2020-01-06, 10:32
Medlem
Mycatisonfires avatar
Usa kommer givetvis inte tillåta att iran startar upp sitt kärnvapen program, det kommer jämnas med marken.
Citera
2020-01-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
De lyckades med att spränga hål i en oljetanker och stoppa Aramcos hela produktion. Jag tror nog att de kan hitta på en bra presidentvalspresent lagom till hösten åt Trump.

Och alla som käbblar om kärnvapen. Nej det kommer inte att ske för Trump vet att det inte blir en begränsad historia.
Du inser att det är skillnad att göra ett hål på ett oljefartyg och att sänka ett hangarfartyg. Det är inte så att ett hangarfartyg ligger och guppar helt ensam i persiska viken. Utan hangarfartygen är skyddade av andra båtar så som jagare och ubåtar. Till det så har hangarfartyget egna vapen så som 90 plan/helikoptrar, CIWS osv lycka till att sänka hangarfartygen Iran.
Citera
2020-01-06, 10:36
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryG
Du inser att det är skillnad att göra ett hål på ett oljefartyg och att sänka ett hangarfartyg. Det är inte så att ett hangarfartyg ligger och guppar helt ensam i persiska viken. Utan hangarfartygen är skyddade av andra båtar så som jagare och ubåtar. Till det så har hangarfartyget egna vapen så som 90 plan/helikoptrar, CIWS osv lycka till att sänka hangarfartygen Iran.
Wow, jag tror det räcker med en (1) välriktad klusterbomb på däck för att slå ut ett hangarfartyg för överskådlig framtid.

Och nej, jag tror inte att presenten kommer att levereras så.
Citera
2020-01-06, 10:43
Medlem
Citat:
Wow, jag tror det räcker med en (1) välriktad klusterbomb på däck för att slå ut ett hangarfartyg för överskådlig framtid.

Asså va ? Ska Iran ha en klusterbomb till att sänka ett hangarfartyg? Hoppas du skojar
Citera
2020-01-06, 10:43
Medlem
Kommer Iran svara med mer än tomma hot och snack nu då? Jag vill se mer robotar, artilleri och flygräder fara! Är Saudiarabien skitnödiga nu tro?
Citera
2020-01-06, 10:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mrsharpangel
Japp aegis skjuter ner dom.
Aegis skjuter inget alls, däremot samlar systemet in information men alla system har en begränsning dvs hur mycket dom orkar följa och sedan skall motvapnen orkar så en bunt missiler som kommer in från olika håll snabbt är tufft som fan. Flygplanen kan inte göra ett skit dom följer med ned.

För inte så länge sedan kom kineserna med en inte allför ny ubåt upp strax bakom hangarfartyget trots alla Aegis försedda fartyg
Citera
2020-01-06, 10:50
Medlem
Citat:

klusterbomb? den skulle inte repa lacken på ett hangarfartyg den skulle aldrig heller komma inärheten.
Citera
2020-01-06, 10:50
Medlem
iran är inträngda i ett hörn och måste nu bestämma sig

ge efter för trump eller gå full "bärsärk"

"The substantial impact the sanctions have had on the country is clear, and the economic hardship Iranians are facing helped trigger widespread protests in November 2019 that were brutally quashed by the authorities.

The economy has fallen into a deep recession
Iran's economy was badly affected for several years by sanctions imposed by the international community over the country's nuclear programme."

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-48119109

en svensk hade nog gett sig och bett trump om nåd?

men när det gäller muslimer så kan nog vad som helst hända?
Citera
2020-01-06, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Aegis skjuter inget alls, däremot samlar systemet in information men alla system har en begränsning dvs hur mycket dom orkar följa och sedan skall motvapnen orkar så en bunt missiler som kommer in från olika håll snabbt är tufft som fan. Flygplanen kan inte göra ett skit dom följer med ned.

För inte så länge sedan kom kineserna med en inte allför ny ubåt upp strax bakom hangarfartyget trots alla Aegis försedda fartyg

sm2 skjuter ner dom absolut. och inte Aegis korrekt.
Citera
2020-01-06, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
iran är inträngda i ett hörn och måste nu bestämma sig

ge efter för trump eller gå full "bärsärk"

"The substantial impact the sanctions have had on the country is clear, and the economic hardship Iranians are facing helped trigger widespread protests in November 2019 that were brutally quashed by the authorities.

The economy has fallen into a deep recession
Iran's economy was badly affected for several years by sanctions imposed by the international community over the country's nuclear programme."

https://www.bbc.com/news/world-middle-east-48119109

en svensk hade nog gett sig och bett trump om nåd?

men när det gäller muslimer så kan nog vad som helst hända?

Tycker det mest verkar vara tomma hot från Iran än så länge. Varför mobiliserar dom inte då? Kommer nog tyvärr inte hända så mkt.
Citera
2020-01-06, 10:53
Medlem
Ganska lyckad operation från Trump så här långt.

1) Kurderna och Sunni muslimerna bojkottade omröstningen igår vilket gör omröstningen till en 50/50 vote så Irans och de pro Iran folket i Iraks parlament idyll om att hela Irak vill ha ut USA stämmer inte.

2) Irans viktigaste general och kanske ledare är borta vilket kommer ha stora konsekvenser för deras proxykrig. Då man måste hitta en ersättare med samma motivation till ett empiriskt Iran som sträcker sig till Libanon.

3) Irans svar på attacken verkar vara att bara fortsätta som vanligt och föra proxykrig mot USA genom andra soldater som är trogna Iran från Syrien, Irak osv. Vilket kan ses som ett klent svar på Soleimani död.

4) Kina och Ryssland verkar inte lägga sig i då Kina har sina problem med Hongkong och Taiwan och Ryssland har för första gången på 10 år börjat förlora människor sen Trump blev president och siffrorna skriker röda med 300k som dög än föddes. Sanktionerna biter stenhårt på Ryssland.
Senast redigerad av seeeg321 2020-01-06 kl. 10:56.
Citera
2020-01-06, 10:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenryG
Asså va ? Ska Iran ha en klusterbomb till att sänka ett hangarfartyg? Hoppas du skojar
Säger jag så? Om du tolkar det jag skriver till det så rekommenderar jag dig att avstå från morgonhutten nästa gång du tittar in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in