2020-01-02, 16:51
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Han hade väl så bråttom att få in den så att det sattes väl igång redan på flygplatstoaletten kan jag tänka mig? Säkerligen var det planerat att han skulle rånmördas så fort det bara gick.

Jaja, vi får väl se var det slutar men nu låter det som att han avled.

?
Finns det inga tecken på våld/mord så får väl obduktionen genomföras först innan man drar på med misstänkt mord? Något tecken lär finnas?
Citera
2020-01-02, 16:52
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Onekligen ett ärende som för tankarna till gamla tiders löpsedlar.

"Extra! Direktör död i homosexmord! Extra!"

Om mordet nu faktiskt har en koppling till hans sexuella böjelser. Det är väl trots allt inte omöjligt att bli rånmördad i Rumänien oavsett vad man sysslar med.

2017 års incident vittnar om annat. Mordet var helt klart kopplat till Åkes livsstil.
Citera
2020-01-02, 16:53
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkupa
Han har tidigare rest mycket med en man från Uppsala, i hans egen ålder.

Han är nu skriven på samma adress som en 34 årig Muhammed..

Har du en länk på det? Det är ju sjukt intressant i så fall.
Citera
2020-01-02, 16:53
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Vad kan denna person ha gjort som Löfven/regimen ansåg så viktigt att han skulle få den myndigheten som förläning? Från vilket parti emanerar han?

Redan spårlöst försvunnen från svenska Wikipedia. En icke-person. Tankarna går till det berömda fotografiet av Lenin och hans kumpaner, där leden glesnade med åren.

Finns dock omnämnd på engelska Wikipedia, som ju är mer tillförlitlig än sin svenska klon, särskilt när det gäller svenska förhållanden:

https://en.wikipedia.org/wiki/Swedish_Agency_for_Support_to_Faith_Communities
Citera
2020-01-02, 16:54
Medlem
Inte för att jag vet men är Bukarest verkligen någonting man åker privat till mitt i vintern? Nog måste det finnas speciella skäl i så fall?
Citera
2020-01-02, 16:55
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
https://www.svt.se/nyheter/utrikes/svensk-man-dod-i-bukarest
Citat:
Vi har inlett en förundersökning om mord, för att kunna säkerställa att dödsorsaken inte har orsakats av något brott, säger Jonas Beltrame-Linné på polisens nationella mediecenter.

Beltrame-Linné uppger att mannen hittats i samband med att han flög mellan Sverige och Bukarest, men preciserar inte närmare var och under vilka omständigheter han hittats.

@JonasLinne
https://twitter.com/jonaslinne?lang=en
Citat:
Sysslar med kommunikation och är barnsligt förtjust i festival, ideell verksamhet, Brasilien och auktioner.

Snälla Jonas Beltrame-Linné, det du sysslar med är mörkläggning, inte kommunikation. Citaten från SVT är totalt obegripliga.

Man inleder alltså en förundersökning om mord, för att kunna säkerställa att dödsorsaken inte har orsakats av något brott?!?

Mannen har hittats i samband med att han flög mellan Sverige och Bukarest, men preciserar inte närmare var och under vilka omständigheter han hittats?!? Hittades mannen död på ett flygplan, på en flygplats, i en taxi på väg till/från flygplatsen, i tullen eller vad fan är det frågan om...
Citera
2020-01-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Inte för att jag vet men är Bukarest verkligen någonting man åker privat till mitt i vintern? Nog måste det finnas speciella skäl i så fall?
Mycket och billigt sex,billig sprit
Citera
2020-01-02, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Tunisiskt gatubarn. Också snaskigt beteende av en myndighetschef,främja deras drogberoende och sexaffärer.

Ja onekligen ganska snaskigt att köpa sex av småpojkar. Men kanske bara ett sätt att stödja Pedofilernas Trossamfund?🤔

Citat:
Ursprungligen postat av ealdorman3
Obegripligt att det inte diskvalificerade honom som GD.

Ja. I ett vanligt land. Men inte i Sverige. Här är vi ju världsbäst på att kunna göra skillnad på person och sak.
Förresten, när blev han GD, var han det vid knivhuggningen?

Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror även jag att så är fallet. Men myndighetsvänstern skyddar sin egna och även om de är pedofiler eller andra grova förbrytare så skyddas de. En SD sympatisör hatas mer än en egen pedofil dessvärre

Men jag hoppas rumänsk media och myndigheter inte mörkar och publicerar info i hans telefon. Frågan är väl om inte ambassadören redan är hon myndigheterna och drar diplomatkortet mm för skydda Åka. Blir intressanta 48 timmar nu och se vad som händer.

Ja, de skyddar sina egna. Milt uttryckt. Vår fina fröken Kulturminister Amanda Lind beklagar sig i Expr:
”Han var oerhört omtyckt inom det civila samhället och hans varma personlighet och klokskap gjorde honom till uppskattat kollega.”

”Varm personlighet” och ”klokskap”, nåt surt att suga på.

Ja vi får hoppas på rumänsk polis/press i detta fall. Men å andra sidan kan nog några miljoner utlovat ”bidrag” från Sverige få myndigheterna att knipa igen.😶
Citera
2020-01-02, 16:57
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
?
Finns det inga tecken på våld/mord så får väl obduktionen genomföras först innan man drar på med misstänkt mord? Något tecken lär finnas?

Gissar att han drogats o dött av förgiftning/hjärtsvikt.

Motivet är väl troligast att råna torsken.

Men man har ju sett vad folk frivilligt drar i sig när de ”partajar” i tex Thailand o Mexico. Så det kan ju vara hjärtsnörp / överdos också.
Citera
2020-01-02, 16:58
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
2017 års incident vittnar om annat. Mordet var helt klart kopplat till Åkes livsstil.

Visst, sannolikheten för att han blivit mördad i samband med sexuella äventyr är kanske inte speciellt låg, med tanke på händelsen 2017, men "helt klart" är det knappast än så länge.
Citera
2020-01-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Tunisiskt gatubarn. Också snaskigt beteende av en myndighetschef,främja deras drogberoende och sexaffärer.

Plötsligt förstår man varför så många politiker och myndighetschefer är för massinvandring. Det är tydligen inte bara medelålders kvinnor som har afghanbegär.
Citera
2020-01-02, 16:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Beltrame-Linné uppger att mannen hittats i samband med att han flög mellan Sverige och Bukarest, men preciserar inte närmare var och under vilka omständigheter han hittats.
Märkligt skrivet & den enda tolkningen jag kan göra är att han hittade död på ett flygplan, eller möjligtvis på en flygplats där han mellanlandade. Alternativt så skriver dom som idioter, vilket nog är mer troligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in