2020-01-01, 23:39
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Smällare förbjöd 2002 pga att ungdomar kastade dom mot andra människor och att de endast smällde för ljudets skull. Redan då hade invandrare med beslutet att göra. Araber och negrer har sämre intelligens, impulskontroll och konsekvenstänk. Att de är mer våldsamma av naturen gör inte saken bättre.
Hade lagen följts så hade ungdomar inte haft några smällare alls. Sätt dit dom som säljer till ungdomar istället.
Ingen smällde händerna av sig med smällare. Det var inte anledningen till att de förbjöds. Det var störomomentet.

Polisen har själva gått ut med att raketerna förbjöds PGA INVANDRARES KAOS MED RAKETER.

https://www.friatider.se/polisen-i-skane-befarar-raketkaos-pa-nyar

Men det viktigaste att komma ihåg att cp-beteendet och kriminaliteten inte har något med nationalitet och ursprung att göra, utan bara är en konsekvens av de sociala förutsättningarna i våra svenska utanförskapsområden. Vilket denna video tydligt visar. Nyanlända asylsökare i tältläger i Frankrike som ger sig på en journalist med kniv innan de ens hunnit satt en fot i nåt utanförskapsområde.
https://www.youtube.com/watch?v=GErWxP1rc6w
Citera
2020-01-01, 23:44
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Här. Läs den här artikeln och sen behöver du inte skriva nåt mer i det här ämnet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J19VO6/raketforbud-ska-minska-attacker-mot-polis

Raketförbudet införs pga alla raketattacker mot polis och annan blåljuspersonal. 15 % av alla poliser säger sig ha blivit attackerade med raketer. Det är ett nytt samhällsproblem. Fyrverkeribranschen hade krismöte efter Möllevångstorget 2016.
Bara nu senaste dagarna har flera attacker med fyrverkerier mot polis och andra skett på flera orter i Sverige.

Fast du läser ju inte resten, du saxar ur artikeln. Inte heller svarar ni på det jag har skrivit tidigare.

Jag är förmodligen 40 år äldre än dig, och jag minns hur rädd man var för folk som missbrukade fyrverkerier på 70 och 80talet. Men du tror alltså helt seriöst att detta är ett nytt samhällsproblem? Dags att resa lite va?
Citera
2020-01-01, 23:46
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Ja, givetvis är det bara en tillfällighet att saker förändras i takt med att mångkulturen ökar...

Saker ändras alltid men att skylla på något så banalt är inte att använda hjärnan särskilt mycket. Du är inte bättre än dom ni kallar för ”batikhäxor” som också arbetar med känslor och utan förnuft. Ni är på samma linje i olika ändar.
Citera
2020-01-01, 23:48
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Saker ändras alltid men att skylla på något så banalt är inte att använda hjärnan särskilt mycket. Du är inte bättre än dom ni kallar för ”batikhäxor” som också arbetar med känslor och utan förnuft. Ni är på samma linje i olika ändar.

Fast Vi jobbar för folkets och landets bästa. DE jobbar för främlingarna. Enorm skillnad.
Citera
2020-01-01, 23:49
Medlem
Raketernas vara eller icke vara har varit under diskussion länge. Finns en massa skäl till varför folk har velat förbjuda privatpersoner från att köpa det.
Jag tror dock också att raketattackerna mot polisen var det som fick bägaren att rinna över.
Citera
2020-01-01, 23:54
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Fast du läser ju inte resten, du saxar ur artikeln. Inte heller svarar ni på det jag har skrivit tidigare.

Jag är förmodligen 40 år äldre än dig, och jag minns hur rädd man var för folk som missbrukade fyrverkerier på 70 och 80talet. Men du tror alltså helt seriöst att detta är ett nytt samhällsproblem? Dags att resa lite va?

Så du är 83 år gammal? Okej. Respekt. Jag tror ingenting. Jag läser innantill att polisen säger att raketattackerna är ett hot mot demokratin och att fyrverkeribranschen säger att det blivit ett samhällsproblem.
Du kanske var rädd på 70 och 80-talet, men då förekom inte det här gerillakriget mot polisen i landets alla förorter. Följer du ens med vad som händer på nyheterna? Det här är ett helt nytt samhällsfenomen att invandrare använder fyrverkerier som vapen. Existerade inte på 80-talet.
Citera
2020-01-02, 00:36
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Så du är 83 år gammal? Okej. Respekt. Jag tror ingenting. Jag läser innantill att polisen säger att raketattackerna är ett hot mot demokratin och att fyrverkeribranschen säger att det blivit ett samhällsproblem.
Du kanske var rädd på 70 och 80-talet, men då förekom inte det här gerillakriget mot polisen i landets alla förorter. Följer du ens med vad som händer på nyheterna? Det här är ett helt nytt samhällsfenomen att invandrare använder fyrverkerier som vapen. Existerade inte på 80-talet.

Hur många poliser har skadats i detta gerillakrig? Är väl fler som skadats av snöbollar.
Citera
2020-01-02, 00:47
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Hur många poliser har skadats i detta gerillakrig? Är väl fler som skadats av snöbollar.

Ursäkta, men vad är det för fel på dig? Varför sitter du och benhårt förvarar att det alltid har varit så här och förnekar samhällsutvecklingen? Tror du att polisen tycker situationen är kul?
Ingen aning hur gammal du är. Du kanske är i 60-70 årsåldern och bor i något svenssonområde i någon mellanstor svensk stad och har liten kontakt med invandrare och sällan rör dig utomhus efter kl 21. Jag vet inte, men du verkar ha noll referensramar och tror att folk här sitter och hittar på vad invandringen har ställt till med.
Jag bor i Stockholm och som exempel kan nämnas att de senaste två åren har det i snitt varit ett personrån varannan vecka kring Mall of Scandinavia. Ett år när ensamkommande från Afghanistan fick badkort av kommunen för att ha nåt att göra och integreras i samhället så fick polisen rycka ut 22 gånger till Eriksdalsbadet på Södermalm pga att det begicks övergrepp mot tjejer. Säg någon annan normal arbetsplats där polisen får rycka ut 22 ggr på ett år.
De senaste åren har det nästan exploderat en bomb i veckan i Stockholmsområdet. Skjutningar nästan lika många. Jag minns när Palme sköts 1986 och då var det spektakulärt att det överhuvudtaget hade använts ett skjutvapen på öppen gata.
Citera
2020-01-02, 00:52
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Stämmer inte.
Men hey, ytligare ett räkneexempel från en skithög.

https://ida.msb.se/dokument/infoblad/Fyrverkerier.pdf
Fast jo, det gör det ju.
Det var inte ett lika stort problem, på samma sätt, förr. Det har ändrat karaktär i takt med att andelen icke etniskt svenska ökat. Kombinerar du det med det faktum att det är de icke etniskt svenska som ägnar sig åt detta så har du både korrelation och kausalitet, med andra ord är det bevisat.
Citera
2020-01-02, 00:54
Medlem
Necriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Jag är seriös. Trodde detta främst berodde på att djuren (hundar, katter etc) mådde dåligt pga deras känsliga hörsel...
Reggad 2009 med tusentals inlägg på flashback och du har missat detta. Hur ska då en vanlig Svensson ha en chans att förstå vad som händer.
Citera
2020-01-02, 01:19
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Reggad 2009 med tusentals inlägg på flashback och du har missat detta. Hur ska då en vanlig Svensson ha en chans att förstå vad som händer.

Jag håller fullständigt med. Det verkar fortfarande sitta folk där ute i stugorna som har noll insikt i vad som pågår ute i samhället. Jag kan ge hur många exempel som helst. Personal på bibliotek i Stockholm t ex som larmar om en helt ohållbar situation där de känner sig hotade och inte längre kan ha kvällsöppet pga invandrarungdomar som trakasserar och lever rövare.
Citera
2020-01-02, 01:42
Medlem
Dumdrygs avatar
”Jag har stängt bibliotek när personalen har varit så rädd och chockad att de inte kunnat sova.”

https://www.svt.se/opinion/bibliotekschefen-om-valdet-och-braken-det-har-gar-inte-langre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in