2020-01-03, 21:35
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dowhatisay
Är det någon, förutom ditt otvättade underrede, som tvingar upp dig i gynekologstolen?
"En" kan välja att låta bli.

Ja det säger jag inget om, jag argumenterar bara för vad som gör en mest sårbar i jämförelse.
Men det fattar kanske inte du.
Citera
2020-01-03, 21:58
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Lol vilka tomtar hon hittat som ställer upp.

Jobbigt för gynläkaren att se Greiders underliv, fyyyy fan. Enda personen som sticker ut är ju Salming (om jag inte missat att han har gått full PK).

edit: ser nu att Salming gått full PK. En samling vänstertomtar som kommer gråta ut om hur jobbigt kvinnor har det och hur starka de är.

Reaktionerna kommer bli som följande
Greider: Börjar yra om hur arbetarklassen inte tagit tillvara på det starka kvinnliga.
Salming: Fäller en fejk-tår och hur modig och tuff hans fru är och hur viktigt det är att berätta för dottern att hon är superkvinna.
Guillou: Yrar om hur sverigedemokraterna och högern är ansvariga för kvinnors lidande.
Bodström: Hade ingen aaaaning om hur kvinnor har haft det och det är "dags att göra politiska beslut".
Salming har antagligen alltid varit full vänster (trotts inkomster). Kommer ju från röda Norrland.
Citera
2020-01-03, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arsenikarsle
Ja det säger jag inget om, jag argumenterar bara för vad som gör en mest sårbar i jämförelse.
Men det fattar kanske inte du.

Man är alltid sårbar när man behöver gå till doktorn och klä av sig.
Citera
2020-01-03, 22:28
Medlem
Avva66s avatar
Tja, det är ju rasrent i alla fall.
Citera
2020-01-03, 22:53
Medlem
Tror Jan skulle må bra av en gynundersökning. Gubbkärringen har ju sand i framstjärten för jämnan.
Citera
2020-01-03, 23:13
Medlem
mtmmtms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Vad tror ni om detta experiment? kommer män att känna sig sårbara och utsatta om dom blir placerade i en gynekologstol?

Tydligen är det kända män som skall utsättas för Anna Odells experiment:

https://www.friatider.se/feminist-vill-placera-maktiga-man-i-gynekologstol

Det låter som ett riktigt roligt experiment. Hennes film "Återträffen" var extremt bra (en av de bästa filmer jag någonsin sett). Jag hoppas att hon får alla möjligheter att jobba vidare då hon är extremt talangfull.
Citera
2020-01-03, 23:19
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Varför går kvinnor oftare till doktorn med sitt könsorgan jämfört med männen?

För att vi värderar kvinnors hälsa mer än mäns.

Känns väldigt förutsägbart. Man blir lika förvånad som om Anders Zorn skulle måla mulliga brudar. Konformiatisk konst från förra decenniet.
Citera
2020-01-04, 00:19
Medlem
bergsturks avatar
Vilken tur att hon har hittat ett gäng fittor att intervjua!
Citera
2020-01-04, 02:28
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Man är alltid sårbar när man behöver gå till doktorn och klä av sig.

Eh va? Så länge man inte går till svartläkare i en sunkig lägenhet är man inte ett dugg sårbar, finns stark lagstiftning som skyddar en när du är hos läkaren. Skulle något gå fel eller om gynen kränker dig är det bara att anmäla, har dock aldrig hört talas om såna incidenter.
Citera
2020-01-04, 02:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antivalent
Eh va? Så länge man inte går till svartläkare i en sunkig lägenhet är man inte ett dugg sårbar, finns stark lagstiftning som skyddar en när du är hos läkaren. Skulle något gå fel eller om gynen kränker dig är det bara att anmäla, har dock aldrig hört talas om såna incidenter.

Ok, vad gnäller ni för då? Gå inte till en svartgynekolog i en sunkig lägenhet då.
Citera
2020-01-04, 02:50
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ok, vad gnäller ni för då? Gå inte till en svartgynekolog i en sunkig lägenhet då.

"Ni"? Det är ju du och arsenikarsle som känner sig utsatta hos läkaren.
Citera
2020-01-04, 15:20
Medlem
tkhasis avatar
Fast jag är kvinna förstår jag ingenting av det här tramset. Det är väl inte männens fel att kvinnor ibland behöver en gynundersökning? Hur tycker Anna Odell att undersökningen ska gå till istället? Det finns massor av ting i livet som är mindre trevligt, för både män och kvinnor. Män har te x i alla tider fått gå ut i krig. Det är nog inte heller så trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in