2020-01-02, 21:23
Medlem
mishimas avatar
Jag ser fram emot att ha Eurosports utbud tillsammans med allsvenskan. Jag betalar ju redan 79 kr/mån för Eurosport. Det kan jag ju säga upp nu. På så sätt kommer jag bara betala 270 kr mer nu.
Citera
2020-01-02, 21:27
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Inför man VAR så är det ju bra dumt att inte använda den även för att se om bollen var inne. Att införa ett helt eget system för det känns bara som bortkastade pengar.

Inte enkelt alls så som reglerna ser ut idag. Det är enbart kroppsdelar som det är tillåtet att behandla bollen med som räknas vad gäller offside idag och hur man ska få systemet att förstå det vet jag inte hur man ska få till idag. Och sista touchen från en medspelare istället för motspelare, hur ska ett automatiserat system se skillnad där?

Vad jag förstått så har det startat en diskussion inom FIFA att förändra offsideregeln, dels är man i FIFA mycket missnöjd med de mikrometerbedömningar som sker idag, framförallt i PL, då riktlinjerna för VAR är att det ska vara "clear and obvious" vilket flertalet av de bortdömda offsidemålen inte varit. Man är oxå missnöjd med den tid det tar att komma till beslut samt det faktum att matchdomarna i PL inte själva använder skärmen vid planen. Den regelförändring som diskuteras är att offsiden ska vara synbar med blotta ögat utan millimeterrättvisa och ska vara synlig i den mest använda kameravinkeln för att den ska blåsas av.Diskussion pågår och det kommer sannolikt ett beslut som lämnas över till IFAB för bedömning och test.
Citera
2020-01-02, 22:32
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det verkar bli 349 kr/månaden och då får du även stå ut med reklam, och ingen hockey.
https://dplaysupport.zendesk.com/hc/sv/articles/360011157279-Allt-du-behöver-veta-om-Allsvenskan-och-Superettan

Oklart om de sänder träningsmatcher, cupen med mera som man fick på Cmore.
Innan vår sista hemmamatch stod folk med Dplay-jackor och delade ut ”visitkort” med koder på där det stod att med koden fick man svenska cupen gratis. Gav bort min kod, så kan tyvärr ej dubbelkolla vid händelse av att jag minns fel.
Citera
2020-01-03, 03:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Inget nytt på tränarfronten MFF?

Noll, inte ens några namn. Det "snackas" om att Ingebrigtsen valde APOEL istället och att man återigen är på ruta ett igen. Oerhört enerverande detta, hur kan man inte ha haft en lista klar åtminstone när man gjort sig av med huvudtränaren. Speciellt när det tisslas och tasslas om att han var redan körd i somras.
Citera
2020-01-03, 06:59
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Noll, inte ens några namn. Det "snackas" om att Ingebrigtsen valde APOEL istället och att man återigen är på ruta ett igen. Oerhört enerverande detta, hur kan man inte ha haft en lista klar åtminstone när man gjort sig av med huvudtränaren. Speciellt när det tisslas och tasslas om att han var redan körd i somras.

Daniel tar själv över, känns ju så nu.
Citera
2020-01-03, 10:27
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Vad jag förstått så har det startat en diskussion inom FIFA att förändra offsideregeln, dels är man i FIFA mycket missnöjd med de mikrometerbedömningar som sker idag, framförallt i PL, då riktlinjerna för VAR är att det ska vara "clear and obvious" vilket flertalet av de bortdömda offsidemålen inte varit. Man är oxå missnöjd med den tid det tar att komma till beslut samt det faktum att matchdomarna i PL inte själva använder skärmen vid planen. Den regelförändring som diskuteras är att offsiden ska vara synbar med blotta ögat utan millimeterrättvisa och ska vara synlig i den mest använda kameravinkeln för att den ska blåsas av.Diskussion pågår och det kommer sannolikt ett beslut som lämnas över till IFAB för bedömning och test.
Fast det där är ju inte en regeländring utan ett klargörande i hur man ska använda VAR. Visserligen ett välkommet sådant men regeln är ju fortfarande densamma.

Hela VAR-hanteringen är ju usel idag så jag räknar med att den kommer ändras rätt radikalt på många sätt.
Citera
2020-01-03, 10:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Daniel tar själv över, känns ju så nu.

Det känns onekligen så, tiden börjar bli knapp för att den nya tränaren ska hinna sätta något innan Wolfsburg och cupen. Jag kan köpa att kansliet har stängt fram till 7:e januari men något måste ändå hända i bakgrunden. En sak som jag tycker är märkligt är att alla läckor verkar vara helt igenpluggade, absolut inget sipprar ut.
Citera
2020-01-03, 11:15
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det känns onekligen så, tiden börjar bli knapp för att den nya tränaren ska hinna sätta något innan Wolfsburg och cupen. Jag kan köpa att kansliet har stängt fram till 7:e januari men något måste ändå hända i bakgrunden. En sak som jag tycker är märkligt är att alla läckor verkar vara helt igenpluggade, absolut inget sipprar ut.

Det var ju tyst både när Kuhn och Rössler anställdes. Svenska journalister har inga utländska källor som skvallrar. Hade vi varit nära någon svensk tränare hade det stått i tidningarna.
Citera
2020-01-03, 11:45
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wad
299 kr/månad om man tecknar ett helårsabonnemang. Delar man dessutom konto med en vän så hamnar man på ca 150 kr/månaden, vilket enligt mig känns ganska rimligt.

Det ser också ut som att en del träningsmatcher kommer sändas. Cupen däremot, skriver man ingenting om vilket jag antar betyder att den kommer fortsätta gå på Cmore.

Enligt vad dom själva sagt sänds vissa träningsmatcher om dessa innefattar två elitlag från Sverige eller ett svenskt som möter ett lag från motsvarande elitnivå i Norge. Sedan vad det uttalandet är värt nu vete sjutton.

Det man kan klaga på är att jag får massa grejer jag inte vill ha (var iofs likadant på Cmore) men jag hade hellre tagit ett billigare pris och ENBART haft allsvenskan.
Cupen ägs väl fortfarande av Cmore så det får alltså bli dubbelt abonnemang under våren för att se fler cupmatcher än våra egna.

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Innan vår sista hemmamatch stod folk med Dplay-jackor och delade ut ”visitkort” med koder på där det stod att med koden fick man svenska cupen gratis. Gav bort min kod, så kan tyvärr ej dubbelkolla vid händelse av att jag minns fel.

Det stod "just nu bjuder vi dig på försäsongen 2020 helt gratis" så inget om Cupen. Har sådant kort kvar.
Citera
2020-01-03, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney

Men om man tillämpar VAR, och en spelare är 1 mm fel, och VAR kan urskilja det, så är ju offsiden ”clear and obvious”. Det är ju binärt, liksom.
Vill man ha VAR är det bara att tugga i sig det.
Citera
2020-01-03, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det var ju tyst både när Kuhn och Rössler anställdes. Svenska journalister har inga utländska källor som skvallrar. Hade vi varit nära någon svensk tränare hade det stått i tidningarna.

Fast vi har inte hört något från våra grannar heller. Ifall jag minns korrekt så körde Ekstrabladet något Kuhn-rykte innan han blev klar. Rösler däremot tror jag inte någon kunde se komma men jag har svårt att se att vi skulle hämta in någon utanför Skandinavien.
Citera
2020-01-03, 13:01
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Men om man tillämpar VAR, och en spelare är 1 mm fel, och VAR kan urskilja det, så är ju offsiden ”clear and obvious”. Det är ju binärt, liksom.
Vill man ha VAR är det bara att tugga i sig det.

Ehhh, om du måste använda VAR och bedömningen tar mer än 30 sek och det behövs vridas och vändas på kameravinklar samt komplicerade matematiska beräkningar för att lägga linjer som ändå utgår från mänskliga ögats förmåga, då är den inte "clear and obvious". "Clear and obvious" är en offside som du ser med blotta ögat om du kör filmen i slow-motion men kan ha svårt att säkert avgöra i fullt matchtempo. Ingen av alla dessa tå-häl-armhåle-offside-mål som dömts bort har varit "clear and obvious" iom det har kräfts lång granskning, ibland uppemot 7-8 min. Så som offsideregeln är skriven blir det binärt men riktlinjerna som gått ut är inte att bedömningen skall vara binär, den ska var "clear and obvious", dvs klar och tydlig och urskiljbar med blotta ögat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in