2020-01-03, 10:39
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Fast han har inte sagt att de inte kan men att det kan vara svårare.

Okej, det låter bättre. Har sätt olika uttalanden om detta men kan du uppge var du läst det så vore jag nöjd.
Hur som helst så kan vi tycka att han är korkad, dum som sprider ute delarna men det kanske tyvärr kommer att visa sig att det inte var så korkat gjort.

Jag tror trots allt att de har tillräckligt för att MGM skall bli dömd för mord. Polisen misstänkte mord ganska direkt och MGM blev anhållen bara några dygn efter W blev efterlyst. Dessutom ganska snart även häktad och det var innan man ens funnit en del av W
Citera
2020-01-03, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Skriver inte ut det, ingen aning om det stämmer så det känns onödigt att sprida.
En annan skrev ju om nån fotbollsplan nära, har hört skog, gräs och vatten.
Även vid någon skola va? Sommarhem om jag inte minns helt fel, rätt nära Gbgvägen.
Citera
2020-01-03, 10:42
Medlem
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/mordmisst%C3%A4nkt-omh%C3%A4ktad-misstanken-har-f%C3%B6rst%C3%A4rkts-successivt-1.22164255

Omhäktad!
Citera
2020-01-03, 10:42
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Okej, det låter bättre. Har sätt olika uttalanden om detta men kan du uppge var du läst det så vore jag nöjd.
Hur som helst så kan vi tycka att han är korkad, dum som sprider ute delarna men det kanske tyvärr kommer att visa sig att det inte var så korkat gjort.

Jag tror trots allt att de har tillräckligt för att MGM skall bli dömd för mord. Polisen misstänkte mord ganska direkt och MGM blev anhållen bara några dygn efter W blev efterlyst. Dessutom ganska snart även häktad och det var innan man ens funnit en del av W
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/jdnXbq/fler-fynd-behovs-for-att-bevisa-att-wilma-blev-mordad
I texten står om att det försvårar
Citera
2020-01-03, 10:44
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sohefall
Även vid någon skola va? Sommarhem om jag inte minns helt fel, rätt nära Gbgvägen.
Ja, har sökt efter belägg på ”nära vatten” men får inte upp något gällande detta fallet.
Citera
2020-01-03, 10:44
Medlem
bozze4evigts avatar
Citat:
https://www.bohuslaningen.se/nyheter/uddevalla/mordmisst%C3%A4nkt-omh%C3%A4ktad-misstanken-har-f%C3%B6rst%C3%A4rkts-successivt-1.22164255

Omhäktad!

Dock bara två veckor. Åklagaren yrkade på fyra veckor.

Hur ska man tolka det?
Citera
2020-01-03, 10:45
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Om det är som Jim W säger att de kan inte fastställa dödsorsak på det som hittat så kan man kanske inte säga att MGM är dum som sprider ut delar.

Jag kanske uttryckte mig lite otydligt.
Det som jag inte riktigt får ihop är att 1 del dumpats i hyfsad närhet till MGM lägenhet (om det nu stämmer med Bäveån) medans resten verkar hamnat längre bort.

Enda logiska förklaringen jag kan komma på är att dumpning har skett av minst 2 personer i varsin bil.
Citera
2020-01-03, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kan vara huvudet och halsen som saknas. Med krosskador och strypmärken.

Ja och de som hittats är intakt kropp, då är det möjligt att styckningen skett utomhus med hjälp av tex batteridriven tigersåg och huvud inkl hals där skadorna finns är väl gömda /borta.
Skulle misshandel mot huvudet och strypning vara dödsorsaken och styckningen skett bör det inte vara tal om några större blodmängder i lgh/bil, måtte de inte bli ett nytt Mats alm fall av detta.
Citera
2020-01-03, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt

Hur ska man tolka det?

Det vanliga är ju två veckor. Och TR tyckte tydligen så här:
”Men tingsrätten beslutade att omhäkta mannen i två veckor, i stället för som tidigare fyra, då rätten vill försäkra sig om att utredningen sker så skyndsamt som möjligt.”

Citat:

Omhäktad!
Citera
2020-01-03, 10:55
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bozze4evigt

Hur ska man tolka det?
Det står ju i texten, att de vill påskynda utredningen..
Dessutom andra brott..
Citera
2020-01-03, 10:58
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat från GP
Den misstänktes advokat, Beatrice Rämsell delade dock inte åklagarens uppfattning, och menade att det inte är proportionerligt att den misstänkte ska vara fortsatt häktad.

– Det föreligger inte sannolika misstankar om mord, men att det finns skäl för misstankar om helt andra brott som är av en helt annan karaktär, sa hon när häktningsförhandlingen inleddes.”

Vad menar hon med detta???
Är det styckningen hon anser det finns fog att misstänka?
Citera
2020-01-03, 11:01
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Citat från GP
Den misstänktes advokat, Beatrice Rämsell delade dock inte åklagarens uppfattning, och menade att det inte är proportionerligt att den misstänkte ska vara fortsatt häktad.

– Det föreligger inte sannolika misstankar om mord, men att det finns skäl för misstankar om helt andra brott som är av en helt annan karaktär, sa hon när häktningsförhandlingen inleddes.”

Vad menar hon med detta???
Är det styckningen hon anser det finns fog att misstänka?
Eller vållande till död, dråp?
Vet inte hur det ser ut enligt lag gällande ”annan karaktär”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in