2020-01-01, 17:16
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Vad de tycker nu förändrar inte det förflutna. Jag är ledsen men M satt vid makten som störst i alliansen när vi hade den stora flyktinginvandringen, Och fler män röstar på M så.... du kan liksom inte bortförklara att massor av män har röstat hit våldtäktsmän, och, ja, där förlorade du.
Förlorar vad?
Det fanns en anledning att jag skrev som jag gjorde och låt mig få påpeka att tideräkningen inte började med Reinfeldt utan med Palme som sett ett par generationer finnar, italienare, greker och jugoslaver komma hit och jobba på sätt svenskar inte varit vana med sen före kriget de aldrig deltog i.
Som om deras liv faktiskt hängde på det, vilket det också gjorde för många av dem.
På den tiden var inte sossar bara korkade eller vänsterblivna, men partiet har splittrats alltmer i de falangerna och identitetspolitikerna har drivit dem allt längre från sin egna ideologiska kärna.

De som kommer idag har inte alla samma inställning, om man så säger.
De kan till exempel lyfta bidrag här och vara ministrar i andra länder.
Vi skickar med andra ord livstids försörjning åt dem utomlands, för att de visste att man bara behöver fylla i pappersarbetet och bli berättigad. De kan ta hit sina släktingar och bli berättigade även de.

Jag lyfter gärna min hatt för dem som bidrar och gör rätt för sig oavsett varifrån de kommer och oavsett om de är kebabtekniker eller raketforskare.
Jag skiter i vilket, men de som är här och utnyttjar systemen för att det är så S och V lärt dem att vi gör här i landet, kan gärna ledas ut ur landet av dem och de kan alla stanna nån annanstans där deras insatser redan är kända och har lett till att de har skitländer.

Det är faktiskt därför de kommit hit. För att det vi haft funkar. Det som funkar hade jag gärna konserverat och vet du vilken politisk inriktning jag har då?
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-01-01 kl. 17:27.
Citera
2020-01-01, 17:31
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Ingenting är förvrängt, ditt problem är bara att du inte förstår konsekvenserna av det du förespråkar.

Du ville ha en högre makt som folket inte har inflytande över och som bestämmer över våra lagar, detta leder ofelbart till en diktator.

Jo du tar det man skriver, tolkar på ditt sätt och drar slutsatser. Och det är väl ok, men att du sen sitter och skriver att andra användare tycker saker och ting som du har dikterat ihop i din skalle, det tycker jag mycket illa om. Jag har öht aldrig skrivit att folket inte skulle ha inflytande. Kanske inte alla människor, men visst måste en del ha inflytande.
Citera
2020-01-01, 17:37
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jo du tar det man skriver, tolkar på ditt sätt och drar slutsatser. Och det är väl ok, men att du sen sitter och skriver att andra användare tycker saker och ting som du har dikterat ihop i din skalle, det tycker jag mycket illa om. Jag har öht aldrig skrivit att folket inte skulle ha inflytande. Kanske inte alla människor, men visst måste en del ha inflytande.

Jag tar ditt förslag och visar konsekvenserna av det. Du är välkommen att invända emot de konsekvenserna jag beskriver om du kan det men det har du inte gjort. Inte heller har du svarat på de fyra punkterna jag tog upp tidigare. Kort sagt, du kan inte säga emot något av mina slutsatser (att säga "du har fel" räknas inte).

Och jo du förespråkade att det skulle finnas lagar som folkviljan inte kan styra över.
Citera
2020-01-01, 18:57
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jag tror mer att det är du som vägrar släppa dina skygglappar. Det är ganska många som försökt få dig att bredda dina perspektiv utan att lyckas.
Men tro mig, det är ganska många som tycker lite olika här.
Och var och en har rätt till sin tolkning, vare sig du gillar det eller inte.
Citera
2020-01-01, 19:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag tar ditt förslag och visar konsekvenserna av det. Du är välkommen att invända emot de konsekvenserna jag beskriver om du kan det men det har du inte gjort. Inte heller har du svarat på de fyra punkterna jag tog upp tidigare. Kort sagt, du kan inte säga emot något av mina slutsatser (att säga "du har fel" räknas inte).

Och jo du förespråkade att det skulle finnas lagar som folkviljan inte kan styra över.

Och jag tänker heller inte invända eller föra en diskussion kring någonting JAG skrivit, SOM DU HAR SKRIVIT OM och sedan avkräver mig på en förklaring till. Den debattekniken hedrar dig inte.
Citera
2020-01-01, 19:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Jag tror mer att det är du som vägrar släppa dina skygglappar. Det är ganska många som försökt få dig att bredda dina perspektiv utan att lyckas.
Men tro mig, det är ganska många som tycker lite olika här.
Och var och en har rätt till sin tolkning, vare sig du gillar det eller inte.

Jo det ska gudarna veta, och du misslyckas varenda gång.
Ni är såna satans fegisar att ni inte ens klarar att föra en hederlig debatt. Förr kändes det mer viktigt att få er att förstå.
Nu har jag börjat acceptera att vissa människor är ohjälpbara och kommer så förbli. Vi har olika referensramar, och så får det vara, jag lägger inget mer krut på det.
Citera
2020-01-01, 19:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Och jag tänker heller inte invända eller föra en diskussion kring någonting JAG skrivit, SOM DU HAR SKRIVIT OM och sedan avkräver mig på en förklaring till. Den debattekniken hedrar dig inte.

Du har skrivit att vissa lagar ska folk inte kunna påverka eller ha inflytande över, eller hur? Om du förnekar detta kan jag leta upp inlägget där du skrev det.

Du får då från det påståendet funderar på hur vi ska kunna försäkra oss om att det inte finns folkligt inflytande över dessa lagar. Vem eller vilken makt ska tvinga folket rätta sig efter de lagar du tycker ska gälla?
Citera
2020-01-01, 21:52
Medlem
Citat:
Detta var spännande. Jag kan ju luta mig tillbaka i samtalet här eftersom här finns två personer (av manligt kön givetvis), som redan för min talan. Eller vad ni pappskallar har lyckats snappa upp och förvränga av det jag skrev.
Du skrev att du bara ville ha två block att rösta på. Videra att det inte är att jämföra med enbart ett parti eftersom det finns ett val kvar. Vad finns det att tolka eller förvränga där? Kan du inte stå för vad du skriver, eller i alla fall rätta eventuella fel i "tolkningen"? (och vad har "av manligt kön" att göra med saken?)
Senast redigerad av ManManne 2020-01-01 kl. 21:59.
Citera
2020-01-01, 23:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Du skrev att du bara ville ha två block att rösta på. Videra att det inte är att jämföra med enbart ett parti eftersom det finns ett val kvar. Vad finns det att tolka eller förvränga där? Kan du inte stå för vad du skriver, eller i alla fall rätta eventuella fel i "tolkningen"? (och vad har "av manligt kön" att göra med saken?)

Ja det skrev jag. Men det är för fan inte samma sak som att vilja ha diktatur.

Manligt kön har så mycket med saken att göra att det verkar vara en tendens hos just könet man här på Flashback att lägga sig till med en dryg besswrwisser-argumentationsteknik. Man tror att man vet bättre vad någon skrivit än vad personen själv vet.
Ja, man tror helt enkelt att man vet bättre vad personen vill och tror än personen själv.
Citera
2020-01-01, 23:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du har skrivit att vissa lagar ska folk inte kunna påverka eller ha inflytande över, eller hur? Om du förnekar detta kan jag leta upp inlägget där du skrev det.

Du får då från det påståendet funderar på hur vi ska kunna försäkra oss om att det inte finns folkligt inflytande över dessa lagar. Vem eller vilken makt ska tvinga folket rätta sig efter de lagar du tycker ska gälla?

Det har jag inte skrivit vad jag minns. Jag har däremot skrivit att inte alla lagar bör baseras på majoritetsbeslut. Med det sagt är det givet att en del människor måste ha inflytande över lagarna, dock inte nödvändigtvis varenda en person och inte heller måste alla lagar beslutas utifrån majoritetsbeslut. Det gör de inte idag heller.
Citera
2020-01-01, 23:22
Medlem
Citat:
Ja det skrev jag. Men det är för fan inte samma sak som att vilja ha diktatur.

Manligt kön har så mycket med saken att göra att det verkar vara en tendens hos just könet man här på Flashback att lägga sig till med en dryg besswrwisser-argumentationsteknik. Man tror att man vet bättre vad någon skrivit än vad personen själv vet.
Ja, man tror helt enkelt att man vet bättre vad personen vill och tror än personen själv.

Jag skrev inte att du vill ha diktatur. Jag skrev om att du nöjer dig med att säga bu eller bä vart fjärde år, vilket är en omskrivning av att välja block. Så var blev det fel enligt dig? Tagga ner och kommunicera vad jag eventuellt skulle ha fått om bakfoten istället.
Citera
2020-01-01, 23:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag skrev inte att du vill ha diktatur. Jag skrev om att du nöjer dig med att säga bu eller bä vart fjärde år, vilket är en omskrivning av att välja block. Så var blev det fel enligt dig? Tagga ner och kommunicera vad jag eventuellt skulle ha fått om bakfoten istället.

Felet blev att svennebanan satt och återgav nånting jag inte direkt skrivit och gör uttalanden om detta, som du sedan instämmer i. Inget som helst ifrågasättande från din sida utan du svalde vad svennebanan skrev med hull och hår. Väldigt märkligt beteende från två vuxna män, även om vi är på ett anonymt forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in