2020-01-01, 23:53
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Det har jag inte skrivit vad jag minns. Jag har däremot skrivit att inte alla lagar bör baseras på majoritetsbeslut. Med det sagt är det givet att en del människor måste ha inflytande över lagarna, dock inte nödvändigtvis varenda en person och inte heller måste alla lagar beslutas utifrån majoritetsbeslut. Det gör de inte idag heller.

Har du verkligen så dåligt minne, ska jag leta upp inlägget från dig där du säger att folket inte ska ha inflytande över alla lagar?

Oavsett om du inte minns vad du skrivit eller inte, tycker du eller tycker du inte att folket ska ha inflytande över samtliga lagar i samhället?
Citera
2020-01-02, 00:07
Medlem
Citat:
Felet blev att svennebanan satt och återgav nånting jag inte direkt skrivit och gör uttalanden om detta, som du sedan instämmer i. Inget som helst ifrågasättande från din sida utan du svalde vad svennebanan skrev med hull och hår. Väldigt märkligt beteende från två vuxna män, även om vi är på ett anonymt forum.

Där skrev jag knappast genomtänkt, men det kan du ju lätt rätta till ifall du i själva verket har tänkt igenom det.
Jag lämnar det till dig, ok?
Citera
2020-01-02, 02:30
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jo det ska gudarna veta, och du misslyckas varenda gång.
Ni är såna satans fegisar att ni inte ens klarar att föra en hederlig debatt. Förr kändes det mer viktigt att få er att förstå.
Nu har jag börjat acceptera att vissa människor är ohjälpbara och kommer så förbli. Vi har olika referensramar, och så får det vara, jag lägger inget mer krut på det.
Men det är ju en himla tur att du som självutnämnd domare över allt som är rätt och riktigt finns här och kan tala oss till rätta då.

Så vi slipper ha dialoger och du kan hålla dina monologer och föreläsningar för oss.
Citera
2020-01-02, 02:31
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Har du verkligen så dåligt minne, ska jag leta upp inlägget från dig där du säger att folket inte ska ha inflytande över alla lagar?

Oavsett om du inte minns vad du skrivit eller inte, tycker du eller tycker du inte att folket ska ha inflytande över samtliga lagar i samhället?
Hon skulle inte minnas det om det så stod i inlägget just före.
Det är guldfisknivå på denna där.
Citera
2020-01-02, 10:33
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Det finns kvinnor som säger som det är i alla fall men när de gör det tvingas de avgå:

Marie Dahlin, kommunstyrelsens ordförande i Vänersborg, har avgått, rapporterar lokala medier.

Detta efter anklagelser om sexistiska och rasistiska uttalanden.

– Det var oundvikligt. Ju högre upp i beslutsfattande en person är desto viktigare är det tänka på vilket språk man använder. Marie Dahlin har haft problem med detta, säger Dan Nyberg, ledamot i Socialdemokraterna Vänersborgs styrelse, till TTEla.

Lidell uppger att hon ska ha sagt ”det här med de som säger sig vara rädda för överfall och våldtäkt, kan det inte lika gärna vara omvänt, det vill säga önsketänkande för att de inte fått sig något på länge?”.

För några år sedan var Marie Dahlin handledare åt en politisk praktikant, en kvinna från Sydafrika som var mörk. Jag hörde personligen Marie skrika i vår korridor, medan hon väntade på praktikanten, "var är min neger", berättade Lidell.

https://www.expressen.se/gt/dahlin-s-avgar-anklagas-for-rasism-och-sexism/

Det var alltså vilket språk som användes som tvingade henne att avgå och inte budskapet i sig för det hade sossarna ingen invändning emot.
Senast redigerad av Svenne-i-Banan 2020-01-02 kl. 10:48.
Citera
2020-01-02, 12:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Men det är ju en himla tur att du som självutnämnd domare över allt som är rätt och riktigt finns här och kan tala oss till rätta då.

Så vi slipper ha dialoger och du kan hålla dina monologer och föreläsningar för oss.

Det är det jag har slutat med. Det är för mycket knäck i lurarna här.
Citera
2020-01-02, 13:11
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det finns kvinnor som säger som det är i alla fall men när de gör det tvingas de avgå:

Marie Dahlin, kommunstyrelsens ordförande i Vänersborg, har avgått, rapporterar lokala medier.

– Det var oundvikligt. Ju högre upp i beslutsfattande en person är desto viktigare är det tänka på vilket språk man använder. Marie Dahlin har haft problem med detta, säger Dan Nyberg, ledamot i Socialdemokraterna Vänersborgs styrelse, till TTEla.

Lidell uppger att hon ska ha sagt ”det här med de som säger sig vara rädda för överfall och våldtäkt, kan det inte lika gärna vara omvänt, det vill säga önsketänkande för att de inte fått sig något på länge?”.

För några år sedan var Marie Dahlin handledare åt en politisk praktikant, en kvinna från Sydafrika som var mörk. Jag hörde personligen Marie skrika i vår korridor, medan hon väntade på praktikanten, "var är min neger", berättade Lidell.

Det var alltså vilket språk som användes som tvingade henne att avgå och inte budskapet i sig för det hade sossarna ingen invändning emot.
Lite som twitterbråket med JK Rowlings när hon försvarade Maya Forstater.
Citera
2020-01-02, 13:12
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Det är det jag har slutat med. Det är för mycket knäck i lurarna här.
Wow, du har slutat vara domare för att "folk har så mycket knäck i lurarna"?
En ny version av hönan och ägget kanske?
Citera
2020-01-02, 13:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

"säger som det är"?, hon ställde två frågor:

”det här med de som säger sig vara rädda för överfall och våldtäkt, kan det inte lika gärna vara omvänt, det vill säga önsketänkande för att de inte fått sig något på länge?”.

"var är min neger"

Hur menar du att hon sa "som det är"?
Citera
2020-01-02, 13:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
"säger som det är"?, hon ställde två frågor:

”det här med de som säger sig vara rädda för överfall och våldtäkt, kan det inte lika gärna vara omvänt, det vill säga önsketänkande för att de inte fått sig något på länge?”.

"var är min neger"

Hur menar du att hon sa "som det är"?

Det var retoriska frågor, hon sa som det var.
Citera
2020-01-02, 13:51
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

https://www.expressen.se/gt/dahlin-s...sm-och-sexism/

Intressant uttalande faktiskt. Kan ju användas på vilket brott som helst. Misshandel, rån, mord, tortyr, överfall, sprängningar osv osv. Offrets/offrens önsketänkande.....kanske....kan ju vara så......önsketänkande alltså. Polisen i Malmö verkar iallafall köra på den förklaringsmodellen.
Citera
2020-01-02, 13:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Det var retoriska frågor, hon sa som det var.

Jaha, hon har alltså lång erfarenhet av att utreda överfall och våldtäkter och har jobbat mycket med brottsoffer. Mångsidig kvinna. Dessutom verkar hon ha en alldeles egen husneger, eller hade, inte alla som har det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in