2020-01-02, 16:02
Medlem
Jag hade personligen installerat alla appar och börjat leta nya dag 1. Du borde göra detsamma, bra att få lite distans, man känner sig bara mer värdelös av att sitta och deppa hemma ensam.
Citera
2020-01-02, 16:08
Medlem
Du ska bara vara glad om hon hittat en annan man att lägga sin skit på.

Ännu bättre är det för dig om han är rik, naiv och har stor FB-dase. Då kommer hon aldrig mer besvära dig. Vilket du kommer inse är riktigt bra när du väl fått lite distans.
Citera
2020-01-02, 16:15
Bannlyst
Det är inget konstigt. Och tjejer vet instinktivt att det lättaste sättet att gå vidare från ett förhållande är att börja träffa någon annan direkt.

Detta beteende är vanligare ju mer osäker människan är.. Mer emotionellt stabila människor brukar ta lite tid efteråt och låta sig själv sörja och minnas allt det bra och dåliga. Fundera på vad som gick fel en stund för att sen börja harva. Medans osäkra bara slänger sig in i något nytt som sällan kommer hålla.

Det kallas för Rebound.

Så du kan gotta dig med att det där kommer inte o hålla länge. Känns förmodligen som ett knivstick, men å andra sidan fanns det något som gjorde att hon valde dig över honom redan från början!

Bryt kontakten helt istället.
Citera
2020-01-02, 16:23
Medlem
Behöver inte vara så att hon haft han medans ni var tsm. alla vet att en brud kan hitta en ny samma dag det tar slut.Jag tycker det är bra att hon berättat till dig och därmed släkt hoppet hos dig redan nu och du kan släppa henne fortare. Jag tycker du ska skita i henne nu, må dåligt kommer du göra med om några månader är hon glömd. Träffa en ny kan du också göra med vi som är lite äldre vet att sådant fungerar bara om du inte hade äkta känslor för hade du det så är det ingen som kommer kunna släcka saknaden mer än för stunden.
Citera
2020-01-02, 16:41
Medlem
Exakt samma skit hände med mig... Jävla fitta. Blir lack bara jag tänker på det.
Citera
2020-01-02, 16:48
Medlem
Vansterpartiets avatar
Typiskt kvinnligt beteende som kallas "Monkey branching". Det finns alltid en bättre gren, om grenen är möjlig att nå utan att ramla ner är en annan fråga.
Citera
2020-01-02, 16:58
Medlem
Snarkarens avatar
Det går ungefär 2 män på 1 kvinna i Sverige, självklart hittar kvinnan en ny man snabbare än en man hittar en ny kvinna.
Citera
2020-01-02, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700

Det kallas för Rebound.

Så du kan gotta dig med att det där kommer inte o hålla länge.

Mjaa. Hade en kollega som va ihop med en kille 2 år. Det tog slut, hon va singel en månad och blev ihop med en ny som höll 3 år.
Citera
2020-01-02, 17:26
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hafflund
Som titeln lyder så har mitt ex på ett halvår skaffat en ny DIREKT, vi gjorde ett gemensamt beslut att göra slut då det ej fungerade på slutet och båda mådde riktigt dåligt psykiskt. Men efter några dagar så har hon hittat en ny, ingenting officiellt men hon sa det rakt framför mig.

Hur kan de gå så snabbt när hon själv satt och grät och mådde piss för några dagar sen.

Vad kan jag göra för att glömma henne nu, vill inte ha henne i mitt huvud, hon förtjänar inte det.

Varför säger hon det rakt till mig när hon vet att ja saknar henne och skulle må piss om ja fick reda på det?

Är det här vanligt?

Vad menar du med det? Skaffade hon en ny direkt efter ni gjorde slut eller tog det ett halvår?
Citera
2020-01-02, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Mjaa. Hade en kollega som va ihop med en kille 2 år. Det tog slut, hon va singel en månad och blev ihop med en ny som höll 3 år.

3 år är ingen siffra.. Det är typ början på ett förhållande.

Ett rebound är dömt att misslyckas och failar ungefär 99% av gångerna.

Förmodligen var din kollega lite mer hälsosam.
Citera
2020-01-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricssonS700
3 år är ingen siffra.. Det är typ början på ett förhållande.

Ett rebound är dömt att misslyckas och failar ungefär 99% av gångerna.

Förmodligen var din kollega lite mer hälsosam.

Beror ju på vilket perspektiv man har. Vissa skulle säga att ”inget varar för evigt” och att 3 år är rätt länge för en ung person.

Vad baserar du ditt uttalande angående hälsosam på?
Citera
2020-01-02, 18:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bokstavochsiffra1
Beror ju på vilket perspektiv man har. Vissa skulle säga att ”inget varar för evigt” och att 3 år är rätt länge för en ung person.

Vad baserar du ditt uttalande angående hälsosam på?

Du skrev ju att hon var singel i en månad.

Många otroligt osäkra och fega tjejer jag har haft har gått vidare redan efter några dagar.
Min första dumpade mig för att jag inte ville ha barn. Sen efter någon dag/några dagar såg jag henne stå och hålla handen med någon annan. Dessa fick barn sen. Och sen bröts det förhållandet och hon hoppade till någon annan direkt igen.

Du sa att din kollega väntade i någon månad. Det tyder ju på att hon har ett litet hälsosammare tänk. Kanske tog en period att sörja o sen hittade kärleken på nytt igen.

3års strecket skulle jag säga att det är ungefär vid den tiden man kan fundera på om man ska flytta ihop med varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in