2020-01-03, 11:59
Medlem
Whitfieldss avatar
"Generaldirektören för Myndigheten för stöd till trossamfund, Åke Göransson, har dött i Rumäniens huvudstad Bukarest. Enligt DN dog han på flygplatsens läkarmottagning efter att ha blivit akut sjuk vid landning". Saxat ur Expressen.

Troligen blodpropp.
Citera
2020-01-03, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
En svensk man i 60-årsåldern har dött i Bukarest i Rumänien. Dödsfallet bekräftas av utrikesdepartementet. Expressen erfar att det rör sig om en generaldirektör för en svensk myndighet. Polisen misstänker att han mördats. "Polisen har inlett en förundersökning om mord, säger polisens presstalesperson Jonas Beltrame-Linné."

https://www.expressen.se/nyheter/svensk-man-dod-i-rumanien-polisen-misstanker-mord/

Vem kan det tänkas vara? Och varför blev han mördad, är det pga jobbet?

Jag antar att vad som än hänt är privat, men han var ju chef på en myndighet som mycket väl kunde ha retat upp diverse grupper.

https://www.myndighetensst.se/bidrag/utbetalade-bidrag.html
Citera
2020-01-03, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Sitter din hjärna i analen på dig?
Vad ska en 60+ år gammal svensk i Rumänien att göra på nyår, helt ensam?
Han var där för att köpa sex av pojkar. Alla förstår det. Det finns prostituerade män i Sverige som går att köpa sex av, om det var det han var ute efter. Men han ville ha barn, för han är batikare. Ett klassiskt exempel. Samma sorts människa som åker till Gambia för att umgås med 12 åringar på semestern, och som sedan röstar på V, S eller MP vart fjärde år.
Du begriper inte att alla är inte som du. Alla tänker inte som du och alla andra är inte intresserade av att ha sex med 12 åringar. Jag förstår varför du tror det, men någonstans måste du börja begripa att det kan finnas fler anledningar än de som du själv åker dit där för.
Citera
2020-01-03, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Som sagt. Inget bevis, bara fri spekulation som inte gett stöd för rättsväsendet att inleda förundersökning ens. Är du så okunnig att du ser det som bevis så är du tragisk. Får hoppas inte du själv blir ”dömd” på lika lösa boliner i framtiden.

Det är massa olika saker. Jag dömer inte någon så rakt av. Hans förflutna och hans handlingar visar vad han sysslar med. Har du någon vettig förklaring till att en 60 gammal man åker ensam till Bukarest på nyår? Varför skulle han åka dit om inte för att köpa sex av barn?

Det finns massvis med prostituerade bögar i Sverige som är mellan 20-30 år och säljer sex. Om det var en sån kille han var ute efter så hade han inte behövt bemöda sig åka till Rumänien helt ensam på nyår.
Citera
2020-01-03, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Du begriper inte att alla är inte som du. Alla tänker inte som du och alla andra är inte intresserade av att ha sex med 12 åringar. Jag förstår varför du tror det, men någonstans måste du börja begripa att det kan finnas fler anledningar än de som du själv åker dit där för.

Ge mig en vettig anledning till att en 60 år gammal höginkomsttagare åker till fucking Rumänien på nyår helt ensam. Jag har rötter i Rumänien och har ganska bra koll på hur det ser ut med västerländska torskar som åker dit för att köpa sex av barn. Det är inget nytt eller ovanligt fenomen, utan alla rumäner känner till det. Välkänt sedan länge att holländare, skandinaver, engelsmän, tyskar åker dit för att sätta på barn. Och likt tiggeriet finns det svin där som livnär sig på de stackars barnen.

Sedan finns naiva idioter i Sverige som inte fattar bättre. Som inbillar sig att han skulle vara där av någon annan anledning.
Senast redigerad av shinker 2020-01-03 kl. 12:45.
Citera
2020-01-03, 12:53
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shinker
Ge mig en vettig anledning till att en 60 år gammal höginkomsttagare åker till fucking Rumänien på nyår helt ensam. Jag har rötter i Rumänien och har ganska bra koll på hur det ser ut med västerländska torskar som åker dit för att köpa sex av barn. Det är inget nytt eller ovanligt fenomen, utan alla rumäner känner till det. Välkänt sedan länge att holländare, skandinaver, engelsmän, tyskar åker dit för att sätta på barn. Och likt tiggeriet finns det svin där som livnär sig på de stackars barnen.

Sedan finns naiva idioter i Sverige som inte fattar bättre. Som inbillar sig att han skulle vara där av någon annan anledning.

Du kan ha helt rätt om mannen i fråga. Och i fattiga länder har du bl.a. prostitution som svin från rikare länder utnyttjar.

Men samtidigt är det knappast konstigt att en ensamstående, 60 år gammal höginkomsttagare planerade en nyårshelg i Bukarest. Stan är helt ok och har man pengar kan man bo, äta och roa sig kungligt. När du är runt 60 har du haft möjligheter att resa en hel del och de vanliga rutterna, ställena kan te sig mindre lockande, inte mist kring helger/ semestertider. Som ensamstående, 50+ med pengar tycker jag inte att en nyårsresa till t.ex. Bukarest är ett dugg konstigt. Eller måste alla t.ex. till Budapest och Prag? Jag väljer då Belgrad, Sofia, Skopje eller Bukarest, om vi ska hålla oss till den regionen. Tirana också, men kanske inte just efter en mindre jordbävning.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-01-03 kl. 12:55.
Citera
2020-01-03, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Om en 61-årig man dör vid landning eller på flygplatsen är det uppenbara att anta hjärtattack eller dylikt. Om det inte finns något tecken på fysiskt våld så inleder man inte en undersökning om misstänkt mord det första man gör. Det ligger en hund begraven här.
Polisen sa att de inledde förundersökning om mord för att kunna utesluta att något brott låg bakom dödsorsaken.
Citera
2020-01-03, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Och bevisvärdet är noll. Så åter till min poäng; varför påstå att han var pedofil och förövare när det inte på något sätt är gjort sannolikt, än mindre bevisat? Jo det handlar om misskreditering av en död pga hans eventuella homosexuella läggning.
Av vilken anledning går du så desperat i försvar av den här pedofilen? Har du personliga skäl undrar man annars lägg ner. En barnvåldtäktsman mindre ser jag och flertalet andra medborgare som en ren vinst. Dessutom inte på svensk mark vilket innebär ekonomiska fördelar, utreds av annan stat osv.

Hur kan du inte se det positiva i detta? Berätta, jag är seriöst intresserad.
Citera
2020-01-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Du kan ha helt rätt om mannen i fråga. Och i fattiga länder har du bl.a. prostitution som svin från rikare länder utnyttjar.

Men samtidigt är det knappast konstigt att en ensamstående, 60 år gammal höginkomsttagare planerade en nyårshelg i Bukarest. Stan är helt ok och har man pengar kan man bo, äta och roa sig kungligt. När du är runt 60 har du haft möjligheter att resa en hel del och de vanliga rutterna, ställena kan te sig mindre lockande, inte mist kring helger/ semestertider. Som ensamstående, 50+ med pengar tycker jag inte att en nyårsresa till t.ex. Bukarest är ett dugg konstigt. Eller måste alla t.ex. till Budapest och Prag? Jag väljer då Belgrad, Sofia, Skopje eller Bukarest, om vi ska hålla oss till den regionen. Tirana också, men kanske inte just efter en mindre jordbävning.

Addera in hans tidigare agerande med polisen i ekvationen.
Citera
2020-01-03, 13:05
Medlem
Kommentarer på Twitter

https://twitter.com/andreasostgote/status/1212778931159330816
Citera
2020-01-03, 13:50
Medlem
Tropicalss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Av vilken anledning går du så desperat i försvar av den här pedofilen? Har du personliga skäl undrar man annars lägg ner. En barnvåldtäktsman mindre ser jag och flertalet andra medborgare som en ren vinst. Dessutom inte på svensk mark vilket innebär ekonomiska fördelar, utreds av annan stat osv.

Hur kan du inte se det positiva i detta? Berätta, jag är seriöst intresserad.

Han är de facto homosexuell. Alltså måste han försvaras alldeles oavsett omständigheter i övrigt. Det är samma sak som att muslimer, svarta, hbtq och övriga "minoritetsgrupper" alltid ska ses som oskyldiga och offer av feministvänstern. Beteendet är svårt sjukt och är det som kommer få den moderna feminismen att dö undan för undan.
Citera
2020-01-03, 14:05
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Kommentarer på Twitter

https://twitter.com/andreasostgote/status/1212778931159330816

Citerar din länk från talmannen Andreas Norléns twitter:

Citat:
Har nåtts av det tragiska beskedet att Åke Göransson, direktör för Myndigheten för stöd till trossamfund, avlidit. Jag kände honom som ledamot i Stiftelsen Sveriges nationaldag, där jag är ordf. En engagerad, vänlig och kunnig person är död. Vila i frid. https
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in