Citat:
Ursprungligen postat av
Ziaya
Vad de tycker nu förändrar inte det förflutna. Jag är ledsen men M satt vid makten som störst i alliansen när vi hade den stora flyktinginvandringen, Och fler män röstar på M så.... du kan liksom inte bortförklara att massor av män har röstat hit våldtäktsmän, och, ja, där förlorade du.
Förlorar vad?
Det fanns en anledning att jag skrev som jag gjorde och låt mig få påpeka att tideräkningen inte började med Reinfeldt utan med Palme som sett ett par generationer finnar, italienare, greker och jugoslaver komma hit och jobba på sätt svenskar inte varit vana med sen före kriget de aldrig deltog i.
Som om deras liv faktiskt hängde på det, vilket det också gjorde för många av dem.
På den tiden var inte sossar bara korkade eller vänsterblivna, men partiet har splittrats alltmer i de falangerna och identitetspolitikerna har drivit dem allt längre från sin egna ideologiska kärna.
De som kommer idag har inte alla samma inställning, om man så säger.
De kan till exempel lyfta bidrag här och vara ministrar i andra länder.
Vi skickar med andra ord livstids försörjning åt dem utomlands, för att de visste att man bara behöver fylla i pappersarbetet och bli berättigad. De kan ta hit sina släktingar och bli berättigade även de.
Jag lyfter gärna min hatt för dem som bidrar och gör rätt för sig oavsett varifrån de kommer och oavsett om de är kebabtekniker eller raketforskare.
Jag skiter i vilket, men de som är här och utnyttjar systemen för att det är så S och V lärt dem att vi gör här i landet, kan gärna ledas ut ur landet av dem och de kan alla stanna nån annanstans där deras insatser redan är kända och har lett till att de har skitländer.
Det är faktiskt därför de kommit hit. För att det vi haft funkar. Det som funkar hade jag gärna konserverat och vet du vilken politisk inriktning jag har då?