2020-01-05, 13:41
  #86101
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Tänkte på det där med 25% och forskningen kring det.

Tror faktiskt att det stämmer. Tänk nu när folk ser att SD har såpass mycket stöd och utvecklingen ser ut som det gör. Man kan knappast påstå att det bara är rasister och nazister som röstar på partiet längre, det blir bara löjligt. Så vad har politikerna kvar att komma med att attackera SD för? Nada om de sköter sina kort rätt och håller sig undan skandaler.

Jag tror vi ser början på en folkrörelse Sverige inte skådat sedan Socialdemokraternas väg till makten

Får en att känna hopp efter så lång tid utan.
Det blir en folkrörelse värd namnet. Av folk som upplever verkligheten ute i samhället.
SD är partiet som också ser verkligheten ute i samhället och har en politik efter denna verklighet.

7k befinner sig fortfarande som om invasionen aldrig inträffat, och har en politik efter detta.
Folk börjar få upp ögonen för detta. Det blir allt svårare att bli trodd när man propagerar för sin politik. De är snart genomskådade av majoriteten.
Därför tror jag att SD växer än mer.
2020-01-05, 14:14
  #86102
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det går givetvis att argumentera mot sakpolitik, åsikter, mer eller mindre kompetenta representanter och vadhelst annat som kan bli aktuellt. Baksidan med att inte längre vara allmänt hatad för (tillexempel) rasism eller nazism är ju att sakfrågor och mer allmänna värderingar kommer i fokus - och det är ju som det skall vara.
Hehe, sjuklöven/MSM valde att prata om "rasism eller nazism" istället för sakfrågor... av den enkla anledningen att de skulle förlora om "sakfrågor och mer allmänna värderingar kommer i fokus".

Vad fan tror du?
2020-01-05, 14:29
  #86103
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.dn.se/debatt/sverige-illa-rustat-for-fortsatt-stor-invandring/?

Citat:
Den stora invandringen har skapat ett segregerat Sverige utan homogen befolkning. Vårt samhälle är illa rustat för att hantera fortsatt stora invandrarströmmar. Nu krävs dyra och politiskt smärtsamma reformer av bostadsmarknad, arbetsmarknad, rättsväsende och skola, skriver nationalekonomerna Assar Lindbeck och Mats Persson.

Tyvärr låst artikel.

Nu är det helt plötsligt okej att kritisera invandringen, när skiten går åt helvete. Kunde inte dessa så kallade ”experter” förutse dessa konsekvenser och varnat medborgarna redan för 5-10 år sedan? Vart var MSM då?

Blir så jävla trött på media och dessa hycklare som nu vänder kappan efter vinden. Det positiva är att om gammelmedia även tar upp konsekvenserna med invandring så håller verkligen pendeln på att vända och det med råge.

Med andra ord så kan vi räkna med att SD och Åkesson kommer bli fortsatt belönade i opinionen.
2020-01-05, 14:35
  #86104
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.dn.se/debatt/sverige-illa-rustat-for-fortsatt-stor-invandring/?
Tyvärr låst artikel.
Nu är det helt plötsligt okej att kritisera invandringen, när skiten går åt helvete. Kunde inte dessa så kallade ”experter” förutse dessa konsekvenser och varnat medborgarna redan för 5-10 år sedan? Vart var MSM då?
Blir så jävla trött på media och dessa hycklare som nu vänder kappan efter vinden. Det positiva är att om gammelmedia även tar upp konsekvenserna med invandring så håller verkligen pendeln på att vända och det med råge.
Med andra ord så kan vi räkna med att SD och Åkesson kommer bli fortsatt belönade i opinionen.

De vågade inte förut. Man kan se dem som fega och kappvändare men man måste acceptera dem. Om man inte låter syndarna omvända sig så är man bara de 5,7 % som röstade SD 2010 kvar. Alla andra är kappvändare.

Tyvärr är ju DN med sina betalväggar och låga räckvidd bara ett organ för etablissemangets elit så det är ju inte de breda folklagren som kan påverkas. Men vilken effekt tror ni sådana artiklar har på den vänsterliberala eliten som läser dem? Påverkas de av den?
2020-01-05, 14:39
  #86105
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.dn.se/debatt/sverige-illa-rustat-for-fortsatt-stor-invandring/?

Tyvärr låst artikel.

Sluta sprid felaktigheter i olika trådar. Som jag påpekat i den andra tråden så har Assar Lindbäck påpekat det här tidigare.

Se video från 2013 när han talar inför en hånflinande Annie Lööf som såklart tror hon vet bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=TOZVXQ2ojBA

Det Jimmie borde gära är att riva ut sidan ur dagens DN och vifta med den under alla kommande partiledardebatter för att tydliggöra att SD har haft rätt hela tiden. Att väljare tycker att SD har bäst invandringspolitik är känt sedan länge och måste lyftas fram mer nu när expeterna ger dem rätt.
2020-01-05, 14:55
  #86106
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
De vågade inte förut. Man kan se dem som fega och kappvändare men man måste acceptera dem. Om man inte låter syndarna omvända sig så är man bara de 5,7 % som röstade SD 2010 kvar. Alla andra är kappvändare.

Tyvärr är ju DN med sina betalväggar och låga räckvidd bara ett organ för etablissemangets elit så det är ju inte de breda folklagren som kan påverkas. Men vilken effekt tror ni sådana artiklar har på den vänsterliberala eliten som läser dem? Påverkas de av den?
Jag håller givetvis med om att man skall låta folk omvända sig, men vad är det som är så speciellt med de 5,7 procent som röstade SD 2010? Vad var det som inte var uppenbart 2006 men som var det 2010? Vad var det som inte var uppenbart 2002 men som var det 2006? Det går att fortsätta på det här sättet hela vägen tillbaka till 1974.
2020-01-05, 15:11
  #86107
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag håller givetvis med om att man skall låta folk omvända sig, men vad är det som är så speciellt med de 5,7 procent som röstade SD 2010? Vad var det som inte var uppenbart 2006 men som var det 2010? Vad var det som inte var uppenbart 2002 men som var det 2006? Det går att fortsätta på det här sättet hela vägen tillbaka till 1974.

För innan valrörelsen 2010 kände inte ens folk till SD. Men då uppmärksammades de mycket och fick vara med i media. Alla partier var inte heller så migrationstokiga innan dess. M hade ju varit asylaktivister sedan Carl Bildt som tog bort luciabeslutet. S spårade ju egentligen inte ut helt förrns Mona Sahlin blev partiledare (2007). 2010 var det uppenbart att övriga sju partier alla skulle driva ökad asylinvandring. De flesta hade också tillgång till internet och kunde söka alternativ fakta. 2010 hade det också gått att vända utvecklingen, det har väl kommit 1,5 miljoner sedan dess?

Nu har ju detta lite vag koppling till OU och OI.
2020-01-05, 15:27
  #86108
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Sluta sprid felaktigheter i olika trådar. Som jag påpekat i den andra tråden så har Assar Lindbäck påpekat det här tidigare.

Se video från 2013 när han talar inför en hånflinande Annie Lööf som såklart tror hon vet bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=TOZVXQ2ojBA

Det Jimmie borde gära är att riva ut sidan ur dagens DN och vifta med den under alla kommande partiledardebatter för att tydliggöra att SD har haft rätt hela tiden. Att väljare tycker att SD har bäst invandringspolitik är känt sedan länge och måste lyftas fram mer nu när expeterna ger dem rätt.

Sprider inte felaktigheter idiot, jag skriver inte om Assar per se jag skriver om MSM, experter generellt och att pendeln håller på att vända. Läs igen.
2020-01-05, 15:57
  #86109
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
För innan valrörelsen 2010 kände inte ens folk till SD. Men då uppmärksammades de mycket och fick vara med i media. Alla partier var inte heller så migrationstokiga innan dess. M hade ju varit asylaktivister sedan Carl Bildt som tog bort luciabeslutet. S spårade ju egentligen inte ut helt förrns Mona Sahlin blev partiledare (2007). 2010 var det uppenbart att övriga sju partier alla skulle driva ökad asylinvandring. De flesta hade också tillgång till internet och kunde söka alternativ fakta. 2010 hade det också gått att vända utvecklingen, det har väl kommit 1,5 miljoner sedan dess?

Nu har ju detta lite vag koppling till OU och OI.
Att SD skulle ha varit okända innan 2010 är helt enkelt inte sant. SD har haft en egen stapel i OU sedan sommaren 2006 och innan dess så hade de varit största parti utanför riksdagen sedan 2002. Jag vågar hävda att "alla" (det vill säga, över 95 procent) visste vilka SD var och vad de stod för inför valet 2006, eller kanske till och med 2002.

Sanningen är att människor helt enkelt inte kunde eller ville se den samhällsutveckling som bland andra SD varnade för. Dessa människor ville "inte kasta bort sin röst" och blev troligtvis de som såg till att Reinfeldt blev statsminister 2006. Det är tack vare oss som faktiskt "kastade bort våra röster" mellan 1988-2006 som SD kom in i riksdagen överhuvudtaget.

Gör en sökning på "alliansen ångar på" här på FB för att själv se hur snacket gick bland naiva människor under 00-talet.
2020-01-05, 16:39
  #86110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att SD skulle ha varit okända innan 2010 är helt enkelt inte sant.
Jag kommer ihåg 2006 på min arbetsplats i fikarummet att jag sa att jag trodde SD skulle komma in i riksdagen och en annan svarade att han trodde de skulle komma in först nästa val.

Det var egentligen vad jag själv trodde också men jag ville provocera. Jag kommer ihåg de blickar jag fick (det här var i Stockholm så alla röstade på M, V och MP). De trodde att jag var SDare, vilket jag inte var då.

Men alla visste vad SD var 2006. SD var inte okända.
2020-01-05, 17:31
  #86111
Medlem
Haddock93s avatar
https://www.expressen.se/nyheter/benjamin-dousa-folk-litar-inte-pa-moderaterna/

Dousa - folk litar inte på Moderaterna

Damn right we don’t.

Ändå intressant att han säger att folk inte längre litar på sitt eget parti? Varför gör man det? Lämnar man walkover till SD? Hmm.
2020-01-05, 17:35
  #86112
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://www.expressen.se/nyheter/benjamin-dousa-folk-litar-inte-pa-moderaterna/

Dousa - folk litar inte på Moderaterna

Damn right we don’t.

Ändå intressant att han säger att folk inte längre litar på sitt eget parti? Varför gör man det? Lämnar man walkover till SD? Hmm.

Hans analys är korrekt:
Migrationsuppgörelsen med Miljöpartiet och Decemberöverenskommelsen är historiska misstag.
Lita aldrig på en moderat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in