2020-01-02, 10:37
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
okej, tror att EA och fifa20 slutligen har uppntt den ultimata rvknullningen

lirade WL i helgen, veckans hjdpunkt r ju nd att ppna rewars, man kan ju f ngot roligt

ett bra team of the week denna veckan, s hoppas p ntt fint i player picks (fast jag vet ju att jag inte kommer f det)

ppnar rewardsen och ut kommer vanliga jvla lgrateade guldkort, som inte ens r med i TOTW? santi carzola och nn annan jvla 78 ratead guld spelare var allts vad jag fick i mina player picks fr att ha sitit ihop 14 vinsterp guld 3

ngon som varit med om ngot liknande?

Haha s jvla roligt detta !
Synd du ej fick en tifos ox 🤣
Citera
2020-01-02, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
jippi EA fuckade upp player picks s jag fick vanliga gold korts.

kommer bli s kul att behva vnta 2-3 dagar fr de att fixa detta fr att sedan f skit picks nd.

s typ ett tips fr er att vnta till ea har fixat detta.

Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hehe, nice med lite 80-ratade guldspelare istllet fr rda picks. EA startar ret 2020 p starkaste vis! imponerande.

Vgar inte ens ppna mina andra packs nu eftersom det verkar vara nt fel p TOTW-korten som gr att man inte verkar kunna packa dem just nu heller.

sknt att det inte bara var jag iaf d behver jag inte frska kontakta EA support fr att f tag i en icke engelskatalande indier som halv hnar mig fr att sen inte hjlpa till
Citera
2020-01-02, 11:43
Medlem
needAlifes avatar
D tar vi och vntar med att ppna packs p obestmd framtid. Tur att jag inte hunnit ppna WL-packen n d.
Citera
2020-01-02, 12:51
Medlem
UnEasys avatar
OOooh ntligen klar med Phillips frn championsship SBC'n. Fick slakta av min frstfdde Auba som jag haft sedan early game. Klubbens bsta mlskytt med 222 baljor. Nu hoppas jag Phillips levererar p mittfltet. Glad jag gjorde Gerrard i frra icon swopen.
Citera
2020-01-02, 12:51
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vill, terigen, gnlla p hur trist det r att de helt frstrt League SBCs.

Frut:

Du kunde pre-investera, spekulera, ha packfest nr en ny slpptes och gra en rejl vinst om du satte rtt liga. Att sitta p den dr vnsterbacken i Liga NOS kunde vara en finfin affr. Om du inte frberett dig, kunde du nd lsa de stora ligorna relativt billigt under events nr folk ppnade massor av paket och korten fanns billigt.

Nu:

Pre-investera? Jo, gr vl, men du "mste" ju nd lsa den 2 gnger s du kan inte ha tckning eller verskott p samma vis som frut (d kunde du ha 16 spelare i klubben, lsa SBCn och slja vriga till fin profit).
Ha packfest? Ja jo, men pack weight vs vad du fr fr att slja korten r fr dligt. Det r en frlustaffr att lsa league SBCs s lnge du inte har pack luck. Frut kunde man rkna hem League SBCs som en plusaffr ven utan packluck, i synnerhet om du hade pre-investerat.

Korten man fr frn att lsa League SBC r mjligen vettiga att spela med frsta mnaderna, men r ju hopplsa mid- och endgame. Orka lgga flera timmar p att lsa en CDM frn Leeds med 84 rating, vad fan ska man med det kortet till s vida det inte rkar vara favoritspelaren i favoritklubben?

Jag har suttit och budat lite lst p spelare i CSL, Bundesliga och Serie A. Fr knappt hem ett enda kort fr discard, (de landar inte superdyrt men fr dyrt), sker man p defenders i random kinaklubb fr mindre n 300 coins r det bara 15 st kort till frsljning och 17 minuter till nsta auktion avslutas s den kommer man ju inte vinna s vida man inte lgger 600-1500 coins osv. Kanske r det Xbox som blivit utkonkurrerat, nr jag ser PS-spelare vara inne p marknaden r det 4-6 miljoner auktioner som pgr, p Xbox r det 500.000-1.5 miljoner som mest typ. Eftersom alla kan lsa League SBCs X2 kommer efterfrgan p korten som behvs vara konstant, det kommer aldrig avta. Inte som frr, missade du Ligue 1 vid release kunde du vnta 3 mnader och nypa den under event nr majoriteten som tnkt lsa den redan fixat den.

Utver det fanns sklart en knsla av att man "klarat" ngot nr man lst League SBC, en sak att bocka frn listan. Nu har de gjort berget dubbelt s hgt och meningslst att klttra upp fr.

S, tack EA fr att ha frstrt nnu ett enjoyable del av spelet.
Citera
2020-01-02, 12:56
Medlem
UnEasys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vill, terigen, gnlla p hur trist det r att de helt frstrt League SBCs.

Frut:

Du kunde pre-investera, spekulera, ha packfest nr en ny slpptes och gra en rejl vinst om du satte rtt liga. Att sitta p den dr vnsterbacken i Liga NOS kunde vara en finfin affr. Om du inte frberett dig, kunde du nd lsa de stora ligorna relativt billigt under events nr folk ppnade massor av paket och korten fanns billigt.

Nu:

Pre-investera? Jo, gr vl, men du "mste" ju nd lsa den 2 gnger s du kan inte ha tckning eller verskott p samma vis som frut (d kunde du ha 16 spelare i klubben, lsa SBCn och slja vriga till fin profit).
Ha packfest? Ja jo, men pack weight vs vad du fr fr att slja korten r fr dligt. Det r en frlustaffr att lsa league SBCs s lnge du inte har pack luck. Frut kunde man rkna hem League SBCs som en plusaffr ven utan packluck, i synnerhet om du hade pre-investerat.

Korten man fr frn att lsa League SBC r mjligen vettiga att spela med frsta mnaderna, men r ju hopplsa mid- och endgame. Orka lgga flera timmar p att lsa en CDM frn Leeds med 84 rating, vad fan ska man med det kortet till s vida det inte rkar vara favoritspelaren i favoritklubben?

Jag har suttit och budat lite lst p spelare i CSL, Bundesliga och Serie A. Fr knappt hem ett enda kort fr discard, (de landar inte superdyrt men fr dyrt), sker man p defenders i random kinaklubb fr mindre n 300 coins r det bara 15 st kort till frsljning och 17 minuter till nsta auktion avslutas s den kommer man ju inte vinna s vida man inte lgger 600-1500 coins osv. Kanske r det Xbox som blivit utkonkurrerat, nr jag ser PS-spelare vara inne p marknaden r det 4-6 miljoner auktioner som pgr, p Xbox r det 500.000-1.5 miljoner som mest typ. Eftersom alla kan lsa League SBCs X2 kommer efterfrgan p korten som behvs vara konstant, det kommer aldrig avta. Inte som frr, missade du Ligue 1 vid release kunde du vnta 3 mnader och nypa den under event nr majoriteten som tnkt lsa den redan fixat den.

Utver det fanns sklart en knsla av att man "klarat" ngot nr man lst League SBC, en sak att bocka frn listan. Nu har de gjort berget dubbelt s hgt och meningslst att klttra upp fr.

S, tack EA fr att ha frstrt nnu ett enjoyable del av spelet.

Har du kollat leeds 84ans stats? Bttre total n prime Essien!
Citera
2020-01-02, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnEasy
Har du kollat leeds 84ans stats? Bttre total n prime Essien!

Ja, han r "egentligen" 90 i rating

EA har gjort alla till 84 s man inte skall kunna spamma liga sbc och sen lgga in de korten man fr i andra sbc
Citera
2020-01-02, 14:05
Medlem
Nn som har tips p 4-2-3-1. Mina offensiva cams hamnar fr lngt ut fast jag kr 1 i width, jmfrt med nr proffsen kr denna formation. Nn som vet vad det kan vara fr instruktioner/taktik?

Mitt lag om ngon r intresserad. ngrar starkt att jag tog Drogba som frsta icon. Han r inte bra. S trg och s dlig teknik. Eftersom nickar r vrdelsa i r s r han smre n t.ex gold rashford p topp.

https://www.futhead.com/20/squads/221801/
Citera
2020-01-02, 14:38
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin
Nn som har tips p 4-2-3-1. Mina offensiva cams hamnar fr lngt ut fast jag kr 1 i width, jmfrt med nr proffsen kr denna formation. Nn som vet vad det kan vara fr instruktioner/taktik?

Mitt lag om ngon r intresserad. ngrar starkt att jag tog Drogba som frsta icon. Han r inte bra. S trg och s dlig teknik. Eftersom nickar r vrdelsa i r s r han smre n t.ex gold rashford p topp.

Vilket jvla lag, snyggt jobbat! Har inget svar p frgan men varfr stter du inte Messi + Hazard som yttrar och ndrar ingame om du vill ha dem centralt?

Dessutom r jag nyfiken p varfr du vill ha det s centralt som mjligt. Har aldrig testat det faktiskt men knns ju som att det blir jvligt trngt.
Citera
2020-01-02, 14:52
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macklin

Hmm, jag kr den taktiken och tycker inte de hamnar fr lngt ut. Har free roam p bda och get into the box for cross (P rekommendation av nn youtuber, tror det kan ha varit nealguides)

Nu nr jag tnker p det hade jag grna haft de lngre ut eftersom det r fint att komma ut p kanterna p detta FIFA, och bara kra dragback fr att sen sl en X X chippassning snett int bakt, det r ju typ vinst varje gng p det.
Senast redigerad av RobertoSaviano 2020-01-02 kl. 14:54.
Citera
2020-01-02, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Vilket jvla lag, snyggt jobbat! Har inget svar p frgan men varfr stter du inte Messi + Hazard som yttrar och ndrar ingame om du vill ha dem centralt?

Dessutom r jag nyfiken p varfr du vill ha det s centralt som mjligt. Har aldrig testat det faktiskt men knns ju som att det blir jvligt trngt.

Jag kr wide frst sedan ndrar jag in-game 😁 problemet r nr jag brjar springer lngs kanten och gr en drag-back, till cdm och sedan str camen p andra sidan fr lngt ut och str i passningsskugga. Jag frsker med r1 fr att f honom att mta men brukar mest bli mitten-cam som mter d.

Dremot var tipset om free roam kanske nt som funkar, d kanske dom rr sig int ibland. I kontringarna r dom ju bra att ha lngre ut men inte nr man etablerat ett anfall.
Citera
2020-01-02, 15:34
Medlem
Storepojkes avatar
Har ni ftt ni player pick?

Hade 15 vinster frra helgen men fick inte player pick!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in