2020-01-03, 16:20
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du får skriva som du vill och stå för det. Sanningen är den att han lyckades som bäst, med det som räknas, långt efter dosnedsättningen. Haga kommer säkert att vara mer nöjd med sin karriär, tack vare guldet, än hon skulle vara om hon hade varit en jämn icke-vinnare på hög nivå.

Det är som Thomas Magnusson. Hur kapabel som helst, men fick bara ett individuellt guld. Utan det och rycket i stafetten, hade ingen kommit ihåg honom.

---

Grundtipset Johaug och Klæbo kvarstår, trots att han dömde ut sina egna chanser i förrgår.
skillnad på höjdpunkt och bäst i karriären. läs martins egna ord ovanför.

Martin drog just ned brallorna på dig.
2020-01-03, 16:21
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Hahaha.. hans form har ju varit dalande i 3 år. det är ju en successiv försämring som nu resulterat i att han inte längre platsar. en gradvis försämring helt enkelt.

dessutom är du otrevlig. men visst var det lite raljerande från min sida, jag hade kunnat vara mindre nedlåtande och angivit ett bredare resonemang.

Sundby är hemma och laddar för att i slutet på säsongen då alla är trötta, vinna 5 milen i Holmenkollen. Det är ett mellanår så jag tror hans ambitioner är att komma igen nästa år då det är mästerskapsår.
2020-01-03, 16:22
Medlem
Ostrobothnias avatar
Fint osv med Hennig på pallen, men var det nödvändigt just idag?
2020-01-03, 16:22
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
skillnad på höjdpunkt och bäst i karriären. läs martins egna ord ovanför.

Martin drog just ned brallorna på dig.

Inte ett skvatt. Guld är det enda som räknas.
2020-01-03, 16:27
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Håller med. Problemet är väl att om man jämför med Northug som ofta gjorde detsamma är att Kläbo är mycket svårare att köra ifrån genom att köra hårt.

Men att ingen gjorde ett ordentligt försök förstår jag inte.

Northug är fortfarande mästaren i att hänga oavsett vilket tempo det är och sedan vinna allt i spurten. Klebo har en väldigt vass spurt men inte Northugs uthållighet. Inte än men kan utveckla den kanske.
2020-01-03, 16:27
Medlem
En norsk ledare hjälpte Östberg med en knuff i ryggen efter fallet.
Enligt FIS blir det en muntlig varning. Borde få ett straff på 10-15 sekunder i alla fall. Hon gör en markant tempoökning efter knuffen.
2020-01-03, 16:34
Medlem
Nu vill jag höra erat bästa tips på hur Johaug, Östberg, Weng, Andersson, Jacobsen och Nepryaeva kommer klättra på söndag jämfört med varandra. Ponera att dom håller ihop på den platta delen av banan.
2020-01-03, 16:38
Medlem
Mina farhågor gällande vallapuckarna slog inte in. Kul!

Extremt kul med Hennig.

Gällande klättringen. Hur långt efter är weng? Hon ebba och johaug är väl bästa klättrare i fältet.
2020-01-03, 16:41
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Nu vill jag höra erat bästa tips på hur Johaug, Östberg, Weng, Andersson, Jacobsen och Nepryaeva kommer klättra på söndag jämfört med varandra. Ponera att dom håller ihop på den platta delen av banan.

1. Johaug
2. Ebba +5
3. Weng +15
4. Östberg +40
5. Nepryaeva +60
6. Jacobsen +1:30

Har dock inte exakt kollat upp hur de åkt tidigare (förutom vad jag på ett ungefär minns hur de har klättrat förut).
2020-01-03, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
1. Johaug
2. Ebba +5
3. Weng +15
4. Östberg +40
5. Nepryaeva +60
6. Jacobsen +1:30

Har dock inte exakt kollat upp hur de åkt tidigare (förutom vad jag på ett ungefär minns hur de har klättrat förut).
Du kan väl inte seriöst tro att Ebba är nästan likvärdig med Johaug uppför slalombacken. Neppy åkte två min sämre än Östberg förra året men i år så är hon bara en min efter Johaug?!

Vad har hänt med logiken i längdtrådarna. Norge har verkligen tagit ut det galna i er svenskar.
2020-01-03, 16:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Johaug klättrar ifrån närmaste med över 30 sek.
2020-01-03, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impact21
En norsk ledare hjälpte Östberg med en knuff i ryggen efter fallet.
Enligt FIS blir det en muntlig varning. Borde få ett straff på 10-15 sekunder i alla fall. Hon gör en markant tempoökning efter knuffen.

Trams. Det var knappt ens en klapp i ryggen och hon tjänade lite eller inget på det. Rätt att varna dock.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in