Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-05, 13:14
  #25309
Medlem
Picamagpies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du verkar ha missförstått. Det är inte Greta som fattar besluten på klimatmötena. Det gör politiker.
Då har Greta misslyckas
2020-01-05, 13:28
  #25310
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Du verkar ha missförstått. Det är inte Greta som fattar besluten på klimatmötena. Det gör politiker.

Vad gör hon där då? Var avsikten att bidra med ingenting?
2020-01-05, 13:45
  #25311
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Då har Greta misslyckas
Om hennes mål var att påverka politikerna så har hon mycket riktigt misslyckats fullständigt.
Om hennes mål var att bygga upp varumärket Greta™ så har hon lyckats över förväntan.

Nu har hon själv inte gjort grovarbetet, det har skötts av PR-folk och handlers i bakgrunden. Hennes egna prestationer inskränker sig till att sitta på rumpan med en skylt, rabbla inövade floskler, samt läsa färdigskrivna tal innantill. När hon går utanför manus blir det inte så bra...
2020-01-05, 13:56
  #25312
Avstängd
wwrs avatar
Greta verkar ju del av en härligt dysfunktionell familj. Undrar om de inte skulle kunna starta en Youtube-kanal eller hur man nu gör och framgångsrikt ta upp kampen med Kardashians och andra. Alla diagnoser, matvanor, klimatbetingade begränsningar...
__________________
Senast redigerad av wwr 2020-01-05 kl. 14:03.
2020-01-05, 14:09
  #25313
Medlem
SVT har gjort ett program eller inslag om Greta. Någon som sett det för jag kan inte hitta någonting? Klimatextremisterna har tydligen exploderat till den grad att Erika Bjerström tackar för sig på twitter.

Erika Bjerstrom
@erikabjerstrom
På SVT gör vi en granskande analys av en av världens mäktigaste opinionsbildare @GretaThunberg
, av hennes retoriska förflyttning. På Twitter anklagas jag , efter 37 år som folkbildande miljöjournalist,vara nazist, klimatförnekare, köpt av oljebolagen. Ovärdigt. Hej då Twitter.
2020-01-05, 14:18
  #25314
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
SVT har gjort ett program eller inslag om Greta. Någon som sett det för jag kan inte hitta någonting? Klimatextremisterna har tydligen exploderat till den grad att Erika Bjerström tackar för sig på twitter.

Erika Bjerstrom
@erikabjerstrom
På SVT gör vi en granskande analys av en av världens mäktigaste opinionsbildare @GretaThunberg
, av hennes retoriska förflyttning. På Twitter anklagas jag , efter 37 år som folkbildande miljöjournalist,vara nazist, klimatförnekare, köpt av oljebolagen. Ovärdigt. Hej då Twitter.
Hon har kallat Greta för vänsterpopulist. Det är ju korrekt, men förbjudet att säga.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...n-om-thunberg/
2020-01-05, 14:21
  #25315
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
SVT har gjort ett program eller inslag om Greta. Någon som sett det för jag kan inte hitta någonting? Klimatextremisterna har tydligen exploderat till den grad att Erika Bjerström tackar för sig på twitter.

Erika Bjerstrom
@erikabjerstrom
På SVT gör vi en granskande analys av en av världens mäktigaste opinionsbildare @GretaThunberg
, av hennes retoriska förflyttning. På Twitter anklagas jag , efter 37 år som folkbildande miljöjournalist,vara nazist, klimatförnekare, köpt av oljebolagen. Ovärdigt. Hej då Twitter.

Inte en jävel går säker från Gretasekten, sinnessjuka jävla människor.

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon har kallat Greta för vänsterpopulist. Det är ju korrekt, men förbjudet att säga.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...n-om-thunberg/

Ja det enda som är godkänt är smicker.
2020-01-05, 14:38
  #25316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Hon har kallat Greta för vänsterpopulist. Det är ju korrekt, men förbjudet att säga.
https://www.expressen.se/nyheter/kli...n-om-thunberg/
Att hon är politiserad råder det ingen som helst tvekan om.

På sidan 'Project Syndicate' skriver Greta bland annat att klimatkrisen skall skyllas på koloniala, rasistiska och patriarkala krafter”

Alltså ren vänsterbliven smörja.
2020-01-05, 14:50
  #25317
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Inte en jävel går säker från Gretasekten, sinnessjuka jävla människor.

Ja det enda som är godkänt är smicker.

Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Att hon är politiserad råder det ingen som helst tvekan om.

På sidan 'Project Syndicate' skriver Greta bland annat att klimatkrisen skall skyllas på koloniala, rasistiska och patriarkala krafter”

Alltså ren vänsterbliven smörja.
Det visar så tydligt att kärnan i Gretas budskap är hatet.

Ville Gretas supportrar vinna stöd för Greta och hennes klimatidéer skulle de ju uppträda trevligt och försvara Gretas ståndpunkter.

Men istället hoppar de på de som kritiserar Greta.

Gretas tal om enighet är genomfalskt.
2020-01-05, 14:55
  #25318
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det visar så tydligt att kärnan i Gretas budskap är hatet.

Ville Gretas supportrar vinna stöd för Greta och hennes klimatidéer skulle de ju uppträda trevligt och försvara Gretas ståndpunkter.

Men istället hoppar de på de som kritiserar Greta.

Gretas tal om enighet är genomfalskt.
Blicken som Greta gav Trump är bland de mest hatiska jag sett. Sådan herre sådan hund.
2020-01-05, 14:58
  #25319
Medlem
Lawlines avatar
Jag tycker att greta med följare förklarar varför man inte får kritisera dom. Nu behövs det inga svar att det är hat osv utan svara bara på varför ni inte tål kritik. Klarar ni inte av det så låt bli att svara. Det är inte hatet jag frågar om. Jag upprepar blanda inte in att det är hat utan förhåll er till varför man inte får kritisera greta. Vill ni inte ha kritik eftersom eran agenda är för tunn och bräcklig och får ni kritik så faller korthuset? Så lätta era hjärtan och berätta varför ni inte tål kritik.
2020-01-05, 15:02
  #25320
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentapesola
Blicken som Greta gav Trump är bland de mest hatiska jag sett. Sådan herre sådan hund.
Hennes attityd till Trump, t.ex. Hon säger att det vore "bortkastad tid" att tala med USA:s president! När en 16-åring säger det blir ju de flesta förbannade.

Hon har inte en siffra rätt.

Hon har uppmärksammats av Trump i Twitter. Då borde hon självklart ta chansen att försöka få prata med honom om sina idéer. Bara några minuter vore ju en stor grej.

Men hennes roll har varit att sprida hat.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback