2020-01-01, 15:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Som jag förstått det har man någon gång i tiden fått en bra deal vid ett uppköp och sedan delvis levt på det. De senare åren har det gått tyngre, måste vara en klurig bransch med tanke på produkterna, känns som väldigt låglönebetonat.

Är det tryckeri i plast de håller på med? Tryckeribranschen är ju väldigt speciell och olönsam. Ser ingen anledning till att det skulle vara annorlunda bara för det är plast så det du säger verkar väldigt logiskt.

Behövs väl nästan anställda från staten/Arbetsförmedlingen för att gå runt.
Citera
2020-01-01, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Är det tryckeri i plast de håller på med? Tryckeribranschen är ju väldigt speciell och olönsam. Ser ingen anledning till att det skulle vara annorlunda bara för det är plast så det du säger verkar väldigt logiskt.

Behövs väl nästan anställda från staten/Arbetsförmedlingen för att gå runt.
Ja, är nog så. Berättelsen jag hört är att KF och någon/några mer tog över det som blev kvar efter att något annat bolag köpt stora delar av verksamheten. Sedan lär det ha gått bra men att detta sedan vänt. Reservation för att det inte stämmer helt men detaljerna borde ju de anställda ha koll på.

KF lär (även detta är helt baserat på rykten) ha levt ett liv med en j-a massa pengar runt omkring sig. Så det gick nog bra där ett tag, han kan ju haft andra inkomster också iofs.
Citera
2020-01-01, 16:53
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Ja, är nog så. Berättelsen jag hört är att KF och någon/några mer tog över det som blev kvar efter att något annat bolag köpt stora delar av verksamheten. Sedan lär det ha gått bra men att detta sedan vänt. Reservation för att det inte stämmer helt men detaljerna borde ju de anställda ha koll på.

KF lär (även detta är helt baserat på rykten) ha levt ett liv med en j-a massa pengar runt omkring sig. Så det gick nog bra där ett tag, han kan ju haft andra inkomster också iofs.

Nu är jag inte den med bäst insyn i INP men det var väl något tyskt bolag 2008. Har även i minne att de först anställde massa och sedan var tvungna att varsla många. Så din bild och mitt minne verkar stämma rätt överens.

KF har dragit in rätt mycket pengar ja. Under ett år som KFO i Motala (Är väl 60K i månaden) och inte förvånad om han hämtat ut 40K i månaden som VD innan skatt men nu spekulerar jag bara vad som kan vara rimligt. Huset han bor i är väl dock inte Motalas största skrytbygge. Ser inte jättedyrt ut.
Citera
2020-01-01, 17:33
Medlem
Citat:
Nu är jag inte den med bäst insyn i INP men det var väl något tyskt bolag 2008. Har även i minne att de först anställde massa och sedan var tvungna att varsla många. Så din bild och mitt minne verkar stämma rätt överens.

KF har dragit in rätt mycket pengar ja. Under ett år som KFO i Motala (Är väl 60K i månaden) och inte förvånad om han hämtat ut 40K i månaden som VD innan skatt men nu spekulerar jag bara vad som kan vara rimligt. Huset han bor i är väl dock inte Motalas största skrytbygge. Ser inte jättedyrt ut.
Nej, det gör ju inte det, relativt normal villa känns det som. Han kanske helt enkelt levt som en välavlönad person, varken mer eller mindre. Kanske har ryktesspridningen spårat ur också sedan han togs in, helt plötsligt låter det som han är Bill Gates.
Citera
2020-01-01, 22:24
Medlem
Kexet65s avatar
I häktningsframställan kunde man ju även utläsa att kvinnan varit i någon form av ekonomisk beroende-ställning av K.F vilket säkert bidragit till att hon ej anmält honom tidigare!
Synd jag inte kan närvara vid rättegången men å andra sidan kanske den ändå kommer avhandlas bakom låsta dörrar...
Senast redigerad av Kexet65 2020-01-01 kl. 22:25. Anledning: Felstavning
Citera
2020-01-02, 08:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Synd jag inte kan närvara vid rättegången men å andra sidan kanske den ändå kommer avhandlas bakom låsta dörrar...

Jag hade också velat närvara vid rättegången men orkar helt ärligt inte med hela 7 dagar. 1 dag hade jag klarat av max. Vilken tror ni är bäst att åka in?
Citera
2020-01-02, 09:00
Medlem
Citat:
Jag hade också velat närvara vid rättegången men orkar helt ärligt inte med hela 7 dagar. 1 dag hade jag klarat av max. Vilken tror ni är bäst att åka in?

Dag 1 när åklagaren går igenom de gärningar åtalet gäller kan vara intressant. Vilka dagar olika förhör inträffar är svårare att sia om.
Citera
2020-01-03, 17:10
Medlem
DenSomSokers avatar
Finns fupen ute?
Citera
2020-01-03, 22:01
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomSoker
Finns fupen ute?

Inte offentligt tyvärr men du kan beställa den om du är villig att betala drygt 8000 kr till Tingsrätten 🙈....
Citera
2020-01-03, 22:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Inte offentligt tyvärr men du kan beställa den om du är villig att betala drygt 8000 kr till Tingsrätten 🙈....

Jag mejlar TR på söndagskväll, någon jävla Tidning lär väl ha begärt ut den nu så att det är gratis för oss döingar.
Citera
2020-01-03, 22:56
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Jag mejlar TR på söndagskväll, någon jävla Tidning lär väl ha begärt ut den nu så att det är gratis för oss döingar.

Hoppas på att du lyckas få ut den 🙏🏻!!!
Citera
2020-01-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Dag 1 när åklagaren går igenom de gärningar åtalet gäller kan vara intressant. Vilka dagar olika förhör inträffar är svårare att sia om.
Kör man inte denna typ av rättegång bakom lyckta dörrar? Känns som att man ofta gör det när det är "privata" saker, eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in