2020-01-03, 06:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Zlatan får tröjnummer 21 i Milan. Måste vara en hyllning till VM 2002 där han bar just tröja 21.

Ett nummer han valde efter att ha rådfrågat barnen.

Citat:
– De föredrog 21, så jag tog det, säger 38-åringen till klubbens tv-kanal.
Citera
2020-01-03, 07:30
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inuit11
Ett nummer han valde efter att ha rådfrågat barnen.
Barnen i sin tur måste ha inspirerats av sin pappas insatser i Japan och Sydkorea.
Citera
2020-01-03, 07:54
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Barnen i sin tur måste ha inspirerats av sin pappas insatser i Japan och Sydkorea.

Barnen som är födda 06 och 08 blev alltså så inspirerade av hans 48 mållösa minuter i ett VM som blev en grov besvikelse för svensk del och utspelades flera år före deras födelse?

Jag förstår att du försöker stila med dina aspergerkunskaper om att Z hade tröjnummer 21 just då, men försök att vara lite realistisk.
Citera
2020-01-03, 08:02
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Zlatan steppar upp distanseringen från Malmö. Tidigare sa han att Milano var hans "andra hem", nu är staden kort och gott "hans hem".

Citat:
I en kort intervju, gjord direkt utanför flygplanet, svarar Ibrahimovic på frågor om hur det känns att vara tillbaka.

– Jag minns när jag landade precis här för många år sedan, men det som är viktigt nu är att jag är tillbaka och jag är glad. Jag har alltid sagt att det här är mitt hem och nu är jag tillbaka, säger han med ett leende, enligt citat från Milans Twitterkonto.
Citera
2020-01-03, 08:17
Avstängd
Kommer han att göra debut mot Spal i cupen den 15 januari?
Citera
2020-01-03, 09:37
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Zlatan steppar upp distanseringen från Malmö. Tidigare sa han att Milano var hans "andra hem", nu är staden kort och gott "hans hem".

Hoppas han kommer hit eller vågar visa sig här.

Utan MFF hade han gått på soc, varit kriminell eller legat bredvid sin ena bastard bror 9 meter under.

Så tacksam var ciganon.
Citera
2020-01-03, 09:44
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Det ryktas om det, men innan dess finns det ju chanser att debutera i Serie A mot Sampdoria (6 januari) och Cagliari (11 januari).
Citat:
Barnen som är födda 06 och 08 blev alltså så inspirerade av hans 48 mållösa minuter i ett VM som blev en grov besvikelse för svensk del och utspelades flera år före deras födelse?

Jag förstår att du försöker stila med dina aspergerkunskaper om att Z hade tröjnummer 21 just då, men försök att vara lite realistisk.
Nog för att Sveriges VM fick ett snöpligt slut i och med uttåget mot Senegal, men visst måste väl ändå VM 2002 beskrivas som rätt lyckosamt för svensk del. Man vann trots allt "Dödens grupp" efter att obesegrat ha gått igenom gruppspelet med England, Nigeria, och Argentina som motståndare.
Citera
2020-01-03, 10:44
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Nog för att Sveriges VM fick ett snöpligt slut i och med uttåget mot Senegal, men visst måste väl ändå VM 2002 beskrivas som rätt lyckosamt för svensk del. Man vann trots allt "Dödens grupp" efter att obesegrat ha gått igenom gruppspelet med England, Nigeria, och Argentina som motståndare.

De flesta minns VM 2002 för Senegal-matchen. "Framgångarna" i gruppspelet hade Zlatan inget med att göra, 90% av hans speltid var mot Senegal.

Så här säger han själv angående numren:

Citat:
– Jag visade de tillgängliga numren till mina barn och de föredrog 21, så jag tog det, säger 38-åringen till tv-kanalen.

21 var troligen helt enkelt ett av de lägsta tillgängliga numren. När man kollar på Milan-truppens nummer innan Zlatan-flytten såg de ut så här:

17: Upptaget
18: Upptaget
19: Upptaget
20: Upptaget
21: Ledigt
22: Upptaget

Då tror alltså du att ungarna sitter och kollar upp vilket tillfälligt tröjnummer han råkade ha i en plattmatch mot Senegal flera år innan de föddes. Geni.
Senast redigerad av Tintin.i.Kongo 2020-01-03 kl. 11:10.
Citera
2020-01-03, 11:08
Medlem
welcometorealitys avatar
Tröjnummer 21 är väl därför att han är där för andra gången och vill vara nummer ett.Enligt rykten hehe...
Citera
2020-01-03, 11:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:

Jag tror dom slänger in honom redan mot Sampdoria.
Citera
2020-01-03, 11:25
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Tröjnummer 21 är väl därför att han är där för andra gången och vill vara nummer ett.Enligt rykten hehe...
Det kan även vara för att Zlatan vill vara med och plocka Milans 21:a ligatitel (de står för närvarande på 20: 18 Serie A-vinster och 2 Serie B).
Citat:
De flesta minns VM 2002 för Senegal-matchen.
Nej, Anders Svenssons frisparksmål mot Argentina är nog snarare det starkaste svenska minnet från den turneringen.
Citera
2020-01-03, 11:28
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Det kan även vara för att Zlatan vill vara med och plocka Milans 21:a ligatitel (de står för närvarande på 20: 18 Serie A-vinster och 2 Serie B).

Visst, det var ju smart, konspirationsteorin har börjat för fullt hehe, någonting är det med just nummer 21....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in