2020-01-01, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Trodde det berodde på skotträdda hunnägare

jaha..det är möjligt att fienden låtsas att det skulle vara orsaken. . hundägare har klagat sååå många år..mkt lägligt för fienden att börja lyssna på dem just nu.. det är struntssnack som allt annat. . lär dig en gång för alla att inte lyssna på fiendens förklaringar de är psykopat-mytomaner. .och med fienden menar jag förstås politiker och media..om det var oklart på något sätt.
Citera
2020-01-01, 11:16
Medlem
TraXzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhenAllLightDies
Måste stämma, jag har aldrig sett så mycket hat ifrån dels djurägare men även andra pur-svenskar som gått full retard i en mängd olika städers inofficiella fejjan grupper.

Det är uppseendeväckande, har ni själva sett det så förstår ni vad jag menar.

Återigen sker det, svensken vill sitta under sin sten och inte någon kontakt med yttre världen, som någon skrev så är det sjukligt självdestruktivt.

Föbudet har inte gett något, möjligen förmildrat det hela, vill de få tag i det går det ändå. Förbudet urholkar snarare ännu en tradition/sed för oss som kunde hantera skiten och sprida glädje.

Att hundar blir skraja och andra djur är naturligt.. Man får helt enkelt se till att hunden får hjälpinsatser innan för nyårsraketer och smällare kommer alldrig försvinna

https://www.djurensratt.se/hjalpdinhund
Citera
2020-01-01, 11:38
Avstängd
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandtag
Fast nu var det förbudet som berördes och inget annat, vi födda innan millenieskiftet har gradvis sett hur babbarna år in, år ut missbrukat fyrverkerier. Att nyår är så här tamt beror uteslutande på babbarna. Den som påstår något annat hånar sitt eget intellekt.

Den som använder ordet ”babbar” är då ett outtalat geni får jag gissa?
Citera
2020-01-01, 11:48
Medlem
antoneriks avatar
För inte så länge sedan, 25-30 år sedan hade svenska hemvärnsmän en kpist hemma i sitt hus! Tidigare litade man så mycket på folk att man lät dom ha en kpist hemma. Skammen var så stor om man använde kpisten i kriminella syften att man bedömde det som mer viktigt för vår beredskap att vara ständigt förberedd. Även detta är naturligtvis inte tillåtet idag.

Svaret är ja, förbudet av raketer beror naturligtvis på invandrare som inte känner någon som helst samhörighet med Sverige eller vårat säkerhetstänkande eller våran tidigare förmåga att ta samhällsansvar. Samma invandrare som kastar sten på brandmän och ambulanspersonal som försöker göra en akut räddningsinsats.

Däremot är frågan om raketer inte särskilt viktig. Raketen är till sin konstruktion en obsolet fyrverkeriprodukt. Om raketer skulle lanseras på marknaden idag skulle dom aldrig tillåtas, så det är bra att dom har blivit förbjudna.
Citera
2020-01-01, 11:53
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Ja.

Utöver fyrverkerierna finns det fler exempel.

Mångkulturen har blivit väldigt dyr för Sveriges jägare och sportskyttar, med hårdare lagar för de mest skötsamma medborgarna.

EUs Vapendirektiv kommer bl.a. från problemen med invandrare i Tyskland och Frankrike.

Den senaste propositionen från Regeringen kring vapenmagasin är ett utmärkt exempel på detta också.
Den sägs rikta sig mot gängkriminella, men läser man detaljerna i de 100+ sidorna inser man att syftet enbart ör att kriminalisera vanliga Svenssons inklusive Hemvärnsmän.

I längden jublar ryssarna då Sveriges breda värnkraft går förlorad. I längden är syftet att förbjuda skjutvapen för privatpersoner.
Citera
2020-01-01, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StrenghtCoach
Hej!

Jag måste bara ställa en fråga. Jag fick höra detta av en kompis som jag är väldigt skeptisk till och jag måste höra om detta verkligen kan stämma, det tror jag inte men vill bara kolla:

Han hävdar att förbjudet av nyårsraketer beror på migrationen. Han säger vidare att det är migranter som missköter och missbrukar raketerna genom att skjuta mot folkmassor och att det är därför de har förbjudits. Det kan inte vara sant eller? Han måste fara med osanning?
All lagändring föregås av debatt och förarbeten. Genom att läsa dessa kan du specifikt se vem som sade vad i riksdag etc. inför förslaget om lagändring. Fakta är bätttre än både flahsbacks eller din kompis synpunkter om du vill veta.
Citera
2020-01-01, 12:20
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sazed
All lagändring föregås av debatt och förarbeten. Genom att läsa dessa kan du specifikt se vem som sade vad i riksdag etc. inför förslaget om lagändring. Fakta är bätttre än både flahsbacks eller din kompis synpunkter om du vill veta.
Som om att politikerna skulle tala klarspråk. Det har de ju inte gjort typ sedan 30-talet. Regeringen består numera av en bunt förljugna klåpare. Skulle de säga som det är så riskerar de att bli fängslade för häst mot soffgrupp.
Citera
2020-01-01, 12:39
Medlem
Champinjonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
Anledningen är att det försvann fingrar och ögon varje nyår sedan 1965. Conny, svenny och benny byggde egna smällare och stoppade in dom i rör. De kunde också smälla i fickan.

Åldersgräns kom redan 2007 eller tidigare. Kan inte folk googla eller ens tänka längre idag? Att skylla allt på invandring har varit populistiskt och enkelt sedan Dackefejden förfan.

Gå och lägg er om ni inte orkar vara uppe till lasershowen.

Eller hur. Gnäll om fyrverkerier är knappast modernt.
Citera
2020-01-01, 12:42
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerM
Kristendomen är inte en svensk religion!
Vill du prata "svenskt" så kan du börja snacka om Asatron.
Jesus kommer från det där området som du så avskyr, MELLANÖSTERN!

Du svamlar du bara.
Tror du seriöst att dom går ut o skjuter raketer på snuten för att Tommy och Pernilla firar Lucia?
Du är för fan inte riktigt nykter i huvudet

Du fattar ju inte ironi. De skjuter raketer på folk för att de saknar empati. Jag hatar inte Mellanöstern. Den där argumentationstekniken kommer du ingen vart med. Vi har våra siffror från araberna också. Men vafan har det att göra med att vi har fått massa jävla problem i samhället nu pga invandringen? Du kan sitta där och krama din PK-nalle tills tårarna sprutar och vurma för afghaner, somalier och araber. Men en majoritet av Sveriges befolkning har fått nog. 40 svenska kommuner går med ekonomiskt underskott. Alla regioner utom två går med ekonomiskt underskott. Vi behöver verkligen inte fler bidragstagare till Sverige.
Citera
2020-01-01, 12:50
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Ja.

Mångkulturen har blivit väldigt dyr för Sveriges jägare och sportskyttar, med hårdare lagar för de mest skötsamma medborgarna.

EUs Vapendirektiv kommer bl.a. från problemen med invandrare i Tyskland och Frankrike.

Den senaste propositionen från Regeringen kring vapenmagasin är ett utmärkt exempel på detta också.
Den sägs rikta sig mot gängkriminella, men läser man detaljerna i de 100+ sidorna inser man att syftet enbart ör att kriminalisera vanliga Svenssons inklusive Hemvärnsmän.

I längden jublar ryssarna då Sveriges breda värnkraft går förlorad. I längden är syftet att förbjuda skjutvapen för privatpersoner.

Yes, mångkulturen har blivit väldigt dyr för Sverige. 110 kommuner går back. Alla sjukhusregioner utom två går minus. I 40 kommuner väntas man höja kommunalskatten för att få det att gå ihop.

https://www.dn.se/nyheter/politik/larmet-110-kommuner-vantas-ga-minus-i-ar/
Citera
2020-01-01, 12:51
Medlem
Skunken666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1SHOT1KILL
Ja.

EU:s vapendirektiv kommer på direkt förslag från Sverige, framlagt av Anders Ygeman!!
Glöm aldrig det!!
Citera
2020-01-01, 13:25
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Var alla vuxna packade? Annars kunde ni väl tagit en biltur till en mer öppen plats där man ser bra eller som någon sa köpt loss lite tårtor själva, kanske gått ihop med lite grannar. Varenda liten bonnhåla brukar väl ha i alla fall en större fotbollsplan eller liknande varför inte ta ett initiativ att alla i byn samlas och skjutet sina pjäser där.

Konstig grabb du har förresten som inte vill vara vaken på tolvslaget av andra skäl, jag har aldrig träffat en unge som inte tycker det är spännande att i ung ålder vara uppe på natten och fira in nya året.

Jag personligen är lite kluven till fyrverkeriförbudet, visst kan det vara skoj att skjuta av lite raketer själv men samtidigt som här i stockholm kan jag tycka att det är väl mycket som går upp i rök och att det är bättre att man samlar resurserna och gör något storskaligt på några färre valda platser. Att ta en liten promenad runt tolvslaget och sammlas flera på en plats och se ett fyrverkeri brukar kännas trevligare när man väl kommit ut jämfört med att sitta inne i villan och titta ut genom fönstret.

QUOTE=crawly|69772781]Eftersom jag har både hund och hästar så innebär nyårsafton att se till att ingen panik utbryter, men det gick bra. Som du säger är det en jävla massa smällar. Jag hörde också tre ordentliga... dån tror jag är bäst ord. Kändes mer i marken än de hördes, och långt borta. Mäktiga vibrationer. Måste varit dynamit, vilket känns rätt logiskt med tanke på att jag bor en bit ut på landet.

För mig får dom gärna lägga ner skiten, men samtidigt inser jag att jag är i minoritet som hund/hästägare så jag får väl foga mig. Om man bara kunde få ner ljudnivån en aning skulle det bli mycket bättre.

Har du hästar Crawly, vad roligt, det har jag alltid drömt om. Men dom kan du väl knappast ha där det är någon tätare bebyggelse och där skjuts det väl inte så mycket fyrverkerier och smällare? I alla fall inte av invandrare!?

Fast nu är det ju till stor del dina språkbegåvade akademiker som gjort att vi hamnat där vi är, endera genom likgilltighet eller som du här och nu genom att lågutbildad-idiot-stämpla varje litet initiativ och därmed hjälpa regimen.

Högersidans elitistiska grundsyn och krav på andra människor går helt enkelt inte ihop med tillkortakommanden man får på köpet med ett brett folkligt engagemang.

Och när eliten själva hellre håller god min, prioriterar sina karriär och tycker andra ska göra jobbet står man bara och stampar på det sätt vi sett i 15år.

Högern är inget för vanligt folk. Är man inte ens välkommen och får ett tack för att man engagerar sig ideellt i kampen i det här skedet kan man ju bara drömma om att få något tillbaka den dag man inte alls behövs.

Det som skulle till nu är att vanligt folk slutar strida mot varandra och istället sluter upp bakom och stöttar varandra. Under tiden ni sitter här och tjafsar om vänstern och tom även hånar era egna flyttar det globala storkapitalet fram sina positioner vilket vi alla förlorar på.

Jag håller inte med om att AFS är det bästa för Sverige men i valet mellan att sympatisera med honom du citerade och dig är det enkelt att välja bort dig så länge det du visar upp här är det enda du bidrar med själv för en bättre tillvaro.[/quote]

Och DU av alla vet ju precis vad jag sysslar med i mina famlande försök att åtminstone bromsa "utvecklingen". Du anar inte hur många gånger jag vägrat dela tidningar och flygblad av den enkla anledningen att jag ALLTID kollar grammatiken innan jag delar. Hur fan kan du kalla det att håna?

Kan man inte stå för det man sprider, ja då sprider man inte.

Och mina akademikerpolare vet EXAKT vad jag menar med Neanderthalister. Detta till trots kan jag berätta att jag går runt med arbetarskitiga händer oftare än de flesta.

Måste ut och skita ner mig nu, eftersom jag bor där man MÅSTE gå handgripligen till väga: här finns ingen som utför de åtgärder som krävs för att allt ska funka, förutom en själv. Sug på DEN en stund, du och alla andra som belastar skattekistan så snart ni behöver få trottoaren skottad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in