2020-01-01, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Det är ju det jag inte gör, tycker du att jag ska lämna en trevlig fest i en stor villa med lyx och bekvämligheter för att invandrarna förstört fyrverkerierna på nyårsafton?

Nej jag tänker fira som jag vill och tycker är lämpligt för min familj. Det är inte mig dom har makten över det är hela Sverige.

Ditt resonemang funkar inte.
Det sprängs inga fyrverkerier inne i lyxiga villaområden och framförall lär du inte ha sett några om du satt och tryckte INNE i villan. Men du kanske inte vågade dig ut för alla babbar?
Citera
2020-01-01, 18:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234partymyra
Du borde gå och lägga dig för alltid för att sprida dynga är bara helt fel: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J19VO6/raketforbud-ska-minska-attacker-mot-polis

Så där. Då var det fastlaget och slutdiskuterat och tråden kan stängas. Raketförbudet beror på invandrare som skjuter på folk och polis. Tack för det.
Citera
2020-01-01, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Din vän försöker trolla dig eller så är han en vit invalad SD-apa
Hoppas på det förstnämnda
https://www.expressen.se/nyheter/raketer-till-nyar-2019-nu-kravs-tillstand-och-kurs/
Men snälla du! Tror du fortfarande på att alla som röstar på SD är farliga och ska kasta ut ALLA invandrare? Nä du får nog försöka krypa ur spjälsängen och hälsa på i Borås eller Trollhättan eller något annat ställe så du får se verkligheten. Att ligga med kudde över huvudet för att skydda sig mot SD hjälper inte när Sveriges hålor tas över av våldsverkare . https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/J19VO6/raketforbud-ska-minska-attacker-mot-polis
Citera
2020-01-01, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Så där. Då var det fastlaget och slutdiskuterat och tråden kan stängas. Raketförbudet beror på invandrare som skjuter på folk och polis. Tack för det.
Du gör skäl för ditt alias. No more word needed
Citera
2020-01-01, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Som om att politikerna skulle tala klarspråk. Det har de ju inte gjort typ sedan 30-talet. Regeringen består numera av en bunt förljugna klåpare. Skulle de säga som det är så riskerar de att bli fängslade för häst mot soffgrupp.
Har inte så mycket till övers för dina magiska kunskaper om hur det egentligen är istället för fakta och primärkällor.

Vilka hemliga möten är det flera partier har där de kommer överens att du säger si så säger jag så för att slippa "klarspråk"? Bilderberg elller?

Hade du öht läst ett förarbete hade du redan vetat att det är långt från klarlagt tills omröstning.
Citera
2020-01-01, 18:46
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Det sprängs inga fyrverkerier inne i lyxiga villaområden och framförall lär du inte ha sett några om du satt och tryckte INNE i villan. Men du kanske inte vågade dig ut för alla babbar?

Vi var ute, först på gräsmattan, senare på balkongen för att komma upp lite. (På andra våningen)

Och detta var utmed stångån som rinner genom linköping se det är i en svacka geografiskt men detta har ej varit några problem tidigare.

Du verkar vara lite bitter eller? Eller är du en sådan människa som ej vågar se förnedringen och blir arg på sådana som ser och märker den.
Citera
2020-01-01, 19:07
Medlem
Silver.Swe.s avatar
Det är allmänt vedertaget att svenskar (etniska) har blivit galnare för varje årtionden. Gruppvåldtar, rånar äldre, mördar hejvilt och könsstympar sina kvinnor. Det är exakt av denna anledning som raketer förbjuds ty svenskarna kan inte låta bli att skjuta raketerna mot polisen istället för upp i skyn. Att politikerna skyller förbudet på personskador är givetvis bara en täckmantel för att slippa förtälja sanningen, att ljuga är enklaste vägen.
Citera
2020-01-01, 19:10
Medlem
Citat:
Men som jag misstänker så satt du säkert själv och runkade till Maos lilla röda eller LO`s senaste blad ensam med en folköl vid tolvslaget.

Vill påminna om att det är du, inte jag, som startat en tråd om att inte nyårsfirandet levde upp till förväntningarna och att det är du som bor i en liten håla och jag i huvudstaden där det avfyras fyrverkerier i vilket väderstreck man än vänder sig åt.

Men även om jag hade varit ensam med en folköl på nyår vad har det med saken att göra, det är ju din nyår du vill diskutera och inte min.

Citat:
Har jag en konstig son?

Eftersom du är så otrevlig ska jag svara ärligt: ja han verkar lite eljest ut i från hur han uttrycker sig.

Citat:
som min yngsta son sa ”har jag varit vaken för det här?”
Citat:
Som vart besviken på fyrverkerierna?

Och att han vill gå och lägga sig och inte tycker något annat än fyrverkerierna är så spännande med nyår och tolvslaget att han vill vara vaken.
Senast redigerad av rotebro-conny 2020-01-01 kl. 19:12.
Citera
2020-01-01, 19:20
Medlem
Citat:
Vi var ute, först på gräsmattan, senare på balkongen för att komma upp lite. (På andra våningen)

Och detta var utmed stångån som rinner genom linköping se det är i en svacka geografiskt men detta har ej varit några problem tidigare.

Du verkar vara lite bitter eller? Eller är du en sådan människa som ej vågar se förnedringen och blir arg på sådana som ser och märker den.
Ja du gnällde i #31 att du inte såg knappt några alls, men kunde väl åkt nånstans där det syns eller ordnat tillstånd själva.
Men allt skall serveras på silverbricka av andra, om inte det händer får babbarna skulden.
Myndigheterna gick ut och beklagade att så få hade ansökt om tillstånd för raketer.
Citera
2020-01-01, 19:22
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Vill påminna om att det är du, inte jag, som startat en tråd om att inte nyårsfirandet levde upp till förväntningarna och att det är du som bor i en liten håla och jag i huvudstaden där det avfyras fyrverkerier i vilket väderstreck man än vänder sig åt.

Men även om jag hade varit ensam med en folköl på nyår vad har det med saken att göra, det är ju din nyår du vill diskutera och inte min.

Eftersom du är så otrevlig ska jag svara ärligt: ja han verkar lite eljest ut i från hur han uttrycker sig.

Och att han vill gå och lägga sig och inte tycker något annat än fyrverkerierna är så spännande med nyår och tolvslaget att han vill vara vaken.

Ja det var jag som startade en tråd om hur detta förbud mot raketer på pinne helt klart försämrat nyårsafton. Och att det har en tydlig koppling till invandrarnas kaosskjutande runt om i landet.

Ja Linköping är ju en liten håla. (Det var där vi firade nyårsafton)

Ja sen så hade min 7år gamla son kämpat för att vara vaken till kl24 och vart besviken. Så om han uttryckt sig eljest i sin trötthet så får de väl vara så. ( det är ett barn ) och jag tycker att det var en ganska klockren kommentar som jag och många andra kände igen oss i.

Men du din dryga översittare till stockholmsvänster hora kan ju dra åt helvete istället för att anklaga min 7åring för att vara något han inte är. Men du som incell har så klart inga barn.
Citera
2020-01-01, 19:22
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Här kan du läsa om skolavslutning i kyrkan hos diskrimineringsombudsmannen. Elever med annan tro ska inte tvingas att delta.

https://www.do.se/om-do/vanliga-fragor/fragor-diskriminering-inom-utbildningsomradet/kan-vi-ha-skolavslutning-i-kyrkan/

Nu är detta OT men ändå:

på resa före jul stannade jag till för en paus i en liten ort i Österrike. Av en slump kom en karavan av skolungdomar mot kyrkan och jag hakade på. Det var fredag före jullovet och jag förstod att det var en slags julmässa på gång. Kyrkan blev fullsatt. Rektorn, eller vem det nu var, välkomnade alla till denna FRIVILLIGA gudstjänst. Precis så skulle man kunna göra. Ha en samling i kyrkan med gud och Jesus, för troende och/ eller traditionalister. Alla som inte klarar av denna timme stannar och gör något "fint" på skolan och sedan sammanstrålar alla igen. Alla är nöjda och vi kan slå vakt om vårt kulturarv, troende eller inte.
Senast redigerad av farbror Sven 2020-01-01 kl. 19:27.
Citera
2020-01-01, 19:31
Medlem
MrAndress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Ja du gnällde i #31 att du inte såg knappt några alls, men kunde väl åkt nånstans där det syns eller ordnat tillstånd själva.
Men allt skall serveras på silverbricka av andra, om inte det händer får babbarna skulden.
Myndigheterna gick ut och beklagade att så få hade ansökt om tillstånd för raketer.

För det första, lär dig grammatik. Nej jag kräver inte att allt ska serveras.

Sen tänker jag inte lämna en trevlig tillställning för något som var en självklarhet förra året.
Och sedan har jag redan förklarat att där jag var ej lämpar sig för att avfyra tårtor och andra pyrotekniska artiklar.

Ja det är klart inga ansöker om tillstånd då detta kostar pengar att få. Och MSB utbildningar kostar, tro mig jag har en med utökad behörighet som måste förnyas var 5år.

Ja det är invandrarnas fel att det har blivit så. Så kliv upp ur mammas källare nu.
Senast redigerad av MrAndres 2020-01-01 kl. 19:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in