2020-01-03, 16:17
Medlem
0ldMans avatar
Män får ju en pinne upptryckt i röven för att kolla sin prostata. Det är inte så kul det heller.
Citera
2020-01-03, 17:10
Medlem
Arsenikarsles avatar
Intressant

För er som tror att det är likvärdigt med manspread så kan jag säga att det INTE är det.
Man ligger tillbakalutad med benen böjda och brett särade och får ofta hoppa ner med rumpan så att allt där nere säras och kan visas upp.
Man känner sig väldigt sårbar när skinkorna är helt särade framför nåns ansikte medan man själv tittar upp i taket kan jag säga.
Citera
2020-01-03, 17:18
Medlem
Ska Anna Odell sitta framför när t.ex Göran Greider tar plats i gynekologstolen?
Citera
2020-01-03, 17:47
Medlem
Pastellfisks avatar
Det som stör mig mest med den typen av "konstnärer" som Odell uppenbarligen tillhör är att de skapar "konst" på andras bekostnad.

Hade det inte varit för skattemedel hade de aldrig fått finansiering för den här typen av vänsterpopulistisk skräpkonst. De skulle definitivt inte kunna bära sina egna kostnader.

Man kan bara hoppas det kommer en dag när de här dräggen är tvungna att faktiskt arbeta på riktigt för brödfödan.
Citera
2020-01-03, 18:03
Medlem
LFCYNWAs avatar
Idioti helt enkelt.
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Intressant

För er som tror att det är likvärdigt med manspread så kan jag säga att det INTE är det.
Man ligger tillbakalutad med benen böjda och brett särade och får ofta hoppa ner med rumpan så att allt där nere säras och kan visas upp.
Man känner sig väldigt sårbar när skinkorna är helt särade framför nåns ansikte medan man själv tittar upp i taket kan jag säga.
Jag vet inte om en prostataundersökning är så mycket bättre. Om man vill att någon ska känna sig sårbar så torde det finnas bättre tillvägagångssätt. Sen är det skillnad på att bli undersökt av en läkare ensam och att bli undersökt i samband med ett "filmprojekt" som kommer visas upp.
Citera
2020-01-03, 18:05
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LFCYNWA
Idioti helt enkelt.

Jag vet inte om en prostataundersökning är så mycket bättre. Om man vill att någon ska känna sig sårbar så torde det finnas bättre tillvägagångssätt. Sen är det skillnad på att bli undersökt av en läkare ensam och att bli undersökt i samband med ett "filmprojekt" som kommer visas upp.

Sitter man i gynekologstol under prostataundersökning då? Det låter otympligt eftersom familjejuvelerna lär hänga ner och vara i vägen.
Efter vad jag sett på tv får man stå upp och böja sig fram, också ganska sårbart men man står iallafall upp och ligger inte som en sköldpadda på rygg helt sårbar.
Citera
2020-01-03, 18:10
Bannlyst
Saknar en person.

Julian Assange!
Citera
2020-01-03, 18:13
Medlem
Citat:
Sitter man i gynekologstol under prostataundersökning då? Det låter otympligt eftersom familjejuvelerna lär hänga ner och vara i vägen.
Efter vad jag sett på tv får man stå upp och böja sig fram, också ganska sårbart men man står iallafall upp och ligger inte som en sköldpadda på rygg helt sårbar.

För en straight kvinna är gynekologstolen en normalare ställning än prostataundersökningen är för en straight man.
Senast redigerad av Valpen_ 2020-01-03 kl. 18:15.
Citera
2020-01-03, 18:17
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Självklart inte och det skrev jag aldrig. Märklig fråga att ställa. Det går att diskutera vilken undersökning som framkallar störst sårbarhet men det känns irrelevant. Bara för att folk i allmänhet skulle känna sig mer sårbar i en gynekologstol så betyder inte det att män känner sig mindre sårbara under en prostataundersökning jämfört med kvinnor under en gynekologisk undersökning. Tycker bara att hela upplägget är en fars och ett slöseri på skattepengar.
Citera
2020-01-03, 18:24
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
I vanlig ordning ska kvinnor tävla i vem-som-lider-mest och har på förhand utropat sig själva till vinnare tillika okrönta drottningar i den sporten.
Förbaskade självupptagna ömkliga våp, det är vad ni är!

Till saken. Jag fick ligga på sidan på en undersökningsbänk.
Att stå framåtlutad mens nån bökar och glor i ens arsele tycker inte jag verkar vara en höjdare, men du kanske finner njutning i det ...

Jag har full förståelse för att det känns utlämnande att sitta i en gynekologstol. Men jag är man och kan - till skillnad mot vad (vissa) kvinnor inte kan - sätta mig in i en annan persons situation.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2020-01-03 kl. 18:29.
Citera
2020-01-03, 19:07
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag justerade rubriken lite så man vet vem det handlar om. Hon är säkert feminist men det här är ju ett konstprojekt. /Mod

Och, om tråden ska vara befogad här, vilket jag inte utesluter att den är, så är det den feministiska aspekten på det hela som ska diskuteras. För det konstnärliga finns det en annan tråd: (FB) Anna Odells nya Konstprojekt: Vill placera män i gynstolar.
Senast redigerad av Sir Dwain 2020-01-03 kl. 19:11.
Citera
2020-01-03, 19:29
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
För en straight kvinna är gynekologstolen en normalare ställning än prostataundersökningen är för en straight man.

Vad vet du om det?

Det är en helt annan sak att sitta och skreva i ansiktet på en vilt främmande människa än i sexuella sammanhang.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in