2020-01-03, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Du är ute och cyklar. Han fick sluta med de höga doserna redan 2016 och vann sitt första individuella mästerskapsguld ifjol.

Ett bra lopp på tre år och du säger att det inte påverkar hans form. Han är körd utan sin doping.
2020-01-03, 16:04
Medlem
Calle slår Niskanen på 15 km klassiskt... när hände det sist?
2020-01-03, 16:06
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ett bra lopp på tre år och du säger att det inte påverkar hans form. Han är körd utan sin doping.
Gickhan är en sådan som anser att Ragnhild Haga har varit en mycket bättre skidåkare än Heidi Weng och Ingvild Flugstad eftersom hon vann 10 fritt i OS.

sånt är inget att göra ngt åt, vissa är sådana.
2020-01-03, 16:07
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
nej inte när man ska bedöma en individs formkurva över karriären. han kan ju personligen hålla den prestationen som högst meritmässigt givetvis.

han var klart bättre till 2017

Formkurva, jo det är ju väldigt viktigt för en åkare som inte får något resultat när det verkligen gäller.

Sundby fick sin dispens för höga intag indragen 2016. Han vinner guld 2019. Det innebär att ditt uttalande om att Sundby inte startade nu för att inte få ta höga doser är plockat ur arslet.

Citat:
Gickhan är en sådan som anser att Ragnhild Haga har varit en mycket bättre skidåkare än Heidi Weng och Ingvild Flugstad eftersom hon vann 10 fritt i OS.

sånt är inget att göra ngt åt, vissa är sådana.

Du är en sådan som tror att skidåkare är nöjda över många bra placeringar, men inget guld.

När det gäller Sundby så blev han tillräckligt bra 2019 (drygt två år efter indragen dispens) för att kunna hävda sig i toppen.

Att jämföra Haga och Sundby gör bara en blind idiot.
2020-01-03, 16:12
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Formkurva, jo det är ju väldigt viktigt för en åkare som inte får något resultat när det verkligen gäller.

Sundby fick sin dispens för höga intag indragen 2016. Han vinner guld 2019. Det innebär att ditt uttalande om att Sundby inte startade nu för att inte få ta höga doser är plockat ur arslet.
Hahaha.. hans form har ju varit dalande i 3 år. det är ju en successiv försämring som nu resulterat i att han inte längre platsar. en gradvis försämring helt enkelt.

dessutom är du otrevlig. men visst var det lite raljerande från min sida, jag hade kunnat vara mindre nedlåtande och angivit ett bredare resonemang.
2020-01-03, 16:13
Medlem
Pancevs avatar
Citat:

Du är en sådan som tror att skidåkare är nöjda över många bra placeringar, men inget guld.

När det gäller Sundby så blev han tillräckligt bra 2019 (drygt två år efter indragen dispens) för att kunna hävda sig i toppen.

Att jämföra Haga och Sundby gör bara en blind idiot.
han själv säger ju att han var mycket bättre åren före. o att han aldrig trodde det skulle räcka till ngt guld i karriären.

så det där får du ta med Martin själv, jag tror inte du vinner den diskussionen.
2020-01-03, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Håller med. Problemet är väl att om man jämför med Northug som ofta gjorde detsamma är att Kläbo är mycket svårare att köra ifrån genom att köra hårt.

Va?? Northug klarade av betydligt högre tempo än Kläbo.
2020-01-03, 16:16
Medlem
Pancevs avatar
varsågod, från hans segerintervju:

– Det känns fantastiskt att guldet kommer det här året, mitt sämsta på fem år. Jag visste att det var möjligt. Men jag trodde inte jag skulle slå Ivo (Niskanen) och (Alexander) Bolshunov.

Hoppsan...sämsta på 5 år.
2020-01-03, 16:17
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koll99
Calle slår Niskanen på 15 km klassiskt... när hände det sist?
Ruka november 2018 kanske?

I VC mot fullt motsånd (dvs Minus Rybinsk 15) lär det ha varit AUJs senaste VC seger sedan 2008
Senast redigerad av Ostrobothnia 2020-01-03 kl. 16:19.
2020-01-03, 16:18
Medlem
Pancevs avatar
nu ska jag sluta paja tråden...Martin själv fick sätta punkt för dagen.
2020-01-03, 16:18
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Hahaha.. hans form har ju varit dalande i 3 år. det är ju en successiv försämring som nu resulterat i att han inte längre platsar. en gradvis försämring helt enkelt.

dessutom är du otrevlig. men visst var det lite raljerande från min sida, jag hade kunnat vara mindre nedlåtande och angivit ett bredare resonemang.

Du får skriva som du vill och stå för det. Sanningen är den att han lyckades som bäst, med det som räknas, långt efter dosnedsättningen. Haga kommer säkert att vara mer nöjd med sin karriär, tack vare guldet, än hon skulle vara om hon hade varit en jämn icke-vinnare på hög nivå.

Det är som Thomas Magnusson. Hur kapabel som helst, men fick bara ett individuellt guld. Utan det och rycket i stafetten, hade ingen kommit ihåg honom.

---

Grundtipset Johaug och Klæbo kvarstår, trots att han dömde ut sina egna chanser i förrgår.
2020-01-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald99
Söndagsåkning större delen av loppet, då kan de lika gärna ge Kläbo segern direkt.

Lite intrycket att norrmännen inte orkade (och litegrann ville skydda Kläbo), ryssarna inte heller var så intresserade och Niskanen hade inte skidorna. Lite så att alla var nöjda som det var.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in