2020-01-04, 13:07
Medlem
HungalaBungalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag fattar inte vart han får farten ifrån, det är inte så att han gör någon bättre stakning än någon annan på krönet utan det är som om han hade en motor på skidorna. Skidorna går nästan snabbare på rakan än nedför
Han jobbar generellt bättre genom svängarna, men idag hade han solklart även bästa skidorna.
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Hur fan kan Kläbo glida så mycket bättre än alla, varje gång?

Exakt, northug var ju grymt skicklig på att trycka på vid krön och fick extra fart där men i det här loppet så har jag inte sett kläbo göra något speciellt utan han går liksom lite längre ut innan krönet för att sänka farten och sen glider han ifrån alla ändå
Medlem
MuscleSharks avatar
Kommer bli andra bullar sen när vi får se Linn igen.
Den här touren har varit riktigt tråkig att kolla på när nästan alla svenska åkare är eller har varit skadad, eller inte alls i form.
2020-01-04, 13:09
Medlem
Ja. Någon kunnig som kan förklara superglidet. Extremt väldisponerad kropp? Perfekt balans mellan vikt, styrka, balans?? Varför är han så snabb? Några teorier?
2020-01-04, 13:10
Medlem
Förra året var Osten den bästa klättraren av de tre som ligger på pallplats, över en minut bättre än Kläbo. Det blir ju dock lite andra förutsättningar i år med masstarten. Konstigt beslut.
2020-01-04, 13:12
Medlem
Ostrobothnias avatar
I semin tyckte jag Kläbo sökte ett helt annat spår än de andra men i finslen såg det rätt lika ut.
2020-01-04, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av t0xx0m
Jo det får han, så länge han inte stör de båda åkarna om de ligger i spåren. Jag har aldrig sett det hända men Röthe är ju en av de smalare på touren så han kanske hade lyckats...
Röthes fötter är i höjd med Larkovs skidspetsar i det ögonblick som Ustiugov bromsar, så när han kliver mellan stör han faktiskt inte Larkov. Han kliver inte heller in i Larkovs spår innan Larkov har bytt spår själv.

Larkov är kanske för snäll, och eftersom han kliver undan från situationen har jag svårt att se vilket regelbrott man skulle kunna fälla Röthe för.
2020-01-04, 13:13
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Ja. Någon kunnig som kan förklara superglidet. Extremt väldisponerad kropp? Perfekt balans mellan vikt, styrka, balans?? Varför är han så snabb? Några teorier?

Teorier? Kläbo hade överlägset bäst skidor. Svårare än så är det inte. Han hade vunnit även med likvärdiga skidor.
2020-01-04, 13:17
Medlem
t0xx0ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EatableAcrobat
Röthes fötter är i höjd med Larkovs skidspetsar i det ögonblick som Ustiugov bromsar, så när han kliver mellan stör han faktiskt inte Larkov. Han kliver inte heller in i Larkovs spår innan Larkov har bytt spår själv.

Larkov är kanske för snäll, och eftersom han kliver undan från situationen har jag svårt att se vilket regelbrott man skulle kunna fälla Röthe för.

Jo jag håller med att Röthe inte stör Larkov. Mitt inlägg var ett svar på påståendet "men du kan ju fan inte kliva upp och försöka köra mellan två man" vilket man får göra så länge man inte stör.

Röthe kan det här med att tänja på gränserna på upploppet, fråga bara Marcus Hellner
2020-01-04, 13:18
Medlem
Tourställning damer: http://medias2.fis-ski.com/pdf/2020/CC/2389/2020CC2389TDS.pdf
2020-01-04, 13:21
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Tourställning damer: http://medias2.fis-ski.com/pdf/2020/CC/2389/2020CC2389TDS.pdf

Väntar dock på uppdatering av FIS. Dagens sprint är inte medräknad i sammanställningen.
2020-01-04, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Väntar dock på uppdatering av FIS. Dagens sprint är inte medräknad i sammanställningen.
Jo?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in