2020-01-04, 01:49
Medlem
Tryckallan74s avatar
Kanada ber nu sina invånare att lämna Irak obekräftat!
Citera
2020-01-04, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Det är du som sprider dynga!

Det finns fullt med iranska terrorister, att du inte känner till dem säger mer om hur lite du vet!

Det är inte olagligt att inte bära slöja i Saudiarabien. Till skillnad från Iran.

Din okunnighet imponerar nästan, det förklarar även hur du har lyckats missa hur svensk media fjäskar för Iran.

Du kan inte nämna en enda terrorist, du nämner en som tillhör regimen och han klassar jag lika mycket terrorist som de amerikanska politiker som står för finansiering av islamistiska rebeller, som bidrar till proxy-krig och finansiering av diktaturen som Saudiarabien.

Det är visst olagligt att inte bära slöja som saudisk kvinna. Läs på.
Citera
2020-01-04, 01:51
Medlem
Hur länge har Trumpen planerat detta? Sedan han tillträdde?

Har de inte kunnat hitta denna Soleimani förens nu?
Citera
2020-01-04, 01:51
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SS-Nordost
Ja du, Iran har ju redan förklarat krig mot USA.

Länk till det tack? Förutom att de förklarat Jihad då!
Citera
2020-01-04, 01:52
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Visst, men vad leder det till? SÄPO känner till hundratals IS-krigare men deras straff är att de får bostad och socialbidrag.

Förvisso sant, krävs lite Tarkka! Eller en jävla massa Tarkka
Citera
2020-01-04, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Att du jämför Irans regim med USA säger allt om vilken islamist du är.

Jag pissar på Irans regim lika mycket som jag pissar på dig och ditt konstanta rövslickeri som gör att du inte kan ens kan vara ärlig och nyanserad i din kritik. Faktum kvarstår att USA internationellt har skapat betydligt större lidande för andra nationer.

Blir som sagt än mer komiskt när Irans nuvarande regim mer eller mindre kom till makten med hjälp av USA som iscensatte en kupp för att fängsla Irans dåvarande demokratiskt valda premiärminister som ledde ett Iran där kvinnor inte behövde ha slöja och inte förtrycktes som de gör idag.
Citera
2020-01-04, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarackNobama
Varför bryr ni svenskar er om detta? Inget trollinlägg bara undrar.

Uppenbarligen olika skäl. Men detta kan i värsta scenariot utvecklas till den största geopolitiska kris världen sett på årtionden. Är man överhuvudtaget intresserad av sin omvärld är det väl högst relevant att engagera sig?
Citera
2020-01-04, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varangian
Ja, du hatar USA och vill inte att regimen i Iran faller för att USA var dumma tidigare.

Är du möjligen kommunist?

Jag önskar att Irans regim faller och nej, jag hatar inte USA, jag hatar deras utrikespolitik. Den är destruktiv och har lett till extremt mycket lidande och som vanligt har Sverige behövt sopa rent efter USA. Våra största invandrargrupper i form av iranier, irakier, afghaner och syrier har flyttat till Sverige på grund av krig som USA har skapat. Men visst, slicka lite mer amerikanskt anus och se hur flyktingvågen från Iran kommer bli en verklighet och hur enormt många människor kommer behöva sätta livet till på grund av ett infantilt maktspel.

Och nej, jag är ingen kommunist.
Citera
2020-01-04, 01:57
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krosh
Uppenbarligen olika skäl. Men detta kan i värsta scenariot utvecklas till den största geopolitiska kris världen sett på årtionden. Är man överhuvudtaget intresserad av sin omvärld är det väl högst relevant att engagera sig?
Exakt, följer man inte detta som ett antal NPC´s i världen inte gör så ja....
Citera
2020-01-04, 02:02
Medlem
Scrip7s avatar
Ska bli intressant att se vem det var som låg bakom det senaste anfallet då "anonyma källor" från USA har förnekat att det var amerikansk militär som låg bakom.
Citera
2020-01-04, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonTrump
Hur länge har Trumpen planerat detta? Sedan han tillträdde?

Har de inte kunnat hitta denna Soleimani förens nu?

Jo men varken Bush eller Obama hade ryggrad att ta bort honom.
Citera
2020-01-04, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aloe-Blacc
Jag pissar på Irans regim lika mycket som jag pissar på dig och ditt konstanta rövslickeri som gör att du inte kan ens kan vara ärlig och nyanserad i din kritik. Faktum kvarstår att USA internationellt har skapat betydligt större lidande för andra nationer.

Blir som sagt än mer komiskt när Irans nuvarande regim mer eller mindre kom till makten med hjälp av USA som iscensatte en kupp för att fängsla Irans dåvarande demokratiskt valda premiärminister som ledde ett Iran där kvinnor inte behövde ha slöja och inte förtrycktes som de gör idag.

Det är problematiskt. Vet inte om du är en av dom som skyller på just Trump men det verkar vara legio att göra det.

Oavsett vad som hänt tidigare, så känns det positivt att Soleimani med anhang fick smaka på sin egen medicin.

Kanske skulle Iran prova på reformer som att en administration byts ut sisådär vart åttonde år? Verkar ha gjort underverk för U.S. iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in