2020-01-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Fattar du det med tryck nu? Att skillnader i lufttryck kan finnas intill varandra, och att de molekyler som utgör gasblandningen luft kan finnas intill inga molekyler?
Ja, jag fattar att tryck måste trycka mot något, därav tryck. Visa nu hur trycket trycker mot ingenting.
Citera
2020-01-05, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Ingen mätning finns på någon påstådd kurvatur, hade det funnits så hade du presenterat en sådan.
.

Det har presenterats massor med mätningar.
Eratosthenes, Beford....

Citat:
WGS84 är dessutom hemligt och underhålls av amerikanska underrättelsetjänster. Jag undanber mig programkod från Github som beskriver GPS, det är inte samma sak.
Se ovan.

Nej WGS84 är inte hemlig. Det är helt enkelt en referensmodell över jorden och den är inte ett dugg hemlig.
Citera
2020-01-05, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Absolut inte. Vår kunskap om jorden bygger enbart på praktiska mätningar. Redan för flera tusen år sedan lyckades vi med hyfsad noggrannhet mäta upp jordens kurvatur. Och idag, år 2020, har vi mätt upp jorden hur många gånger som helst.
Men trots mätningar från 2000 år sedan och hur många gånger som helst kan du inte visa en enda.
Inte illa pinkat av en trähäst!
Citera
2020-01-05, 20:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Rymden är ett vakuum.
Jorden har en trycksatt atmosfär.

Du påstår att de existerar bredvid varandra. Bevisa det tack!

Fattar du ens vad vi hävdar? Att trycket minskar ju längre upp man kommer - vilket man själv erfar när det exv slår lock för öronen - tills trycket minskat till nära noll. Och sen blir det noll.

Okej om du inte tror på det, men fattar du vad folk här försöker säga till dig?
Citera
2020-01-05, 20:43
Medlem
Citat:
Jag tror faktiskt att du försöker att avleda från kärnfrågan. Du påstår att rymden, ett vakuum, existerar bredvid tryck, atmosfären, men kan inte skaka fram bevis för det. Därav inga bevis för rymdens existens, endast en religiös övertygelse.

Nej jag avleder inte kärnfrågan. Kärnfrågan är om om något kan existera bredvid ingenting. Och ja, självklart kan en atom existera bredvid ingenting. Varför i hela världen skulle den inte kunna göra det?
Citera
2020-01-05, 20:44
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ja, jag fattar att tryck måste trycka mot något, därav tryck. Visa nu hur trycket trycker mot ingenting.

Nej det var inte det jag skrev. En gång till:

Skillnader i luftryck finns alldeles intill varandra, i atmosfören, vilket bevisas genom att det är lägre lufttryck uppe på berg exempelvis. Tror du inte att det är på det sättet?
Citera
2020-01-05, 20:47
Medlem
Citat:
Inga bevis? Du tänker nu att dels är månen halv ibland, och dels att det är samma lufttryck uppe på ett berg som vid dess fot? Är detta korrekt uppfattat?
Du förstår såklart att halvmåne innebär att enbart halva månen är upplyst av vad vi kan se men du försöker göra någon medioker poäng med hjälp av infantil retorik.

Har du bevis för vakuum bredvid tryck? Om inte varför fortsätta dessa 'vid berget fot', 'på Hallandsåsen', 'köp en barometer på Biltema'? Har du bevis för tryck bredvid vakuum eller inte?
Citera
2020-01-05, 20:49
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Du förstår såklart att halvmåne innebär att enbart halva månen är upplyst av vad vi kan se men du försöker göra någon medioker poäng med hjälp av infantil retorik.

Har du bevis för vakuum bredvid tryck? Om inte varför fortsätta dessa 'vid berget fot', 'på Hallandsåsen', 'köp en barometer på Biltema'? Har du bevis för tryck bredvid vakuum eller inte?

Sedär, du tänker att månen är sfärisk då?

Inget du godtar, men tänk själv: trycket minskar ju högre du kommer. Vad händer när du kommer tillräckligt högt?
Citera
2020-01-05, 20:51
Medlem
Citat:
Bredvid hur mycket lufttryck? Begriper du vad vi hävdar?
Begriper du vad vad du hävdar? Du hävdar att tryck existerar bredvid vakuum utan bevis och du vill att alla ska tro på dig.

Du har inga bevis för rymdens existens men du älskar rymden och kämpar för att få ha den kvar.
Citera
2020-01-05, 20:53
Medlem
Citat:
Hur stort atmosfärstryck tror du det är alldeles intill där atmosfären slutar?
Ointressant vad min uppfattning är, har du bevis för att vakuum existerar bredvid tryck?
Citera
2020-01-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Du ignorerar bilderna jag visar dig för du antigen är ett troll eller en idiot.

Ställer frågan igen, varför svarar du inte vad du ser på bilderna? Låt mig gissa, du kommet inte svara

Beskriv ned egna ord, vad ser du på dessa bilder?

https://flic.kr/p/2i8ZjXp

Eller

https://flic.kr/p/2i7YFTX

Eller

https://flic.kr/p/2i7v5iH
Det är du som är idioten. Du är en duktig idiot för dem vars agenda du papegojar. Du kan själv gå ut och se månen upplyst kant till kant, men ändå så ljuger för dig själv och påstår att den inte är det.

Här har du helmåne upplyst från kant till kant.
https://www.google.com/search?q=picture+of+full+moon&tbm=isch&source=iu&i ctx=1&fir=klDhqkQ00o3kQM%253A%252CpakLGsnMUDs2RM%2 52C_&vet=1&usg=AI4_-kRoICak2kNkVtARgO0GBqDdH5bKiA&sa=X&ved=2ahUKEwivw9 mekO3mAhVow4sKHX-8CsUQ9QEwAHoECAoQBA&safe=active&ssui=on#imgrc=klDh qkQ00o3kQM:

Älskar du bollmånen?
Citera
2020-01-05, 21:06
Medlem
Citat:
Det har presenterats massor med mätningar.
Eratosthenes, Beford....
Eratosthenes fungerar på både platt och rund jord.
Bedford har två utfall, platt och rund.
Dessa går med andra ord bort.
Nästa tack! Måste finnas hundratusentals!

Citat:
Nej WGS84 är inte hemlig. Det är helt enkelt en referensmodell över jorden och den är inte ett dugg hemlig.
Var god presentera den då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in