Citat:
Ursprungligen postat av
SalazarSlytherin
Att USA spenderar mycket pengar på sin militär är rimligt med tanke på vilka fienden de har, de vill kunna försvara sig. Sen är det givetvis också svindyrt med alla krig startade av tidigare presidenter och USAs militära baser i utlandet kostar också mycket. Jag tycker att USA ska plocka hem alla sina soldater under ansvarsfulla former över tid, något även President Trump förespråkar. Men det är klart att han behöver kunna agera i självförsvar.
Amerikaner är stora på sig och patriotiska, ja. Men de förtrycker och dödar inte människor p.g.a. att de har fel ras/religion som Nazityskland gjorde.
Att jämföra Kinas enpartistat med USAs TVÅ stora partier som inte alls är likadana är befängt. Det finns många olika sätt att definiera demokrati, din definition verkar vara direktdemokrati då du lyfter fram Schweiz. USA är en konstitutionell republik, en annan form av demokrati.
Jag håller med dig om att det är fel att t.ex. personer som har begått brott inte får rösta i vissa delstater (antar att det är det du åsyftar). Som sagt, jag hyllar verkligen inte USAs politiska system; jag poängterar bara att det är betydligt bättre än Irans och Rysslands. Och nej alla får faktiskt inte rösta i Ryssland. Utan att veta säkert antar jag att åldersgränsen för att rösta är 18 år. Många som är yngre än så. Framförallt är legaliteten i Rysslands val och även opinionsundersökningar väldigt tvivelaktiga.
Det här blir min sista replik till dig. Onödigt att slösa bort söndagen på att debattera mot en nazist (eller vad du nu vill kalla dig). Vi kommer inte ändra varandras ståndpunkter direkt.
USA lägger ut mer än de SJU följande länderna varav de flesta av dom är allierade och nu så stjäl Trump ytterligare 2 biljoner dollar från amerikanska skattebetalare vilket innebär att USA lägger mer pengar 2020 på vapen och militär än SAMTLIGA länder i världen TILLSAMMANS!
Han är galen och måste tas av daga.
Åldergräns har vi i Sverige också när det gäller val, din jävla åsna!
USA dödar med glädje alla som inte är amerikanska medborgare, betydligt värre än vad Hitler gjorde.
Och nej, USA har ETT parti som kallar sig två namn. Detta är FAKTA!