2020-01-04, 11:31
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Än så länge verkar enbart allsvenska premiärmatcherna ligga i tablån. I alla fall för Gnaget, kommer sändas på Eurosport.
https://www.eurosport.se/fotboll/allsvenskan/2020/bk-hacken-aik_mtc1168407/live.shtml

Rimmar ju illa att sända i Eurosport om man går efter uttalanden här: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GG22jm/stor-kritik-mot-hur-allsvenskan-sands

Citat:
På Twitter skriver flera personer att de uttryckligen blivit lovade att kunna se allsvenska matcher i Eurosport Player. Vad säger ni till dem?

– Jag tycker vi har varit tydliga med att det är Dplay som gäller. Tycker man sig ha fått ett löfte, i närtid, om att kunna se matcher på Eurosport Player så kommer vi naturligtvis att lösa det.

Förutom Dplay kommer 30 matcher sändas linjärt på femman/nian sägs det med.

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Fy fan! Hade helt missat att det är stream som gäller om man vill följa allsvenskan 2020. Visst är det väl lite gulligt att Discovery är lite moderna och så men jag har uppfattningen av att kvalitén på sändningarna är mycket sämre om man streamar jämfört med tv-sändningar? Dessutom blir det väl någon minuts fördröjning, risk för lagg och så är man rökt om internet strular.

Nej ni kan dra åt helvete Discovery.

Tjugo sekunders fördröjning säger Discovery i intervjun ovan.
Sedan är det så mycket skitsnack där, "Köp månadsabonnemang om ni inte vill betala för fyra månader utan allsvenskan"... Månadskortet kostar dock 50spänn mer än årskortskostnaden/månad så det är ju dyrare.

Det var ju en del rykten om att Discovery inte var redo för att sända allsvenskan redan iår, det känns som det verkligen är så med.

Man får ju faktiskt inte heller glömma alla äldre utan dator etc/alla utan smarttv som alltså nu inte kan se det på tv längre heller. Det är fler man kan tro och även om utvecklingen går framåt och jag tycker om ALTERNATIVET att se det streamat så är detta en rejäl nedgång mot Cmore.
Citera
2020-01-04, 11:54
Medlem
bagarn29s avatar
Kommer du att köpa abonnemang? Totalt har 26024 personer svarat på Aftonbladets omröstning sen 2/1.
Ja 14%
Nej 86%
Citera
2020-01-04, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Kommer du att köpa abonnemang? Totalt har 26024 personer svarat på Aftonbladets omröstning sen 2/1.
Ja 14%
Nej 86%

Sedan sitter man där med Dplay ändå när det väl kickar igång.

Personligen tycker jag att Dplay-sändningarna fungerat bra när jag tittat på MFF i EL. Har fungerat felfritt hos mig och äntligen slipper man C More-fördröjningen på typ 2 minuter som var under all kritik. Man betalade redan 449 i månaden för att bara kolla på allsvenskan, cupen och superettan. Så här får jag åtminstone Eurosport utöver allsvenskan och superettan. Synd med cupen dock, får väl hitta det på något annat håll.
Citera
2020-01-04, 12:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AIP

Personligen tycker jag att Dplay-sändningarna fungerat bra när jag tittat på MFF i EL. Har fungerat felfritt hos mig och äntligen slipper man C More-fördröjningen på typ 2 minuter som var under all kritik. Man betalade redan 449 i månaden för att bara kolla på allsvenskan, cupen och superettan. Så här får jag åtminstone Eurosport utöver allsvenskan och superettan. Synd med cupen dock, får väl hitta det på något annat håll.

Det var ganska många år sedan jag streamade matcher (bortsett från fulstreamar i europaspelet) men på den tiden var inte bilden lika skarp som i tv-sändningar och det var svårt att följa bollen när det gick som fortast. Har det blivit mycket bättre idag? Är det i samma klass som en tvsändning?
Citera
2020-01-04, 12:20
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Rimmar ju illa att sända i Eurosport om man går efter uttalanden här: https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/GG22jm/stor-kritik-mot-hur-allsvenskan-sands

Förutom Dplay kommer 30 matcher sändas linjärt på femman/nian sägs det med.

Tjugo sekunders fördröjning säger Discovery i intervjun ovan.
Sedan är det så mycket skitsnack där, "Köp månadsabonnemang om ni inte vill betala för fyra månader utan allsvenskan"... Månadskortet kostar dock 50spänn mer än årskortskostnaden/månad så det är ju dyrare.

Det var ju en del rykten om att Discovery inte var redo för att sända allsvenskan redan iår, det känns som det verkligen är så med.

Man får ju faktiskt inte heller glömma alla äldre utan dator etc/alla utan smarttv som alltså nu inte kan se det på tv längre heller. Det är fler man kan tro och även om utvecklingen går framåt och jag tycker om ALTERNATIVET att se det streamat så är detta en rejäl nedgång mot Cmore.

Vänta nu, kommer inga matcher gå i Eurosport Player, d.v.s. den plattform där de tidigare visat all sport och som de tidigare sagt kommer ha alla matcher tillgängliga?
Citera
2020-01-04, 12:33
Avslutad
Citat:
Det var ganska många år sedan jag streamade matcher (bortsett från fulstreamar i europaspelet) men på den tiden var inte bilden lika skarp som i tv-sändningar och det var svårt att följa bollen när det gick som fortast. Har det blivit mycket bättre idag? Är det i samma klass som en tvsändning?

Finns definitivt plats för förbättring. Det är inte samma nivå som med tv-sändningar men det var inte C More heller men det är inte grötigt heller som tidigare. Pratar vi streamkvalité så är det inte ens i närheten av de ryska fulstreams som är utomordentliga men det är inte heller de här ordentliga fulstreamen där man inte ens kan se skillnaden mellan lagen.

Så här ser det ut just nu, tänk på att bilden är tagen från en mobilkamera: https://i.imgur.com/dxplJaV.jpg
Edit: En till bild: https://i.imgur.com/bJtlxJg.jpg
Senast redigerad av AIP 2020-01-04 kl. 12:43.
Citera
2020-01-04, 12:34
Medlem
mishimas avatar
Citat:

För mig är det tvärtom, kommer inte ihåg senast jag såg allsvensk fotboll på tv-kanal.

För mig blir det som innan fast lite billigare, kommer ju bara kosta mig 275 kr mer än innan eftersom jag kan säga upp mitt Eurosport Player samtidigt.

Skönt också att slippa betala för hockey.
Citera
2020-01-04, 13:09
Avslutad
Citat:
Finns definitivt plats för förbättring. Det är inte samma nivå som med tv-sändningar men det var inte C More heller men det är inte grötigt heller som tidigare. Pratar vi streamkvalité så är det inte ens i närheten av de ryska fulstreams som är utomordentliga men det är inte heller de här ordentliga fulstreamen där man inte ens kan se skillnaden mellan lagen.

Så här ser det ut just nu, tänk på att bilden är tagen från en mobilkamera: https://i.imgur.com/dxplJaV.jpg
Edit: En till bild: https://i.imgur.com/bJtlxJg.jpg

Fast att Cmores stream inte var lika bra som tv-sändning var ju ändå ok då dom erbjöd båda alternativen. Jag avskyr när företag tvingar ut produkter på detta sätt som Discovery gör.

Ju mer jag tänker på det så måste man faktiskt straffa dom. Jag kommer nog strunta i att skaffa abonnemang i år och nöja mig med veckans tv-sända match som man kan se gratis. Det kommer ju bli mer speciellt att få se den matchen när man inte längre kan vältra sig i ett överflöd av matcher. Lite mer "Tipsextrakänsla" när man njöt ordentligt utav just den veckans match.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
För mig är det tvärtom, kommer inte ihåg senast jag såg allsvensk fotboll på tv-kanal.

För mig blir det som innan fast lite billigare, kommer ju bara kosta mig 275 kr mer än innan eftersom jag kan säga upp mitt Eurosport Player samtidigt.

Skönt också att slippa betala för hockey.

Att slippa betala för Puckeyn är ju bra men nu får man ju tydligen betala för Wahlgrens värld och all annan skit dom sänder. Då är nog fan t o m Puckeyn mer intressant.
Senast redigerad av trazke 2020-01-04 kl. 13:15.
Citera
2020-01-04, 13:59
Medlem
Citat:

Min streamupplevelse har varit tvärtom. Dplay har inte levererat en enda hel match utan att man fått starta om. Där har Cmore varit stabilare de senaste åren.

"Lagget" är väl mest irriterande, oavsett plattform. Det plingar till i mobilen, minuten efter kommer målet i sändningen. Där ligger t.o.m VAR i lä.

Jag undrar om Dplay är redo ökningen i trafik.

Nåväl, eftersom de inte verkar sända försäsong som Cmore gjorde så får vi vänta i fyra månader på slutgiltig dom.

Angående prissättning, så är jag mer irriterad när "de" säljer en singelmatch för 279 och ett månadsabonnemang för en hundralapp till (men med två månaders uppsägningstid)
Citera
2020-01-04, 14:20
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det man kan klaga på är att jag får massa grejer jag inte vill ha (var iofs likadant på Cmore) men jag hade hellre tagit ett billigare pris och ENBART haft allsvenskan.
Cupen ägs väl fortfarande av Cmore så det får alltså bli dubbelt abonnemang under våren för att se fler cupmatcher än våra egna.

Helt enig med dig här. Det enda jag är intresserad av är Allsvenskan. Superettan kan jag dock acceptera att jag betalar några kronor för, då det fungerar som ett substitut dom dagar det inte spelas några matcher i Allsvenskan. Hockey och internationell fotboll är jag dock inte det minsta intresserad av och skippar gärna.
Citera
2020-01-04, 15:07
Avslutad
Citat:
Ju mer jag tänker på det så måste man faktiskt straffa dom. Jag kommer nog strunta i att skaffa abonnemang i år och nöja mig med veckans tv-sända match som man kan se gratis. Det kommer ju bli mer speciellt att få se den matchen när man inte längre kan vältra sig i ett överflöd av matcher. Lite mer "Tipsextrakänsla" när man njöt ordentligt utav just den veckans match.

Problemet är att du förlorat valet över vad du vill se. Jag personligen hade inte klarat av det då jag ser flera allsvenska matcher varje omgång och inte bara mitt lag.

Men vi kan säkert fixa något. Påminn mig om att skicka dig mina inloggningsuppgifter när väl matcherna kommer igång så kan du testa hur det ser ut och bestämma dig efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Min streamupplevelse har varit tvärtom. Dplay har inte levererat en enda hel match utan att man fått starta om. Där har Cmore varit stabilare de senaste åren.

"Lagget" är väl mest irriterande, oavsett plattform. Det plingar till i mobilen, minuten efter kommer målet i sändningen. Där ligger t.o.m VAR i lä.

Jag undrar om Dplay är redo ökningen i trafik.

Nåväl, eftersom de inte verkar sända försäsong som Cmore gjorde så får vi vänta i fyra månader på slutgiltig dom.

Angående prissättning, så är jag mer irriterad när "de" säljer en singelmatch för 279 och ett månadsabonnemang för en hundralapp till (men med två månaders uppsägningstid)

Intressant, får man fråga vad du har för hastighet på ditt nät? Och ifall du kör genom Chromecast?

Jag håller med angående lagget, brukar stänga av livescore appen för att inte veta hur det går i matchen.

Barnsjukdomar kommer det nog finnas en del i början. Jag räknar med det iaf.
Citera
2020-01-04, 15:29
Avslutad
Citat:
Problemet är att du förlorat valet över vad du vill se. Jag personligen hade inte klarat av det då jag ser flera allsvenska matcher varje omgång och inte bara mitt lag.

Men vi kan säkert fixa något. Påminn mig om att skicka dig mina inloggningsuppgifter när väl matcherna kommer igång så kan du testa hur det ser ut och bestämma dig efter det.

Jag har också sett de flesta matcher som gått att se så länge det inte krockat med andra matcher men när man tänker efter så har man egentligen blivit oerhört bortskämd och njuter inte utav det på samma sätt som förr.

Nej fan! Det är alldeles för snällt men tack ändå!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in