2020-01-03, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det kan vara huvudet och halsen som saknas. Med krosskador och strypmärken.

Kan vara så, ja. Hur som, dödsorsaken kan inte fastställas, enligt hans sista uttalande.
Det gör mig - orolig. Men mer tid ger mer hopp!
Citera
2020-01-03, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Måste instämma.
Visst har Vemsa tänkt detaljerat på saker och ting, vridit och vänt - inget tal om den saken.
Men det är inte så nödvändigt ..och inte nödvändigt att veva och veva ...
Något känns inte så bra med texterna, någon mår inte bra?

Som du säger så är det aktuella det som man går efter, vilket inte betyder att man inte vet
att det finns andra alternativ.
Utredare kan också "tänka tvärtom", det ingår i deras arbete.

vemsa väcker mitt intresse iallafall! Så envis, saklig, vilket tålamod! kunnig med, driver sina åsikter "in i kaklet"
Tänkte tanken att om jag skulle sitta i Tishkos byxor och ha vemsa vimsande som försvarsadvokat skulle ja "sitta säkert" i fängsligt förvar och gäspa förnöjsamt
Citera
2020-01-03, 06:39
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
vemsa väcker mitt intresse iallafall! Så envis, saklig, vilket tålamod! kunnig med, driver sina åsikter "in i kaklet"
Tänkte tanken att om jag skulle sitta i Tishkos byxor och ha vemsa vimsande som försvarsadvokat skulle ja "sitta säkert" i fängsligt förvar och gäspa förnöjsamt
Nyanserat??
Nja men fantasi så det räcker till en hel saga..
Citera
2020-01-03, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Uppladdbara elektriska sågar kan ha använts utomhus. Tycker det skulle verka för riskabelt och ointelligent att utföra styckningen inomhus. Om Mgm har fått hjälp av tex. pappa så har dom nog pratat ihop sig om hur dom ska göra på bästa sätt. Att göra sig av med en tjej som dom inte tycker sig ha någon större glädje av var nog inte alls någon stor belastning för samvetet.

Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja som om det var ovidkommande om man hittat mer eller ej ...
Om det är ett sätt att distansera sig mot utfrågande / allmänhet så är det ganska nonchalant ändå.
Hur tycker du att han skulle säga då för att det hade varit på rätt sätt? Man får inte glömma bort att det här är bara ett jobb för honom
och bara ett i mängden. Jag tycker han svarade korrekt.

sätt?
Citera
2020-01-03, 08:00
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hur tycker du att han skulle säga då för att det hade varit på rätt sätt? Man får inte glömma bort att det här är bara ett jobb för honom
och bara ett i mängden. Jag tycker han svarade korrekt.

sätt?
Precis, semester är ju ledighet från arbetet.
Andra har klagat på att han är partisk vilket detta motbevisar.
Citera
2020-01-03, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Precis, semester är ju ledighet från arbetet.
Andra har klagat på att han är partisk vilket detta motbevisar.
Instämmer helt
Citera
2020-01-03, 09:53
Medlem
Korta-kjolars avatar
Det som jag har svårt att begripa är att man som det verkar ” bara” har hittat 1 kroppsdel. Att den dessutom låg i närområdet till misstänkt brottsplats (relativt sett)
Varför skulle MGM vara så dum att denna del dumpas där medan resten sprids ut längre bort?
Jag vet att detta diskuteras här tidigare men någon riktigt bra teori till detta vet jag inte om jag läst
Citera
2020-01-03, 10:03
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korta-kjolar
Det som jag har svårt att begripa är att man som det verkar ” bara” har hittat 1 kroppsdel. Att den dessutom låg i närområdet till misstänkt brottsplats (relativt sett)
Varför skulle MGM vara så dum att denna del dumpas där medan resten sprids ut längre bort?
Jag vet att detta diskuteras här tidigare men någon riktigt bra teori till detta vet jag inte om jag läst
OM den info jag fått stämmer så var det inte riktigt så nära, men säker kan jag inte vara.
Citera
2020-01-03, 10:18
Medlem
57Emmas avatar
Citat:

Om det är som Jim W säger att de kan inte fastställa dödsorsak på det som hittat så kan man kanske inte säga att MGM är dum som sprider ut delar.
Citera
2020-01-03, 10:30
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Om det är som Jim W säger att de kan inte fastställa dödsorsak på det som hittat så kan man kanske inte säga att MGM är dum som sprider ut delar.
Fast han har inte sagt att de inte kan men att det kan vara svårare.
Citera
2020-01-03, 10:32
Medlem
Korta-kjolars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
OM den info jag fått stämmer så var det inte riktigt så nära, men säker kan jag inte vara.

Som jag uppfattat det ska fyndet gjorts i anslutning till bäveån.
Var har du uppfattat att fyndet har gjorts?
Citera
2020-01-03, 10:37
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Som jag uppfattat det ska fyndet gjorts i anslutning till bäveån.
Var har du uppfattat att fyndet har gjorts?
Skriver inte ut det, ingen aning om det stämmer så det känns onödigt att sprida.
En annan skrev ju om nån fotbollsplan nära, har hört skog, gräs och vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in