2020-01-06, 10:54
Medlem
Stones avatar
Nu har demokraterna i USA fått storhetsvansinne. De vill stoppa presidenten att utföra sin makt. De vill i the house, rösta för att ta bort presidentens exekutiva makt som befälhavare.

Demokraterna har misslyckats med allt men nu går de för långt.

Hörde på ekots 10 sändning.
Citera
2020-01-06, 10:55
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Usa kommer givetvis inte tillåta att iran startar upp sitt kärnvapen program, det kommer jämnas med marken.

Korrekt.
Citera
2020-01-06, 10:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Verkar vara svårbegripligt för vissa. Ta hem trupper om situation är lugn som den var då. Om andra saker inträffar ändras planerna. Inga konstigheter. Han har väl inte sagt ta hem trupper no matter what.
Du menar typ "Jag hade tänkt ta hem trupperna, men så råkade jag med ett mord på några ledande personer i Iran och Irak provocera fram ett krig, så nu går det naturligtvis inte. Sen får ni ställa in riksrätten, för sån kan vi inte ha när landet är i krig"

Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Japp aegis skjuter ner dom.
Aegis skjuter ned de flesta, och lite civila flygplan och annat löst bråte i luften, men hur många tränger igenom försvaret och hur stor skada gör de? Man får rätt många kryssningsmissiler för samma kostnad som ett hangarfartyg...

Citat:
Ursprungligen postat av Svantevit
Att ta kål på en så dyrkad person som Soleimani kan tyckas idiotiskt av amerikanarna, men jag förstår dem. Att ge sig på amerikanska ambassaden efter vad som skedde under iranska revolutionen 1979 var ett stort misstag!
Säg snarare att hjälpa till att störta Irans demokratiskt valde ledare, hjälpa en diktator till makten och när det vart oroligt uppmuntra honom att slå ned protester med all kraft var ett misstag. Bryter man så flagrant mot ett lands suveränitet skall man inte sen komma och gråta om inte motparten följer alla diplomatiska spelregler.
Citera
2020-01-06, 10:58
Medlem
arbetets avatar
Undrar hur Trump tänker här:

Trump warns he may hit Iraq with sanctions, doubles down on Iran threat
If they do ask us to leave, if we don’t do it in a very friendly basis. We will charge them sanctions like they’ve never seen before ever. It’ll make Iranian sanctions look somewhat tame."
https://www.axios.com/trump-threaten...82269529c.html

Idag åtnjuter USA visst stöd från sunnimuslimerna i landet och definitivt från kurderna. Det kan snabbt förändras då det går upp för dem att USA kastar dem under bussen på ett ögonblick om så behövs för att driva igenom sin vilja.
Citera
2020-01-06, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen

Aegis skjuter ned de flesta, och lite civila flygplan och annat löst bråte i luften, men hur många tränger igenom försvaret och hur stor skada gör de? Man får rätt många kryssningsmissiler för samma kostnad som ett hangarfartyg...

det handlar inte om hur många man kan köpa utan om hur många man har och hur man ska få dom dit.
Citera
2020-01-06, 10:59
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Du menar typ "Jag hade tänkt ta hem trupperna, men så råkade jag med ett mord på några ledande personer i Iran och Irak provocera fram ett krig, så nu går det naturligtvis inte. Sen får ni ställa in riksrätten, för sån kan vi inte ha när landet är i krig"

Riksrätten är inte ett problem för Trump. Han kommer inte bli fälld. Han är inte oroad över riksrätten öht.

Ur hans synvinkel så är det inte "råkade med ett mord". Qasem är ansvarig för ca 600 amerikaners död. Han tog chansen när han hade honom i sikte antar jag.
Citera
2020-01-06, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
OK, man kan ju önsketänka att det vore så, men det som sitter vid makten i Iran sitter säkerligen i något urberg just nu, säkert även för atombomber, skulle inte förvåna mig!

Och hur ska dom stoppa en revolt inifrån ett urberg? När även soldaterna är trötta på dom (krävs nog inte många sönderbombade militärbaser innan det läget nås) är det ju bara att mura in Mullorna så får vi se om Allah räddar dom.
Citera
2020-01-06, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Säger jag så? Om du tolkar det jag skriver till det så rekommenderar jag dig att avstå från morgonhutten nästa gång du tittar in.
Killen som motiverar att man ska ha en klusterbomb till att attackera ett hangarfartyg bör nog avstå helt från diskussionen för han vet nog inte alls vad han snackar om....
Citera
2020-01-06, 11:01
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
).

Dock spelar detta ingen roll då både Kina och Ryssland har kärnvapen, så i ett krig skulle alla förlora (inklusive hela mänskligheten). Men i ett konventionellt krig vinner USA alla dagar i veckan.
Ryssland har knappast som mål att kunna försvara sig mot 17+ miljoner som strömmar in från alla håll. Antar att de har det gamla svenska nivån om att göra det så dyrt för angriparen att de avstår.
Citera
2020-01-06, 11:01
Medlem
det ända som kan hota Usas hangarfartyg är väll dom få Su24 iran har. men blir nog svårt med tanke på att usa lär ha helt luftheravälde.
Citera
2020-01-06, 11:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Ur hans synvinkel så är det inte "råkade med ett mord". Qasem är ansvarig för ca 600 amerikaners död. Han tog chansen när han hade honom i sikte antar jag.
Bevis för dessa 600! Och vad säger du om de andra som mördades i samma veva? Det var inte bara Suleimani som kallblodigt mördades.
Citera
2020-01-06, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Undrar hur Trump tänker här:

Trump warns he may hit Iraq with sanctions, doubles down on Iran threat
If they do ask us to leave, if we don’t do it in a very friendly basis. We will charge them sanctions like they’ve never seen before ever. It’ll make Iranian sanctions look somewhat tame."
https://www.axios.com/trump-threaten...82269529c.html

Idag åtnjuter USA visst stöd från sunnimuslimerna i landet och definitivt från kurderna. Det kan snabbt förändras då det går upp för dem att USA kastar dem under bussen på ett ögonblick om så behövs för att driva igenom sin vilja.

Försöker få över några Shia på USAs sida genom att hota ekonomin.

Tror att de bara hade 130 röster från början men genom hot från Iran fick de ihop en liten majoritiet med 170 röster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in