2020-01-05, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar du ens vad vi hävdar? Att trycket minskar ju längre upp man kommer - vilket man själv erfar när det exv slår lock för öronen - tills trycket minskat till nära noll. Och sen blir det noll.

Okej om du inte tror på det, men fattar du vad folk här försöker säga till dig?
Jag folk försöker att säga till mig att rymden existerar och som bevis för det så refererar du bl a till att det slår lock för öronen. Jag godtar inte det som bevis för att tryck existerar bredvid vakuum, men jag förstår att du och andra gör det.
Citera
2020-01-05, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Vi diskuterar den påstådda radien för den runda jorden som du och dina kamrater påstår är på riktigt. Du uppmanade mig att bevisa ditt argument. Vilket är omvänd bevisbörda, vilket du inser. Du söker nu en reträttväg från den retoriska fälla gillrade åt dig själv, och du använder dig av regler för vilket delforum man får skriva vad. Gammalt trick och rätt tråkigt.

Jo, du har ju inte skrivet ett bevis de sista 2274 inläggen så vi är inte helt i chock att du inte vill göra det nu heller.
Citera
2020-01-05, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Nej jag avleder inte kärnfrågan. Kärnfrågan är om om något kan existera bredvid ingenting. Och ja, självklart kan en atom existera bredvid ingenting. Varför i hela världen skulle den inte kunna göra det?
Frågan är: kan tryck existera bredvid vakuum?

Du vill gärna börja tala om atomer för att du och andra här har förlorat diskussionen om tryck bredvid vakuum vid ett antal tillfällen nu. Jag förstår att det känns jävligt men så är det, ni har inga bevis för er rymd. Det var bara en simpel lögn. Vi har alla blivit bedragna.
Citera
2020-01-05, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Sedär, du tänker att månen är sfärisk då?

Inget du godtar, men tänk själv: trycket minskar ju högre du kommer. Vad händer när du kommer tillräckligt högt?
Jag vet inte vad månen är.

Om någon påstår att jorden har en trycksatt atmosfär och rymden bredvid är ett gigantisk vakuum men ingen någonsin kunnat visa upp ett sådant förhållande, ja då tänker jag att det är spekulation.
Spekulation, inget annat.
Citera
2020-01-05, 21:23
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Det är du som är idioten. Du är en duktig idiot för dem vars agenda du papegojar. Du kan själv gå ut och se månen upplyst kant till kant, men ändå så ljuger för dig själv och påstår att den inte är det.

Här har du helmåne upplyst från kant till kant.
https://www.google.com/search?q=picture+of+full+moon&tbm=isch&source=iu&i ctx=1&fir=klDhqkQ00o3kQM%253A%252CpakLGsnMUDs2RM%2 52C_&vet=1&usg=AI4_-kRoICak2kNkVtARgO0GBqDdH5bKiA&sa=X&ved=2ahUKEwivw9 mekO3mAhVow4sKHX-8CsUQ9QEwAHoECAoQBA&safe=active&ssui=on#imgrc=klDh qkQ00o3kQM:

Älskar du bollmånen?

Fjärde gången du ignorerar att svara vad du ser på bilderna. Är det ett medvetet val?

Jag har fotograferat månen många gånger då jag vet exakt hur tydligt det är att månen inte har en egen ljuskälla.
Det är här skillnaden mellan dig som plattskalle och mig. Jag har egen kunskap, du har baserar allt på vad andra idiotier lyckas lura i dig.

Är det ett medvetet val att du enbart sökte på fullmånen? Varför söker du inte på närbilder på månen när det är halvmåne, är det ett medvetet val?

Du ska få en liten film från youtube, berätta mer egna ord vad du ser på filmen:
https://youtu.be/qbaXfn5Nu-o
Citera
2020-01-05, 21:24
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad månen är.

Om någon påstår att jorden har en trycksatt atmosfär och rymden bredvid är ett gigantisk vakuum men ingen någonsin kunnat visa upp ett sådant förhållande, ja då tänker jag att det är spekulation.
Spekulation, inget annat.
Du vet inte vad vacuum är, det är där problemet ligger. Eller kan du berätta med egna ord vad det är?
Citera
2020-01-05, 21:28
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Bevisa att vakuum kan existera bredvid tryck. Rymden faller platt(no pun intended). Varsågod, håll till godo!
Var skulle vakuum (jag antar att du med Vakuum menar nära noll-tryck) existera bredvid tryck?
Citera
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Frågan är: kan tryck existera bredvid vakuum?

Du vill gärna börja tala om atomer för att du och andra här har förlorat diskussionen om tryck bredvid vakuum vid ett antal tillfällen nu. Jag förstår att det känns jävligt men så är det, ni har inga bevis för er rymd. Det var bara en simpel lögn. Vi har alla blivit bedragna.

Nej, vakuum kan inte existera vid ett mycket högre tryck. Helt rätt! Är det någon som påstår att vi pratar om 1 bar bredvid 0 bar?

Du har flera gånger fått förklarat att trycket minskar långsamt ju högre upp vi kommer. Något som är bevisat och en ren sanning. Det är inget du kan trolla bort hur mycket du än vill.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Jo, du har ju inte skrivet ett bevis de sista 2274 inläggen så vi är inte helt i chock att du inte vill göra det nu heller.
Jag förstår. Jordens radie som du hävdar det finns bevis för finns i själva verket inga bevis för. Men det trodde du tills jag berättade för dig att det var ett antagande, det gjorde dig arg för du älskar jordens radie. Du sökte en reträttväg genom omvänd bevisbörda och när det inte fungerade gick all in på infantilt uppträdande. Jag tror vi är klara.
Citera
2020-01-05, 21:31
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Nej, det gör den inte. Här har du helmåne, upplyst från kant till kant.
https://www.google.com/search?q=picture+of+full+moon&tbm=isch&source=iu&i ctx=1&fir=klDhqkQ00o3kQM%253A%252CpakLGsnMUDs2RM%2 52C_&vet=1&usg=AI4_-kRoICak2kNkVtARgO0GBqDdH5bKiA&sa=X&ved=2ahUKEwivw9 mekO3mAhVow4sKHX-8CsUQ9QEwAHoECAoQBA&safe=active&ssui=on#imgrc=klDh qkQ00o3kQM:
Nej de är inte jämt upplysta, zoomar man in kanterna så ser man att ljuset avtar och att berg och kratrar kastar skugga.
Det skulle de inte göra om de vore självlysande. Dessutom är kratrarna mer och mer elliptiska närmare kanten. Det talar för en sfärisk måne.
Citera
2020-01-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Nej, vakuum kan inte existera vid ett mycket högre tryck. Helt rätt! Är det någon som påstår att vi pratar om 1 bar bredvid 0 bar?

Du har flera gånger fått förklarat att trycket minskar långsamt ju högre upp vi kommer. Något som är bevisat och en ren sanning. Det är inget du kan trolla bort hur mycket du än vill.
Du beskriver ju själv att det är ett högt tryck i din text. Är du kognitivt utmanad?
Citera
2020-01-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Du vet inte vad vacuum är, det är där problemet ligger. Eller kan du berätta med egna ord vad det är?
Nä, den går inte! Har du bevis för tryck bredvid vakuum eller inte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in