2020-01-01, 21:29
Medlem
Man förbjöd smällare för typ 15-20 år sen. Har pratas om att förbjuda raketer sen dess typ..
Citera
2020-01-01, 21:30
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guld-Jussi
Polen har en helt annan migrationspolitik än Sverige men även där görs försök att begränsa fyrverkerier av hänsyn till djur och miljö. I flera stora städer har de kommunalt finansierade nyårsfyrverkerierna bytts ut mot andra arrangemang, som till exempel i Lodz där man hade himmelsshow med drönare istället.

https://www.radiolodz.pl/posts/58047-300-dronow-nad-manufaktura-to-pierwszy-taki-sylwestrowy-pokaz-w-europie-zdjecia

Kan ju inte stämma!!! Har man sett ett youtubeklipp från möllevångstorget(?!) 2000-nånting (där ingen skadades) så vet ju ALLA att det är ”babbar” som är orsaken till att ”vi svenssons” inte längre får skjuta bort våra egna ögon och fingrar! Gäller även Polen givetvis!
Citera
2020-01-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Men snälla lilla du, jag är inte fattig på pengar. Och vad har mina vänner och kontakter med detta att göra?

Och ja jag bor i en villa men inte i linköping som är staden jag var i på nyårsafton.

Vad bra jag har försökt ta reda på vad tillståndet för raketer på pinne kostar men ej hittat något tillförlitligt. Men om du vet så kan du gärna få berätta och länka en källa tack.

Ja jag tycker samhället är orättvist, då jag och min sambo som tjänar riktigt bra behöver betala för sådana som dig genom våra skattesedelar.
870 kr, alltså ca 2 Bollinger.
Men nu måste jag sluta, du får gärna ta sista ordet.
God fortsättning på året!
Citera
2020-01-01, 21:36
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
Har inte så mycket till övers för dina magiska kunskaper om hur det egentligen är istället för fakta och primärkällor.

Vilka hemliga möten är det flera partier har där de kommer överens att du säger si så säger jag så för att slippa "klarspråk"? Bilderberg elller?

Hade du öht läst ett förarbete hade du redan vetat att det är långt från klarlagt tills omröstning.
Här har du en insatt politiker som själv erkänner överenskommelsen om att inte tala klarspråk:

"Lögnen kan få dystra politiska konsekvenser. Under många år fanns en outtalad överenskommelse mellan journalister, politiker och tyckare att inte säga sanningen om det framväxande mångkulturella samhället. Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Vi satt i teve och förnekade att det vid sidan av det positiva och nödvändiga också fanns svårigheter och problem." - Birger Schlaug, f.d. språkrör MP
https://sv.wikiquote.org/wiki/Birger_Schlaug
Citera
2020-01-01, 21:37
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Kan ju inte stämma!!! Har man sett ett youtubeklipp från möllevångstorget(?!) 2000-nånting (där ingen skadades) så vet ju ALLA att det är ”babbar” som är orsaken till att ”vi svenssons” inte längre får skjuta bort våra egna ögon och fingrar! Gäller även Polen givetvis!

Här. Läs den här artikeln och sen behöver du inte skriva nåt mer i det här ämnet:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J19VO6/raketforbud-ska-minska-attacker-mot-polis

Raketförbudet införs pga alla raketattacker mot polis och annan blåljuspersonal. 15 % av alla poliser säger sig ha blivit attackerade med raketer. Det är ett nytt samhällsproblem. Fyrverkeribranschen hade krismöte efter Möllevångstorget 2016.
Bara nu senaste dagarna har flera attacker med fyrverkerier mot polis och andra skett på flera orter i Sverige.
Citera
2020-01-01, 21:38
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always

Ja, givetvis är det bara en tillfällighet att saker förändras i takt med att mångkulturen ökar...
Citera
2020-01-01, 21:56
Medlem
Thraxxs avatar
Det måste det vara, annars hade ju raketer varit förbjudna för längesedan. Minns då fan inte för 10/15 år sedan att folk ständigt på nyår påsk och så vidare sköt raketer mot folk på öppna platser. Så ja kollektiv bestraffning är det.

Men jag tycker det är så patetiskt och löjligt att enbart förbjuda raketer? Det är en enda smäll och sen ingenting mer, dock med bomb tårtor och liknande är det ju flera skott i följd som vem som helst som är såpass sjuk i huvudet kan ställa på sidan och rikta in på folk eller en folkmassa och göra mycket mer skada än vad raketer någonsin kan göra!

Nej antingen behåller man raketer eller så förbjuder man hela jävla skiten med fyrverkerier!!!
Citera
2020-01-01, 21:58
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
870 kr, alltså ca 2 Bollinger.
Men nu måste jag sluta, du får gärna ta sista ordet.
God fortsättning på året!

Vart har du beviset för detta? Länka gärna.

Ja det måste vara jobbigt att diskutera när man ej har någon läsförståelse.
Citera
2020-01-01, 22:28
Medlem
TheAlamos avatar
Tror du tusentals svenskar sköt raketer på människor, djur, poliser, rakt in i hus för 30 år sen eller? Klart de inte gjorde.
Citera
2020-01-01, 23:07
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Jag har aldrig sagt att det inte beror på det artikeln syftar på, bara att det inte enbart är pga av det.
Smällare förbjöds också, det pga att folk sprängde händerna av sig, inte pga invandring.
Det har vart prat om att förbjuda raketer i flera år pga att folk inte kan använda dem på rätt sätt och skadar sig för att de är berusade, de här attackerna är bara sista droppen innan förbudet sattes i kraft.
Smällare förbjöd 2002 pga att ungdomar kastade dom mot andra människor och att de endast smällde för ljudets skull. Redan då hade invandrare med beslutet att göra. Araber och negrer har sämre intelligens, impulskontroll och konsekvenstänk. Att de är mer våldsamma av naturen gör inte saken bättre.
Hade lagen följts så hade ungdomar inte haft några smällare alls. Sätt dit dom som säljer till ungdomar istället.
Ingen smällde händerna av sig med smällare. Det var inte anledningen till att de förbjöds. Det var störomomentet.

Polisen har själva gått ut med att raketerna förbjöds PGA INVANDRARES KAOS MED RAKETER.

https://www.friatider.se/polisen-i-skane-befarar-raketkaos-pa-nyar
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2020-01-01 kl. 23:15.
Citera
2020-01-01, 23:20
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Smällare förbjöd 2002 pga att ungdomar kastade dom mot andra människor och att de endast smällde för ljudets skull. Redan då hade invandrare med beslutet att göra. Araber och negrer har sämre intelligens, impulskontroll och konsekvenstänk. Att de är mer våldsamma av naturen gör inte saken bättre.
Hade lagen följts så hade ungdomar inte haft några smällare alls. Sätt dit dom som säljer till ungdomar istället.
Ingen smällde händerna av sig med smällare. Det var inte anledningen till att de förbjöds. Det var störomomentet.

Polisen har själva gått ut med att raketerna förbjöds PGA INVANDRARES KAOS MED RAKETER.

https://www.friatider.se/polisen-i-skane-befarar-raketkaos-pa-nyar

Och din källa är fria tider...yeah no, I'm not touching that with a 20 feet pole
Citera
2020-01-01, 23:32
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Och din källa är fria tider...yeah no, I'm not touching that with a 20 feet pole

Eftersom du enbart avnjter Fake News Media, så kan jag länka de artiklar som FT byggde sin artikel på.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/nyarsafton-extra-poliser-ska-halla-koll-pa-raketskjutningar

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/december/27/27-december-2030-ofog-barnungdom-stockholms-lan/

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2019/december/28/28-december-0253-skadegorelse-helsingborg/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in