nu gjorde man inte det och konsekvenserna har blivit därefter.

Jag säger inte att det är tätt att vandalisera eller förstöra - men att sitta och spela dum och ställa sig frågande till varför är ju bara trams.

Jag försöker få fram varför detta är så fel att han köpt aktier i Bajen, vad är det som gör att det är oacceptabelt för Zlatan att äga en del i Hammarby? Är han skyldig MFF pengar eller vart klämmer skon?
Citera
2020-01-06, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma52
Nej jag anser inte att jag är dum. Retoriska frågor. Men där har du ju svaret själv. Han kan alltså inte bli delägare där. Kanske man vill vara med och styra en klubb i Sverige och vad skall han göra då? Som sagt tidigare, tacka nej till de flera hundra miljoner som Z och gett Malmö om man nu är så otroligt stolt. Att överhuvudtaget brinna så mycket för allsvenskan har för mig alltid varit oförståeligt, det är så låg nivå att det är pinsamt. Min farfar hade platsat i vissa lag. Jag har nog aldrig tagit mig igenom en hel allsvensk match i hela mitt liv, ungefär som att jag aldrig orkat ta mig igenom en hel damhockey match. För lågt underhållningsvärde helt enkelt.
Hade han frågat hade han säkert fått en position inom MFF.
Men det vill han inte - han saknat engagemanget, han har pengar och vill verka genom dessa. Man kan dock sponsra eller donera till klubbar som inte är aktiebolag. Men inte heller detta gjorde han.
Om nu detta inte är något att engagera sig i - varför skriver du då så flitigt i tråden, faller det inte på sin orimlighet?
Citera
2020-01-06, 11:24
Medlem
Stark-Senaps avatar
Bolljagaren liknar ismannen Ötzi.
https://i.redd.it/osakxkbpcx841.jpg
Citera
2020-01-06, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Jag försöker få fram varför detta är så fel att han köpt aktier i Bajen, vad är det som gör att det är oacceptabelt för Zlatan att äga en del i Hammarby? Är han skyldig MFF pengar eller vart klämmer skon?
Jag har inga synpunkter på vad han gör med sina pengar. Jag försöker förklara varför placeringen av statyn är åt helvete.
Citera
2020-01-06, 11:25
Medlem
Man kan ju alltid hoppas att tramsandet med statyn fått idioterna som reste skiten att förstå varför man inte ska resa statyer av ännu levande personer.
Citera
2020-01-06, 11:27
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Gissar; allt som han inte är själv. Hårt arbetande, ett geni, stark självständighet, styrkan att ensam genom livet bita ihop och kämpa för en lysande internationell karriär...

Jag förstår inte riktigt varför vissa känner sånt hat, han är en svartskalle som gjort rätt för sig och tom representerat landet som hjälpt hans familj i fotboll, han om nån svartskalle har väl betalat tillbaka för hjälpen dom fått. Han har en attityd som många inte kan relatera till för han är uppväxt i förorten med andra svartskallar men han har ändå inte gjort någon nått ont. Eller har han?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in