Citat:
Ursprungligen postat av
MuhamtaCurry
Verkar vara svårbegripligt för vissa. Ta hem trupper om situation är lugn som den var då. Om andra saker inträffar ändras planerna. Inga konstigheter. Han har väl inte sagt ta hem trupper no matter what.
Du menar typ "Jag hade tänkt ta hem trupperna, men så råkade jag med ett mord på några ledande personer i Iran och Irak provocera fram ett krig, så nu går det naturligtvis inte. Sen får ni ställa in riksrätten, för sån kan vi inte ha när landet är i krig"
Citat:
Ursprungligen postat av
Mrsharpangel
Japp aegis skjuter ner dom.
Aegis skjuter ned de flesta, och lite civila flygplan och annat löst bråte i luften, men hur många tränger igenom försvaret och hur stor skada gör de? Man får rätt många kryssningsmissiler för samma kostnad som ett hangarfartyg...
Citat:
Ursprungligen postat av
Svantevit
Att ta kål på en så dyrkad person som Soleimani kan tyckas idiotiskt av amerikanarna, men jag förstår dem. Att ge sig på amerikanska ambassaden efter vad som skedde under iranska revolutionen 1979 var ett stort misstag!
Säg snarare att hjälpa till att störta Irans demokratiskt valde ledare, hjälpa en diktator till makten och när det vart oroligt uppmuntra honom att slå ned protester med all kraft var ett misstag. Bryter man så flagrant mot ett lands suveränitet skall man inte sen komma och gråta om inte motparten följer alla diplomatiska spelregler.