2019-11-26, 19:33
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlatanskusinbarn
Har Hallon sedan 1 år tillbaka. Bra och billigt. 99kr i månaden för ring/sms och 4g data. Inte mycket men jag surfar inget. Fick 25g data när jag tog abonnemanget så nu är jag uppe i 80g sparat.
Inga bindningstider eller liknande. Har inte behövt ta kontakt med kundtjänst men har hört att de ska vara ganska så ointresserade att hjälpa en.
Förmodligen inte ointresserade. Gissar på underbemannade och för dåligt utbildade, som det är på många företag nu för tiden.
Själv har jag aldrig haft problem med Hallon, har alltid fått den hjälp jag behövt, vi har 6 abonnemang där.
Citera
2019-11-28, 08:34
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Får man spara all oanvänd surf upp till 100GB oavsett vilken storlek på abonnemang man har?
Har Halebop nu som jag är rätt nöjd med förutom att jag tycker de är snikna på surfen så funderar på att skaffa Hallon istället.
Citera
2019-11-28, 09:16
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Får man spara all oanvänd surf upp till 100GB oavsett vilken storlek på abonnemang man har?
Har Halebop nu som jag är rätt nöjd med förutom att jag tycker de är snikna på surfen så funderar på att skaffa Hallon istället.
Varför inte testa "sök" på Hallons hemsida? Första träffen ger dig svaret.
Ledtråd: använd orden "spara surf" när du söker.
Citera
2019-11-28, 10:19
Medlem
-HoneyBadger-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stelex
Varför inte testa "sök" på Hallons hemsida? Första träffen ger dig svaret.
Ledtråd: använd orden "spara surf" när du söker.

Ja varför ställa frågor här på flashback när man kan söka på annat håll?
Om du sitter inne med svaret varför inte bara svara på en rak ställd fråga?
Nedanstående är citerat från deras hemsida:

Citat:
Du sparar oanvänd surf hur länge du vill (dock max 100GB) och har upp till 13 GB/mån surf som ingår inom EU/EES. Pengarna dras automatiskt varje månad från ditt betalkort.

Vad menar de med det fetade?
Företag lockar ofta med generösa beskrivningar som oftast innebär och kräver de dyrare alternativen för att gälla ultimat för konsumenten, sen gäller det att läsa det finstilta själv och inte ta något för givet.
Min fråga var den ifall man fick spara upp till 100GB surf oavsett vilket abonnemang man valt, antingen man har det billigaste för 99 kr/mån a 4GB surf eller det dyraste för 349 kr/mån med 100 GB surf.
En otroligt lätt fråga att svara på för en som är insatt och vet precis hur det förhåller sig och besparar frågeställaren en massa tid och besvär, har du inget svar så låt bli att slira med fingrarna över tangentbordet.
Citera
2019-11-28, 16:05
Medlem
Våran familj tittade på Hallon (3's nät), men valde Vimla pga att de har Telenors nät istället. Telenor har mycket bättre täckning runtom i hela landet medans Tre är stark i storstäder men dålig i mindre städer. Hade extremt dålig täckning (tappade helt 3G-kontakt oavbrutet om jag rörde mig i olika delar av staden, och hade därmed bara röstsamtals-täckning, som i sin tur sprakade och avbröt samtalen ofta) med Hallon i en stad på ca 70k invånare. Efter byte till Vimla (Telenor) så är täckningen totalt perfekt.

Priserna på abonnemangen och datamängderna hos Hallon och Vimla är i princip identiska. Så man betalar bara för telefoni-täckningen, och Telenor är välkänt starkare än Tre där. Man brukar säga att Telia har bäst täckning (flest master), sedan Telenor, sedan Tre.

Hallon är 3's lågprismärke och Vimla är Telenor's lågprismärke.

PS: Supporten är avsiktligt dålig hos båda. I princip obefintlig. Tror båda tillåter att man mailar in frågor men man ska inte vänta sig något, och ingen av dem har telefonnummer. Båda två skriver på sina sidor att abonnemangen är menade för tekniskt kunniga ungdomar som struntar i/ej behöver support och att man därmed sparar pengar på det sättet för att kunna ge kunderna lägre priser. Vad jag vet så har båda två kundforum där kunder kan prata med varandra och ge simpel support istället.
Senast redigerad av dextrodammit 2019-11-28 kl. 16:17.
Citera
2019-11-29, 07:39
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -HoneyBadger-
Svar: JA
Citera
2020-01-02, 21:56
Medlem
AiBangMaiNis avatar
Är Hallon en bra mobiloperatör?

Jag har använt hallon mobilabonnemang i några månader nu och visserligen är den bland de billigaste vilket är perfekt för mig som student, jag undrar dock om det finns bättre alternativ där ute.

Vilken operatör använder ni? Hur mycket betalar ni och är ni nöjda?
Citera
2020-01-02, 22:00
Medlem
jack.danielss avatar
Betalar 150kr för mitt abbonemang hos hallon, inklusive 7gb data som man kan spara! Hade tele2 tidigare med ungefär samma villkor fast dubbelt så dyrt! Vad fick jag för de extra pengarna? Nada!! Förstår att hallon har sämre kundservice, men jag är inte typen som ringer kundservice var och varannan dag 🤩
Citera
2020-01-02, 22:10
Medlem
Zaedrewss avatar
En nackdel med Hallon är att de är jävligt snabba på att stänga abonnemanget om betalning inte kommer in i tid. Men det är väl så de funkar. Det tas ju inga kreditupplysningar för att få abonnemang där. Annars vill du ha så billigt som möjligt är ju en tanke att flytta mellan operatörerna. Fello, Hallon och MyBeat brukar ju erbjuda halva priset i några månader.
Citera
2020-01-02, 23:11
Medlem
Det är nice prismässigt, förövrigt är deras kundtjänst obefintlig. Om pris på abonnemang är av större vikt är det ett bra val.
Citera
2020-01-02, 23:14
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
En nackdel med Hallon är att de är jävligt snabba på att stänga abonnemanget om betalning inte kommer in i tid. Men det är väl så de funkar. Det tas ju inga kreditupplysningar för att få abonnemang där. Annars vill du ha så billigt som möjligt är ju en tanke att flytta mellan operatörerna. Fello, Hallon och MyBeat brukar ju erbjuda halva priset i några månader.

precis det här, annars är hallon inte alls dumt har inte haft problem med dom förutom lite sämre mottagning långt norröver.

och vad var det ett halvår för 49 kronor i månaden? billigare för något fungerande var omöjligt att hitta då.
Citera
2020-01-03, 01:00
Medlem
bredbarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AiBangMaiNi
Jag har använt hallon mobilabonnemang i några månader nu och visserligen är den bland de billigaste vilket är perfekt för mig som student, jag undrar dock om det finns bättre alternativ där ute.

Vilken operatör använder ni? Hur mycket betalar ni och är ni nöjda?

Fello. Sveriges bästa nät Telia, riktig kundtjänst med intelligenta och kunniga medarbetare som man får prata med. Inte för att det behövs, men ändå...
Hyffsat bra priser, 95kr/mån 2GB. När man letar reta på en tipslänk blir det halva priset i 4 mån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in