2020-01-02, 14:40
Medlem
Med allt gnäll mot domarna i Allsvenskan känns det rätt självklart att införa VAR här.
Citera
2020-01-02, 14:55
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det är ingen som använder VAR på det sättet och frågan är om det skulle vara bra. Det skulle förmodligen vara en försämring mot den tekniken som används i dag i olika ligor.
Du menar jämfört med den tekniken som vi använder i allsvenskan? Som sagt, att införa en egen mållinjesteknologi för dyra pengar när VAR ändå är på väg in är bara slöseri. Och som Adde påpekar, hur ofta används den per säsong?

Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Då får man tweeka regeln. Tex, mät från höften, lägg på en offset om det behövs för att det inte skall bli helt nytt tänk för spelarna. Eller något annat...
Inget automatiserat system kan mäta från höften heller så det blir inte enklare. Om man inte använder sändare på spelarna och utgår från sändarens position. Men som sagt, den stora svårigheten blir nog att veta när/om bollen passas/styrs av en motståndare eller medspelare.
Citera
2020-01-02, 14:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Du menar jämfört med den tekniken som vi använder i allsvenskan? Som sagt, att införa en egen mållinjesteknologi för dyra pengar när VAR ändå är på väg in är bara slöseri. Och som Adde påpekar, hur ofta används den per säsong?

Vi använder väl ingen teknik alls i allsvenskan. Jag tänkte på den tekniken som används i Premier League och så vidare att domaren får en signal i sin klocka om det är mål. Det är ingen som har ersatt den med VAR och skulle vi det så måste kamerorna upp ändå. Implenteringen av mållinjetekniken är nog inte långt borta då.
Citera
2020-01-02, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Inget automatiserat system kan mäta från höften heller så det blir inte enklare. Om man inte använder sändare på spelarna och utgår från sändarens position. Men som sagt, den stora svårigheten blir nog att veta när/om bollen passas/styrs av en motståndare eller medspelare.

Vi landade på månen 1969...
Citera
2020-01-02, 16:36
Medlem
Keldons avatar
Känns betydligt viktigare att åtgärda läggmatcher, infiltration från kriminella gäng och spelmaffior än att införa VAR i Sverige. Inte för att det ena utesluter det andra men resurserna är ju begränsade.
Citera
2020-01-02, 17:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Frågan borde därmed inte vara om vi som medlemmar och supportrar kan/ska försöka stoppa införandet utan mer handla om hur säkerställa att det inte blir för långa avbrott och parodibedömningar.

SVFF har väl redan sagt att det skulle införas tidigast till säsongen 2021. Visst en ganska lång tid för teknologin för att utvecklas men jag tror vi kommer få se exakt samma problem som folk klagar över idag. Som jag skrev det är mest en symbolisk handling och hade inte påverkat i någon större grad. Sedan är det väl samma VAR-teknologi överallt så jag ser inte riktigt hur man ska kunna säkerställa något utan det kommer väl bli samma teknologi som man använder i PL? Genuin fråga då jag inte alls är insatt i det.

Mållinjetekniken röstades ner då utgifterna ansågs vara för höga så det lär aldrig bli av tyvärr annars är det en helt okej teknologisk lösning.
Citera
2020-01-02, 18:49
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Inget nytt på tränarfronten MFF?
Citera
2020-01-02, 19:29
Medlem
zebra121s avatar
Är det någon som vet om AS-matcher kommer att sändas även på Eurosport 1 och 2? Eller är de endast styrda till Kanal 5, Kanal 9 och stream/online?
Citera
2020-01-02, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Är det någon som vet om AS-matcher kommer att sändas även på Eurosport 1 och 2? Eller är de endast styrda till Kanal 5, Kanal 9 och stream/online?

1 match per omgång i antingen kanal 5 eller kanal 9. Resten måste man streama.
Citera
2020-01-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
kommer sändas på dplay. de stod och delade ut gratischeckar innan sista omgången.
Det verkar bli 349 kr/månaden och då får du även stå ut med reklam, och ingen hockey.
https://dplaysupport.zendesk.com/hc/sv/articles/360011157279-Allt-du-behöver-veta-om-Allsvenskan-och-Superettan

Oklart om de sänder träningsmatcher, cupen med mera som man fick på Cmore.
Citera
2020-01-02, 21:03
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det verkar bli 349 kr/månaden och då får du även stå ut med reklam, och ingen hockey.
https://dplaysupport.zendesk.com/hc/sv/articles/360011157279-Allt-du-behöver-veta-om-Allsvenskan-och-Superettan

Oklart om de sänder träningsmatcher, cupen med mera som man fick på Cmore.

299 kr/månad om man tecknar ett helårsabonnemang. Delar man dessutom konto med en vän så hamnar man på ca 150 kr/månaden, vilket enligt mig känns ganska rimligt.

Det ser också ut som att en del träningsmatcher kommer sändas. Cupen däremot, skriver man ingenting om vilket jag antar betyder att den kommer fortsätta gå på Cmore.
Citera
2020-01-02, 21:12
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balkong
1 match per omgång i antingen kanal 5 eller kanal 9. Resten måste man streama.

Så ingenting öht på Eurosport?
Fy fan vad pissigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in