Citat:
Ursprungligen postat av
online_always
Hur många poliser har skadats i detta gerillakrig? Är väl fler som skadats av snöbollar.
Ursäkta, men vad är det för fel på dig? Varför sitter du och benhårt förvarar att det alltid har varit så här och förnekar samhällsutvecklingen? Tror du att polisen tycker situationen är kul?
Ingen aning hur gammal du är. Du kanske är i 60-70 årsåldern och bor i något svenssonområde i någon mellanstor svensk stad och har liten kontakt med invandrare och sällan rör dig utomhus efter kl 21. Jag vet inte, men du verkar ha noll referensramar och tror att folk här sitter och hittar på vad invandringen har ställt till med.
Jag bor i Stockholm och som exempel kan nämnas att de senaste två åren har det i snitt varit ett personrån varannan vecka kring Mall of Scandinavia. Ett år när ensamkommande från Afghanistan fick badkort av kommunen för att ha nåt att göra och integreras i samhället så fick polisen rycka ut 22 gånger till Eriksdalsbadet på Södermalm pga att det begicks övergrepp mot tjejer. Säg någon annan normal arbetsplats där polisen får rycka ut 22 ggr på ett år.
De senaste åren har det nästan exploderat en bomb i veckan i Stockholmsområdet. Skjutningar nästan lika många. Jag minns när Palme sköts 1986 och då var det spektakulärt att det överhuvudtaget hade använts ett skjutvapen på öppen gata.