2020-01-06, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Folket har inte talat.. det är ett gäng fånar som gillar uppmärksamheten de får när de vandaliserar statyn. Det är princip vad de klarar av för att hamna i pressen.

Folket har inte talerätt i denna fråga. Det är MFF fansen som har det. Och spelarna. Och jag citerar Markus Rosenberg: "Tyvärr gick Zlatan över gränsen". Och både fans och spelare vill ha bort statyn. Detta kan så klart spelarna inte säga öppet. Men klart som fan att de inte tycker det är okej att Zlatan tänker satsa på en av MFF:s största motståndare. Man är ju naiv om man tror det.
Citera
2020-01-06, 09:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Tja, de ordnade hela hans karriär. De allra flesta klubbar hade sparkat honom redan som ungdom, eftersom hans attityd och råhet inte hade accepterats. Det gjordes ju försök att plocka bort honom från MFF också.

Jag har frågat innan i tråden men inte fått svar, på vilket sätt ordnade MFF Zlatans karriär? Hur länge spelade han där och hur hade det gått om han inte fick en plats i MFF, är det tack vare dom som han är så framgångsrik?

Jag hörde förövrigt att statyn ska bytas ut mot en ny Özz Nujen staty.
Citera
2020-01-06, 09:36
Medlem
DruidTwos avatar
Tyvärr ogillar både vi svenskar o babbar Zlatan, av så många anledningar och uttalande, att det bästa är att vänta 1000 år innan någon liten skulptur kan sättas i något udda museum.

Tror t.o.m Henke Larsson fått vara ifred i Malmö, då hans ödmjukhet under proffstiden var spektakulärt svensk.
Citera
2020-01-06, 09:45
Medlem
pillenottens avatar
Allt detta runt Zlatanstatyn är väl egentligen en solskenshistoria - att det i ett kaotiskt skithål som Malmö verkar vara det stora problemet att nån vandaliserar en ful staty!?
Citera
2020-01-06, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glyskolja
Vad han gjorde för Rosengård med plan och stöttning till ungdomar som inte vill vara i träsket räknar inte du fina MFFare med?

Vad har Rosengård FCK med MFF att göra?

Zlatan är Mr Bajen nu. Fatta det. Skicka statyn till Stockholm om de vill ha den. Gnagarna ville ju inte ha honom vid Friends.

Men någon vill kanske kännas vid honom?
Citera
2020-01-06, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faeldur
Så det tog knappt 3 månader från hyllad, den återvändande sonen, legenden, till att bli judas, få statyn förstörd?

Allt för ynka 7 miljoner kr och delägare i Hammarby ska bli bäst i Norden?

Hur fan tänkter man här då?

Att det är MFF och inte Hammarby som är bäst i Norden.
Citera
2020-01-06, 09:58
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornesmagasin2
Fan vilken jordnära kille, han har ju åtminstone båda fötterna kvar på jorden
Och näsan i vädret?. eller vart den nu kan vara,kanske aliens som tjal den...?..
Senast redigerad av nezzom 2020-01-06 kl. 10:01.
Citera
2020-01-06, 10:08
Medlem
Hemi57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Och näsan i vädret?. eller vart den nu kan vara,kanske aliens som tjal den...?..
..och helt tom inuti..
Citera
2020-01-06, 10:08
Medlem
Normalt är jag helt emot all form av vandalisering och annan brottslighet. När det gäller Zlatanstatyn är jag dock kluven. Av någon anledning har hans personlighet väckt de mörkare sidorna inom mig. Att hylla en person som Zlatan med en staty känns helt fel och därför känns det bra att några, oavsett vilka, har sett till att den försvunnit.
Citera
2020-01-06, 10:19
Avslutad
Kasta statyn åt helvete (ingen bryr sig, inte ens Zlatan)...

Hånet mot MFF när han investerar i Bajen för att han tror mer på dom är helt underbart och i linje med Zlatans ”jag bryr mig inte”-mentalitet som han alltid haft. Varför ska statyn stå kvar där?
Citera
2020-01-06, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Det visar ju vilken skitstad malmö har blivit och att idioterna styr malmö.

Så de är politikernas fel att statyn blir förstörd?
Du bra korkad du..
Citera
2020-01-06, 10:25
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Normalt är jag helt emot all form av vandalisering och annan brottslighet. När det gäller Zlatanstatyn är jag dock kluven. Av någon anledning har hans personlighet väckt de mörkare sidorna inom mig. Att hylla en person som Zlatan med en staty känns helt fel och därför känns det bra att några, oavsett vilka, har sett till att den försvunnit.

Håller helt med dig med undantaget att jag faktiskt inte är kluven. Tycker snarare att det är kul, vilket förvånar mig själv. Hoppas att marodörerna berättar sin historia, har det varit samma vandaler eller olika? Ser framför mig ett gäng mötas upp och smyga fram med vinkelslip för att hitta honom redan jämnad vid fotknölarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in