2020-01-01, 16:14
Medlem
Ördögs avatar
Tydligen har man på olika håll tävlat om vem som blir den förste att begå blåljussabotage. Tävlande har anmält sig i Västervik och Husby och i Tjärna Ängar i Borlänge. Nån som kan berätta mer?

Blåljussabotage i somalier-område på nyårsnatten
https://www.friatider.se/blaljussabo...pa-nyarsnatten
https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=7377016
Citat:
Det har varit en stökig nyårsnatt i Dalarna. Polis och räddningstjänst utsattes för raketbeskjutning och stenkastning när de larmades till en brand i Borlänge. En polis träffades av en sten och händelsen rubriceras som blåljussabotage.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...pa-nyarsnatten
Citat:
Det andra blåljussabotaget utfördes i området Tjärna Ängar i Borlänge.

– Vi åkte på ett larm om en brand på en balkong orsakad av en fyrverkeripjäs. När vi och räddningstjänsten kommer dit attackeras vi av stenar och raketer. En polis träffades i huvudet av en mindre sten men blev inte allvarligt skadad, säger Fredrik Bäcker som är vakthavande befäl vid region Bergslagen.
Citera
2020-01-01, 16:22
Bannlyst
(FB) Blåljussabotage: Ung man krossade ruta på polisbil, Västervik, 2020-01-01
Citera
2020-01-01, 16:23
Avstängd
Men när bottenskrapet behöver hjälp då duger blåljus personalen... Områdena har väl för lite fritidsgårdar och soc ger inte tillräckligt mycket av skattebetalarnas pengar därav missnöjet... Fullständigt acceptabelt om du frågar Jonaz Sjöstedts gelikar.... Gott nytt år!
Citera
2020-01-01, 16:27
Hoppas dom verkligen använder sig av den här lagen och straffar dom hårt. Inte för jag tror det, men man kan ju hoppas.
Citera
2020-01-01, 19:59
Medlem
Sinnerstens avatar
Jag föreslår en samlingstråd kring dessa fenomen, den kommer de närmsta åren bli flera 1000-sidor lång likt tråden om mediakriget om mångkulturen.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Detta fenomen spår jag kommer eskalera precis som bilbränder, bomber och skjutningar mm har gjort.

Just nu finns flera nystartade trådar om dessa händelser runtom i Sverige och de frekventeras av en handfull förnekare som krigar på som om dom fick betalt.

Vad tycker ni andra, vad tror du Ördög?
Citera
2020-01-01, 20:33
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
Jag föreslår en samlingstråd kring dessa fenomen, den kommer de närmsta åren bli flera 1000-sidor lång likt tråden om mediakriget om mångkulturen.

(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Detta fenomen spår jag kommer eskalera precis som bilbränder, bomber och skjutningar mm har gjort.

Just nu finns flera nystartade trådar om dessa händelser runtom i Sverige och de frekventeras av en handfull förnekare som krigar på som om dom fick betalt.

Vad tycker ni andra, vad tror du Ördög?

Varför inte. Tidigare kunde berikningsrelaterad brottslighet bokföras i såna här trådar, men av någon orsak ansåg moderatorerna att det inte gick för sig.

(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2008
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2009
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2009 V.2.0
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2010
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2011
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2012
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2013
Citera
2020-01-02, 13:13
Medlem
Sinnerstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Varför inte. Tidigare kunde berikningsrelaterad brottslighet bokföras i såna här trådar, men av någon orsak ansåg moderatorerna att det inte gick för sig.

(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2008
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2009
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2009 V.2.0
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2010
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2011
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2012
(FB) Den stora tråden om invandrarrelaterade brott 2013

Aj fan, dom trådarna visste jag inte ens funnits.
Varför är jag någonstans inte förvånad?

Jag ser att Sam.boyd nu gjort en tråd som kan fungera som samlingstråd för den här typen
av kulturberikande fritidsaktiviteter gällande fyrverkerier:

(FB) Blåljussabotage, fall o domar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in