2020-01-06, 02:39
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turgenjev
Inte för att jag bryr mig på ett personligt plan, men på ett statistiskt gör jag nog. På vilket sätt skulle Malmö vara Sveriges soptipp? Det sker inte fler skjutningar där per capita, heller inte generell brottslighet. Folk löper således inte större risk att utsättas för brott där per capita. Vad har du för faktiskt argument?
Malmö är ett virus som inte kan leva utan en värdkropp att parasitera på, samtidigt som det dödar värdkroppen. Malmö är ett skräckexempel på hur man inte ska göra om man är mån om sitt land. Är du med? Malmö kostar mycket mer än det smakar, vi har köpt oss en filial till mellanöstern. Varsågod.
Citera
2020-01-06, 02:43
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egolego
Någon som vet om det var svennar eller invandrare som tog ner statyn?

Blattar så klart. Man satte på honom en Sverige-tröja, Zlatan är en svenne. Den största förolämpningen bland svartskallar.
Citera
2020-01-06, 02:44
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugsv4mp
Alla dessa du rabblar upp går inte ens att jämföra med Zlatan, eftersom han är på en helt annan nivå.
Okej men varför blev de inga protester tidigare? Oj juste Zlatan fick några små aktier i Hammarby och är nu den största förrädaren! hahaha pinsamt
Jo flera av de spelare som jag rabblade upp har gjort bättre insatser i svenska landslaget.

Jag har varit emot statyn hela tiden.
Där skulle Bo Larsson stått (vid sin hörnflagga).
Zlatan statyn sattes upp på kommunens mark av Malmö:s politiska styre.
Som heller inte är värda 25 öre.
Citera
2020-01-06, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Jo flera av de spelare som jag rabblade upp har gjort bättre insatser i svenska landslaget.

Jag har varit emot statyn hela tiden.
Där skulle Bo Larsson stått (vid sin hörnflagga).
Zlatan statyn sattes upp på kommunens mark av Malmö:s politiska styre.
Som heller inte är värda 25 öre.
Att de har gjort bättre insatser i Svenska laget det kan jag hålla med om men det är även för att laget har varit uruselt. Zlatan är lätt top 5 av världens bästa anfallare genom tiderna skicklighets mässigt, enda anledningen till att han är ''underskattad'' är pga att han ej vunnit CL.
Bara att kolla senare idag när han gör mål för Milan

Yes men det var ingen som klagade då.
Citera
2020-01-06, 02:57
Medlem
VanDogs avatar
Citat:
Att de har gjort bättre insatser i Svenska laget det kan jag hålla med om men det är även för att laget har varit uruselt. Zlatan är lätt top 5 av världens bästa anfallare genom tiderna skicklighets mässigt, enda anledningen till att han är ''underskattad'' är pga att han ej vunnit CL.

Haha. En av världens fem bästa anfallare genom tiderna?
Hur länge har du sett på fotboll?
Citera
2020-01-06, 03:02
Medlem
Pottfrillas avatar
Ett till förslag vad man ska göra med statyn.

https://twitter.com/felstavatt/status/1213804925857214465
Citat:
Lyft in den precis så här, inklusive staketet, till Moderna Museet. Blir en utmärkt konstinstallation som kommer att berätta massor om vår samtid. Ett tidsdokument.

Och jag menar faktiskt allvar.
Citera
2020-01-06, 03:04
Medlem
Pengabingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Kanske för att ungdomar i Malmö har haft Zlatan som förebild och att han har ingett hopp om en framtid. När Zlatan köpte Hammarby var det som att pissa på alla Malmös fotbollsungdomar. Zlatan valde att satsa på en Stockholms klubb, det sände dåliga signaler till Malmö fotbollen och till Malmö som stad, Zlatan vill ju inte ens bo eller verka där. Han är inte skyldig Malmö ett skit, men han sabbar sin självbild i Malmö och det vore ungefär som Foppa skulle köpa Djurgården, Övik hade hade det.

Mycket bra liknelse, att Zlatan köper ett lag som inte borde finnas i hans hjärta, bevisar ju bara att Zlatan inte längre tillhör det gardet, easy peasy.

Detta är alltså en helt legitim aktion mot quislingen Zlatan.
Senast redigerad av Pengabingen 2020-01-06 kl. 03:08.
Citera
2020-01-06, 03:10
Medlem
Citat:

Jodå. Det var väldigt många som uttryckte sitt missnöje över statyns placering på MFF-mark redan innan den invigdes. Finns mängder med diskussioneer kring detta på intenetforum och en hel del insändare i de lokala blaskorna, men om du inte läser dem så är det förståeligt att du har missat detta.
Att Malmös politiker satt med skygglappar på och ignorerade detta är däremot pinsamt. Det är framförallt de som borde få skit.
Att det finns lättkränkta människor i samhället kan väl inte ens för politiker vara en överraskning 2019?
Citera
2020-01-06, 03:13
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:

Världens top5 bästa spelare genom tiderna som aldrig har gjort ett mål i ett vm, eller i en em kvartsfinal och framåt. Och som aldrig gjort ett mål i CL kvartsfinal och framåt och typ 2 i slutspelet sammanlagt.
Citera
2020-01-06, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Världens top5 bästa spelare genom tiderna som aldrig har gjort ett mål i ett vm, eller i en em kvartsfinal och framåt. Och som aldrig gjort ett mål i CL kvartsfinal och framåt och typ 2 i slutspelet sammanlagt.

Zlatan har gjort 48 mål i Champions League.

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://ecst.se/fotboll/listor/int_champions_league_mal.php&ved=2ahUKEwi_yd3T9u3m AhWilosKHZRACQAQFjADegQIBRAB&usg=AOvVaw0ldkkkXVp-k-l-pIOGauW5

Han har gjort succé i Nederländerna, Italien, Spanien och Frankrike.
Citera
2020-01-06, 03:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
"Det kanske är det sista vi ser av Zlatanstatyn..?"

Nej, lappa ihop honom! Låt folket såga ner honom igen!

Haha! Låt detta bli den nya Gävlebocken!

Tanken slog mig att Zlatans inblandning i Hammarby kanske handlar om mer än ögat ser. Zlatan kanske har personliga skäl att dissa Malmö, varför hans satsning på Hammarby även var ett sorts fuck off av anledningar allmänheten inte känner till? Zlatan är inte typen som vänder andra kinden till i onödan.
Citera
2020-01-06, 03:40
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Zlatan har gjort 48 mål i Champions League.

https://www.google.se/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://ecst.se/fotboll/listor/int_champions_league_mal.php&ved=2ahUKEwi_yd3T9u3m AhWilosKHZRACQAQFjADegQIBRAB&usg=AOvVaw0ldkkkXVp-k-l-pIOGauW5

Han har gjort succé i Nederländerna, Italien, Spanien och Frankrike.
Jag vet att han har gjort många mål i CL. Jag menar slutspelet som i åttondel och framåt. Jag vet att han har gjort succe i Italien och Frankrike. När Italienska ligan var fjärde bäst i europa och franska 5e bäst. En spelare som David Villa eller Suarez har gjort klart mer på den riktigt stora scenen. För att ta två spelare med några års mellanrum som aldrig varit guldbollskandidater men som ändå klart överglänser Zlatan när det gäller de största matcherna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in