2020-01-01, 14:33
Medlem
Att hävda att usa inte skulle ha anledning att bomba KH är bara strunt, blir man attackerad så ger man respons på det.

Om inte KH vill fortsätta bli bombade får de se till att sluta och strunta i direktiven ifrån Iran
Citera
2020-01-01, 15:17
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Att hävda att usa inte skulle ha anledning att bomba KH är bara strunt, blir man attackerad så ger man respons på det.

Om inte KH vill fortsätta bli bombade får de se till att sluta och strunta i direktiven ifrån Iran
Att hävda att KH skulle lobba iväg ett gäng Katyusha-raketer mot en amerikansk bas bara så där trotsar all logisk tankeföring.

Men visst kan USA fortsätta att hävda det och göra sig än mer irrelevanta i MÖ. Det kanske var idén hela tiden iofs.
Citera
2020-01-01, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Att hävda att KH skulle lobba iväg ett gäng Katyusha-raketer mot en amerikansk bas bara så där trotsar all logisk tankeföring.

Men visst kan USA fortsätta att hävda det och göra sig än mer irrelevanta i MÖ. Det kanske var idén hela tiden iofs.

Så du förnekar att de gjort det?
Citera
2020-01-01, 16:09
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Så du förnekar att de gjort det?
Förnekar? Som en liten obetydlig person i kalla Sverige antar jag att min åsikt i frågan är helt irrelevant.

Vad jag tror är en annan sak. Jag tror nog att detta är trams och att man har lurat i Trump detta. Bra att han står sig dock och inte drar igång ett krig mot Iran. Det vore olyckligt för alla. Konsekvenserna av Trumps tilltag blir nog som man nu har sagt i Israelisk media: 1 - 0 till Iran.
Senast redigerad av arbetet 2020-01-01 kl. 16:11.
Citera
2020-01-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Förnekar? Som en liten obetydlig person i kalla Sverige antar jag att min åsikt i frågan är helt irrelevant.

Vad jag tror är en annan sak. Jag tror nog att detta är trams och att man har lurat i Trump detta. Bra att han står sig dock och inte drar igång ett krig mot Iran. Det vore olyckligt för alla. Konsekvenserna av Trumps tilltag blir nog som man nu har sagt i Israelisk media: 1 - 0 till Iran.

Nej, då jag ber om din åsikt så vill jag såklart veta hur du ställer dig

Svårt att säga vad som är rätt och riktigt i hela situationen, men det verkar som PMU har fattat att de ligger surt på det och har valt att dra sig tillbaka idag
Citera
2020-01-01, 22:15
Medlem
Israel skaffar sig alltid en hållhake på amerikanska nyckelpersoner som t ex presidenten. Vid det här laget har de säkert en hållhake på Trump. Kanske inte via Jeffrey Epstein den här gången, men det spelar ju ingen roll vad det är. Huvudsaken att USA förblir deras knähund och håller igång Israels konflikter.
Citera
2020-01-02, 00:03
Medlem
FlashyBears avatar
Intressant!

Jag blir inte förvånad att det leder till att USA drar tillbaka en del av sina styrkor från Irak. Och utan Irak har USA nog ingen möjlighet att vara en spelare i Syrien heller.

Trump är fredshjälte oavsett!

https://www.whitehouse.gov/briefings-statements/remarks-president-trump-new-years-eve-celebration/

Remarks by President Trump Before New Year’s Eve Celebration
Issued on: January 1, 2020

Citat:
Q What do you want the American people to know, Mr. President, about how you’re handling the situation in Iraq, as it relates to Iran?

THE PRESIDENT:
Well, I think it’s been handled very well. The Marines came in. We had some great warriors come in and do a fantastic job. And they were there instantaneously, as soon as we heard. I used the word “immediately”; they came immediately. And it’s in great shape, as you know. This will not be a Benghazi. Benghazi should never have happened. This will never, ever be a Benghazi.

But we have some of our greatest warriors there. They got in there very quickly. As soon as we saw there was a potential for problem, they got in, and there was no problem whatsoever.

I also want to thank the Iraqi government. They really stepped up. I spoke to the Prime Minister today. I thanked him. But they stepped up very nicely.

Q Mr. President, do you foresee going to war with Iran?

THE PRESIDENT:
I don’t think that would be a good idea for Iran. It wouldn’t last very long. Do I want to? No. I want to have peace. I like peace. And Iran should want peace more than anybody. So I don’t see that happening. No, I don’t think Iran would want that to happen. It would go very quickly.

Så jag kan tänka mig att det blir à la Syrien vid eventuell eskalering. Trump svarar hårt med ~~bombningar~~ ... för att sedan minska USA:s militära närvaro i Irak
Citera
2020-01-02, 11:09
Medlem
Citat:

Eller så kan USA sluta invadera och ockupera Irak och åka hem. Verkar bli en ny Afghanistan där med evigt krig.
Citera
2020-01-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Eller så kan USA sluta invadera och ockupera Irak och åka hem. Verkar bli en ny Afghanistan där med evigt krig.

USA drog hem sina trupper 2011.
Citera
2020-01-02, 12:00
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
De har hursomhelst tusentals där idag.
Citera
2020-01-02, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad

Nu är de iofs där på plats med Iraks godkännande, vill de inte ha amerikanerna där kan de såklart kasta ut dem men ser inte ut som viljan är där
Citera
2020-01-02, 12:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Hur får du händelseutvecklingen att gå ihop med den tron? Hur kunde USA anfalla en iranskstödd milis om de inte har styrkor i området? Varför anföll de denna om den inte, som USA påstår, anfallit amerikanska trupper i området?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in