2020-01-02, 17:02
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Man inleder alltså en förundersökning om mord, för att kunna säkerställa att dödsorsaken inte har orsakats av något brott?!?
Det är dock ett vanligt förfarande när dödsorsaken är okänd eftersom rubriceringen öppnar för utökade utredningsmöjligheter. Det behöver alltså inte vara ett brott som ligger bakom hans död.

En ren spekulation från min sida är att mordförsöket 2017 gör att polisen är extra noggrann i utredningen.
Senast redigerad av vinbra 2020-01-02 kl. 17:06.
Citera
2020-01-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Mycket och billigt sex,billig sprit

Det var väl ungefär så jag tänkte mig. Således inga balettföreställningar och kanske ej heller konstvernissage.
Citera
2020-01-02, 17:03
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Beltrame-Linné uppger att mannen hittats i samband med att han flög mellan Sverige och Bukarest, men preciserar inte närmare var och under vilka omständigheter han hittats.
Märkligt skrivet & den enda tolkningen jag kan göra är att han hittade död på ett flygplan, eller möjligtvis på en flygplats där han mellanlandade. Alternativt så skriver dom som idioter, vilket nog är mer troligt.

Kan väl inte hittas död på ett flygplan eller på en terminal när all media skriver "har dött i Bukarest" Dels att det hände för någon dag sedan gör ju det mer troligt att det rör sig om ett hotellrum eller att han är dumpad någonstans. Eller har jag fel?
Citera
2020-01-02, 17:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst, sannolikheten för att han blivit mördad i samband med sexuella äventyr är kanske inte speciellt låg, med tanke på händelsen 2017, men "helt klart" är det knappast än så länge.

Då det finns frågetecken så gissar jag på att han drogats o rånats.

O då vet man ju inte om han stoppat i sig preparaten frivilligt o fått hjärtsnörp.

Som generaldirektör så undrar man vem som utsett honom?

Var han S, M eller kanske KD?
Citera
2020-01-02, 17:05
Bannlyst
Vadgör en välbetald vit man i rumänien på nyåret? Var det barn han ville knulla som hej hej förmedlat på coop?

Finns få anledningar att resa dit på en helg.

Gubbslem
Citera
2020-01-02, 17:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Kan väl inte hittas död på ett flygplan eller på en terminal när all media skriver "har dött i Bukarest" Dels att det hände för någon dag sedan gör ju det mer troligt att det rör sig om ett hotellrum eller att han är dumpad någonstans. Eller har jag fel?
Du har säkert rätt. Det är idioterna på SVT, eller Jonas Beltrame-Linné på polisens nationella mediecenter, som uttrycker sig märkligt. Kanske medvetet för att släta över händelsen.
Citera
2020-01-02, 17:06
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Beltrame-Linné uppger att mannen hittats i samband med att han flög mellan Sverige och Bukarest, men preciserar inte närmare var och under vilka omständigheter han hittats.
Märkligt skrivet & den enda tolkningen jag kan göra är att han hittade död på ett flygplan, eller möjligtvis på en flygplats där han mellanlandade. Alternativt så skriver dom som idioter, vilket nog är mer troligt.

Kan ju iofs förklara varför svensk polis utreder dödsfallet.
Citera
2020-01-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Vadgör en välbetald vit man i rumänien på nyåret? Var det barn han ville knulla som hej hej förmedlat på coop?

Finns få anledningar att resa dit på en helg.

Gubbslem

Är ju den känslan man får.

Eller en PK idiot som åkt ner för att "hjälpa de stackar romerna.."
Citera
Medlem
Åsa Hole, ställföreträdande chef på Myndigheten för stöd till trossamfund, säger dock att Åke Göransson kan ha dött av sjukdomsfall.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...sstanker-mord/
Citera
Medlem
feemaxxxs avatar
Om hand verkligen blivit dräpt i samband med homosex-affären gissar jag på att det blir en mörkläggning efter en förhandling om ett framtida extra bidrag från Sverige till Rumänien
Citera
2020-01-02, 17:20
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Då det finns frågetecken så gissar jag på att han drogats o rånats.

O då vet man ju inte om han stoppat i sig preparaten frivilligt o fått hjärtsnörp.

Som generaldirektör så undrar man vem som utsett honom?

Var han S, M eller kanske KD?

Det är inte säkert att han var politiskt utsedd. Han jobbade i katolska kyrkan innan han blev GD:

http://www.rikareliv.info/Uthallig%20demokrati.htm
Citera
2020-01-02, 17:21
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Åsa Hole, ställföreträdande chef på Myndigheten för stöd till trossamfund, säger dock att Åke Göransson kan ha dött av sjukdomsfall.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...sstanker-mord/

Det tror jag är alt förklaringen till mörkläggning mellan myndigheterna om det visar sig att han var där och köpte små pojkar. Rumänien kommer få mkt pengar av Sverige för mörka detta i så fall.
Fritt respass för alla rumäner som vill komma till Sverige och tigga och begå brott så säkerligen högt på rumänska önskelistan.
Hoppas det läcker ut inom kort så man inte kan mörklägga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in