2020-01-03, 19:33
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
I vanlig ordning ska kvinnor tävla i vem-som-lider-mest och har på förhand utropat sig själva till vinnare tillika okrönta drottningar i den sporten.
Förbaskade självupptagna ömkliga våp, det är vad ni är!

Till saken. Jag fick ligga på sidan på en undersökningsbänk.
Att stå framåtlutad mens nån bökar och glor i ens arsele tycker inte jag verkar vara en höjdare, men du kanske finner njutning i det ...

Jag har full förståelse för att det känns utlämnande att sitta i en gynekologstol. Men jag är man och kan - till skillnad mot vad (vissa) kvinnor inte kan - sätta mig in i en annan persons situation.

Men herregud, chilla.. Jag tävlar inte utan spekulerar bara i vad som vore den potentiellt mest sårbara ställningen för en man.
Och du får väl själv hålla med om att om man står med fötterna på golvet kan man iallafall fly snabbt jämfört med om man ligger på rygg? Alltså blir det extra sårbart.
Citera
2020-01-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Men herregud, chilla.. Jag tävlar inte utan spekulerar bara i vad som vore den potentiellt mest sårbara ställningen för en man.
Och du får väl själv hålla med om att om man står med fötterna på golvet kan man iallafall fly snabbt jämfört med om man ligger på rygg? Alltså blir det extra sårbart.

Män som genomgår cystoskopi får också ligga på rygg, så nöjd?
Citera
2020-01-03, 19:49
Medlem
RedXs avatar
En fundering här men... är det inte frivilligt att besöka gynekologen? Och en annan fundering; finns där några konkreta förslag på hur man kan undersöka ett underliv utan att kvinnan känner sig lika utlämnad/sårbar som i gynekologstolen?

Nu antar jag att männen i den här filmen ställer upp på detta frivilligt och då är det egentligen en icke-fråga. Förstår dock inte riktigt vad syftet är här.
Citera
2020-01-03, 19:52
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Män som genomgår cystoskopi får också ligga på rygg, så nöjd?

Det besvarar ingenting men jag tänker att en man som suttit i en gynekologstol kanske kan avgöra bättre än jag var man känner sig mest sårbar.
(Det kan såklart bero på läkarna man möter också, finns många faktorer som spelar in)
Citera
2020-01-03, 20:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
En fundering här men... är det inte frivilligt att besöka gynekologen? Och en annan fundering; finns där några konkreta förslag på hur man kan undersöka ett underliv utan att kvinnan känner sig lika utlämnad/sårbar som i gynekologstolen?

Nu antar jag att männen i den här filmen ställer upp på detta frivilligt och då är det egentligen en icke-fråga. Förstår dock inte riktigt vad syftet är här.

Ställer upp på vad? Det heter alltså att de "erbjuds" en gynundersökning, inte att de tackar ja.
Som en del av verket bjuds de manliga deltagarna att delta i en gynundersökning, och sätta sig i en gynekologstol. Huruvida någon av de medverkande tackar ja till erbjudandet framgår inte av trailern, som släpptes under fredagen.
Plus:
Om han tvekar vad är han rädd för?, säger Anna Odell i pressmeddelandet.
Det skämtas om Greiders klockspel här, men det är väl för fan ingen som tror att han eller än mindre Guillou har låtit sig filmas med bar underkropp i nån jävla gynekologstol?

På sin höjd testar nån av dem stolen med brallorna på. Men inte ens det tror jag är särskilt sannolikt med Guillou eller Bodström.

Att låta sig intervjuas går de däremot nog gärna med på.

Män är för övrigt inte lika känsliga för "sårbara positioner" som kvinnor är. Jag har fått en kateter uppkörd i kuken, och det var ju inte direkt angenämt, men som man klarar jag sånt utan att blinka. En prostataundersökning i anus kommer jag också klara av utan att börja böla, när den dan kommer. Dylika jämförelser mellan mäns och kvinnors "kroppslighet" (eller vad man ska kalla det) tenderar att inte fungera särskilt väl. Biologin och den sexuella funktionaliteten är annorlunda, helt enkelt.

Noterar annars att AO väl snarast tagit ett steg tillbaka efter den där "Återträffen". Så stor succé som den gjorde borde hon väl kunnat följa upp med andra storstilade film- eller TV-serieprojekt. Detta är dock uppenbart ett mycket snävt "konstprojekt", snarare än en film som många kan tänkas komma att se. Lär väl inte visas på bio, annat då än just på en speciell filmfestival. Kanske blir lite medial uppmärksamhet då hon trots allt är rätt känd, men annars känns det mest som ett slag i luften.
Citera
2020-01-03, 20:29
Medlem
Jag fattar inte riktigt hur den där alternativa gynundersökningen ska gå till? ska de kika upp i gubbarnas rövar eller leka med klockspelet? I vilket fall, så känns det hela smått förvirrande och jag skulle väl säga att problemet är väl att till skillnad med en riktig gynundersökning, så finns det ju typ en målsättning med det, men vad vill hon liksom få ut av detta, annat än att få en naken gubbe till ett sitta och bräsa med benen i en gynstol? Sedan tvivlar jag på att någon verkligen vill se resultat från en sådan film.
Tyckte annars att hennes tidigare film "Klassfesten" var bra och tänkvärd.
Senast redigerad av Kammadaj 2020-01-03 kl. 20:37.
Citera
2020-01-03, 20:42
Medlem
Menar horungen att kvinnor brukar bli intervjuade i gynstolen, då om annat än just sitt underliv? Om hon nu inte vill visa upp sitt underliv för medicinsk personal så kan hon ju bara låta bli, inget hindrar henne. Tur för henne att mentalsjukhusen stängt ner för merparten av sina patienter!
Citera
2020-01-03, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Ett försök att ge en skjuts till den döende socialdemokratin?
För jag hittar mes såna bland namnen.

Odell är psyksjuk och hade varit inskriven på psyket om det hade varit för 35 år sedan.
Att dessa herrar tar på sig en fittmössa och ställer på perversiteter säger en hel del om dom. Bra där.
Hon försökte hoppa ifrån Götaälvbron för några år sedan och blev skjutsad till psyket, där hävdade hon dock attdet var ett konstprojekt 🤔
Edit: Var ska filmen visas, Hagabion?
Citera
2020-01-03, 20:50
Medlem
Förstår inte.
Kvinnorna kan väl neka att gå dit, sen när deras livmoder eller fitta är helt missbildad kan de gråta ännu mer.

Win win.
Citera
2020-01-03, 20:56
Medlem
EugenedeKocks avatar
Anna Odell vill bara ha uppmärksamhet som vanligt, men det tragiska är att hon alltid får det också. Har hon gjort någonting som normala människor kan kalla för konst?
Citera
2020-01-03, 21:09
Medlem
Varför går kvinnor oftare till doktorn med sitt könsorgan jämfört med männen?
Citera
2020-01-03, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Är det någon, förutom ditt otvättade underrede, som tvingar upp dig i gynekologstolen?
"En" kan välja att låta bli.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in