2020-01-06, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mafghan
Så de är politikernas fel att statyn blir förstörd?
Du bra korkad du..
Ja på ett sätt är det faktist det. För det handlar ju om att statyn inte tillhör varken MFF, SvFF eller zlatan utan just MALMÖ STAD. De fick den för att Sthlm inte ville ha den - sockeln var för tung för den tänkta placeringen. De - och ingen annan - ansvara för dess placering. Nu råkade valet av plats för statyn tajmas exceptionellt dåligt, för bara några veckor efteråt gick Zlatan ut med att han inte bara köpt in sig i utan även skulle göra Hammarby till Sveriges bästa klubb.

Det som då inträffade kan närmast beskrivas som som Stockholms stad skulle gjort en enorm staty av Coops grundare och placerat den framför entrén till ICAs huvudkontor. Självklart hade ALLA tyckt det var en enormt underlig och provocerande placering.

Nu råkade visste inte Malmö när valet av plats gjordes att Zlatan skulle köpa delar av Bajen - men när det blev känt skulle man faktiskt själva insett att det nog var läge att flytta statyn. Nu gjorde man inte det och konsekvenserna har blivit därefter.

Jag säger inte att det är tätt att vandalisera eller förstöra - men att sitta och spela dum och ställa sig frågande till varför är ju bara trams.
Senast redigerad av martinator 2020-01-06 kl. 10:36.
Citera
Medlem
Det som stör mig är Malmöbornas storhetsvansinne. Zlatan är känd pga egna meriter och egen talang, han är en unik personlighet. Han är på något sätt inte Malmö eller stor i världen pga Malmö.
Jag såg en dokumentär om honom för några år sen med mycket filmat material från sin ungdomstid i Malmö och han hade det ju svårt i Malmö, blev utsatt för rasism och mobbning av MFF-fans (även då) och hade inte direkt en lycklig uppväxt här.
Fattar inte varför MFF-fans tror att dom äger honom eller försöker ta åt sig cred för hans karriär.
Han är mycket större utomlands än här och det är ju pga att det är utomlands han har haft en karriär värd att resa en staty över.
Inte i MFF. Dessutom har han alltid sagt att han är från Rosengård och inte Malmö.

Jämförelsen med om Göran Persson hade blivit moderat är ju helt befängd, det går inte alls att jämföra. Zlatan är en fantastisk FOTBOLLSSPELARE inte något Malmöpatriotiskt original som gjort det till sin livsgärning att bo där hela sitt liv och främja allt som har med Malmö att göra. Han är trogen fotbollen och det på ett internationellt plan. Han bryr sig om att inspirera barn över hela världen att spela fotboll, speciellt barn i utsatta områden.
Han har aldrig sagt att han favoriserar skitstaden Malmö över någon annan plats i världen.
Han har inte förrått sitt hjärta överhuvudtaget men däremot har MFF-supportrar betett sig så äckligt att dom skämt ut sig för all framtid.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mafghan
Så de är politikernas fel att statyn blir förstörd?
Du bra korkad du..

Du är bra korkad för jag skrev inte ett ord om att politikerna styr.
Citera
2020-01-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
Det som stör mig är Malmöbornas storhetsvansinne. Zlatan är känd pga egna meriter och egen talang, han är en unik personlighet. Han är på något sätt inte Malmö eller stor i världen pga Malmö.
Jag såg en dokumentär om honom för några år sen med mycket filmat material från sin ungdomstid i Malmö och han hade det ju svårt i Malmö, blev utsatt för rasism och mobbning av MFF-fans (även då) och hade inte direkt en lycklig uppväxt här.
Fattar inte varför MFF-fans tror att dom äger honom eller försöker ta åt sig cred för hans karriär.
Han är mycket större utomlands än här och det är ju pga att det är utomlands han har haft en karriär värd att resa en staty över.
Inte i MFF. Dessutom har han alltid sagt att han är från Rosengård och inte Malmö.

Jämförelsen med om Göran Persson hade blivit moderat är ju helt befängd, det går inte alls att jämföra. Zlatan är en fantastisk FOTBOLLSSPELARE inte något Malmöpatriotiskt original som gjort det till sin livsgärning att bo där hela sitt liv och främja allt som har med Malmö att göra. Han är trogen fotbollen och det på ett internationellt plan. Han bryr sig om att inspirera barn över hela världen att spela fotboll, speciellt barn i utsatta områden.
Han har aldrig sagt att han favoriserar skitstaden Malmö över någon annan plats i världen.
Han har inte förrått sitt hjärta överhuvudtaget men däremot har MFF-supportrar betett sig så äckligt att dom skämt ut sig för all framtid.
och inte heller du har fattat grundproblemet i frågan.... Det handlar inte om vilka meriter någon har. Det handlar om vilka ägarintresse någon har.
Senast redigerad av martinator 2020-01-06 kl. 10:36.
Citera
2020-01-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Tacka nej, till vad? Nu kan jag inte hela bakgrundshistorien men det är väl inte Zlatan som beställt statyn och tvingat Malmö att ta emot den. Såvitt jag vet är det svenska fotbollsförbundet påhitt och kommunstyrelsen i Malmö tog glatt emot den.

Tacka nej till statyn när han visste han skulle bajsa över hela Malmö inom en månad i och med dealen med bajsarna
Citera
2020-01-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pengabingen
Mycket bra liknelse, att Zlatan köper ett lag som inte borde finnas i hans hjärta, bevisar ju bara att Zlatan inte längre tillhör det gardet, easy peasy.

Detta är alltså en helt legitim aktion mot quislingen Zlatan.

Ett svenskt lag med 6st spelare vars namn slutar på ic var nog tillräckligt för Ibrahimovic för att välja att köpa in sig i Hammarbu.
Citera
2020-01-06, 11:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e

Du helt fel när du skriver att Zlstan är större utomlands än här i Sverige!
Citera
2020-01-06, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
och inte heller du har fattat grundproblemet i frågan.... Det handlar inte om vilka meriter någon har. Det handlar om vilka ägarintresse någon har.

Undrar om Z kunde bli delägare i MF? Tror ni han fick frågan? Malmö hade överhuvudtaget ej varit där de är idag utan Z. Man kan ju tacka nej till de 3,5% man får varje gång Zlatan säljs om man nu är så jävla stolt! Undrar hur många hundra miljoner MFF fått genom tiderna? Mff:s fans skämmer ut sig här.
Citera
2020-01-06, 11:03
Medlem
Fan vad jag är trött på den här jävla soppan. Jag tyckte fotbollsfans var hjärntvättade sektliknande idioter redan innan men nu är det 100% bekräftat. Zlatan är inte skyldig Malmö ett jävla piss, o hur fan kunde ni tro att han skulle ha någon hardcore lojalitet mot Malmö? Fan vad enkelspåriga ni MFF-fans är. O nu ska det tas bort Zlatan-tattueringar mm. Jisses, fotbollsfansen är mer blåsta än jag möjligen trodde.
Citera
2020-01-06, 11:04
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Fast han provocerar ju rejält... Åker till Milan och säger: Detta har alltid varit hemma. Köper in sig i Hammarby säger han ska göra dem till Sveriges bästa lag... Väck med skiten. Kunde ju stått på Friends arena som det var tänkt från början.

Det är endast idioter som blir provocerade av dessa handlingar. Men jag förstår att du blir provocerad. Har man en begränsad bild av människor och hur världen fungerar är detta utkomsten. Inget att bli förvånad över. Men du har helt rätt i att Friends arena hade varit ett bättre val av plats. De förutsåg inte att Zlatan skulle vara så dum i huvudet att han för några miljoner valde att pissa på Malmö och inte inse konsekvenserna.
Citera
2020-01-06, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emma52
Undrar om Z kunde bli delägare i MF? Tror ni han fick frågan? Malmö hade överhuvudtaget ej varit där de är idag utan Z. Man kan ju tacka nej till de 3,5% man får varje gång Zlatan säljs om man nu är så jävla stolt! Undrar hur många hundra miljoner MFF fått genom tiderna? Mff:s fans skämmer ut sig här.
Är du dum? Man kan inte bli delägare i MFF- det är därför han aldrig fått frågan. Malmö FF är en idrottsförening - en sådan får inte ha andra ägare än sig själv.
Hammarby är ett AKTIEBOLAG i vilket vem som helst kan köpa in sig. Enligt reglerna måste dock klubben själva äga minst 51% av aktierna - alltså vara majoritetsägare.
Citera
2020-01-06, 11:09
Medlem
Nexus-6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gg
Fan vad jag är trött på den här jävla soppan. Jag tyckte fotbollsfans var hjärntvättade sektliknande idioter redan innan men nu är det 100% bekräftat. Zlatan är inte skyldig Malmö ett jävla piss, o hur fan kunde ni tro att han skulle ha någon hardcore lojalitet mot Malmö? Fan vad enkelspåriga ni MFF-fans är. O nu ska det tas bort Zlatan-tattueringar mm. Jisses, fotbollsfansen är mer blåsta än jag möjligen trodde.

Jag är inte förvånad alls. Det blir bara väldigt tydligt hur dumma i huvudet fans är. Läste om han Hammarbykillen som fick cancer. Hans beskrivning om när han är på match är ju som om det brinner till i huvudet på honom. Ändrar personlighet totalt. Vad han hade gjort för att kunna se matcher går bortom all logik... men för dem är det inte logik, utan bara känslor. Vilket är skrämmande att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in