Citat:
Ursprungligen postat av
Tor-Ulf
Det var det ju också. Får intrycket att DenStoreLaff har koll på numerusformer av verb.
Påstod inget annat, men det finns väl fler läsare än endast den som skriver inläggen, eller? Om man tittar på hur texten (i inlägget) var strukturerad kan man fundera över om det framgår så tydligt.
Det är en vanlig hyperkorrektion att skriva »äro« i tron att det är en högtidligare form.