2019-12-31, 21:33
Avstängd
Hur tror ni Kåre firar 12-slaget?
Citera
2019-12-31, 22:23
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrea600
Jag kan inte det formella uttrycket, men bevis i olika former värderas efter någon form av styrka. DNA är ju starkt, utsagor från en person väldigt mycket svagare som vanligtvis motsägs av den åtalade. Tyvärr är det inte svårt att se att många går fria på det vi lekmän kan tycka är hygglig bevisning, men som rätten av olika skäl underkänner. Följer man rättsfall som lekman kan man många gånger förundra sig över de låga straffen. Men det handlar oftast om vad som otvetydigt kan bevisas. (så länge brottslingen inte är väldigt ung)

Nu har båda riktigt duktiga advokater. Vad det betyder för förhandlingen vet vi inte än. Men duktiga advokater kan oftast vända på stenar som man kanske inte först ser. Åklagarens kapacitet vet jag dock inget om.

En domstol är inte vad de flesta av oss ser som rättvisa, utan vad lagen kan konstatera genom bevisning i olika former att någon gjort sig skyldig till. Så låt oss avvakta (om du inte är jurist) tills dom kommer och diskutera den.

Synnerligen bra inlägg och tillåt mig betvivla att colamange är jurist.
Ogillar människor som försvarar våldtäktsmän!
Citera
2019-12-31, 22:35
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Straff kan i lägen som detta vara av olika slag, inte bara de direkt juridiska via domstol.

Någon som vet hur detta påverkat KFs olika företagsengagemang. IMP är ju vad jag förstått ägt av flera och jag kan tro att vissa kunder drar öronen åt sig när det uppdagas att KF ställs inför domstol. Vilket tydligt kan påverka IMP som tidigare haft lönsamhetsproblem.

Jag kan tro att flera bolag i hans safär kan få betydande svårigheter av hans agerande.

Förmodar du menar ”INP” och inte ”IMP” som du förkortat bolagsnamnet med?
Kåre har varit väldigt illa omtyckt av många genom åren som jobbat där och personalomsättningen har varit synnerligen hög.
Citera
2019-12-31, 22:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Förmodar du menar ”INP” och inte ”IMP” som du förkortat bolagsnamnet med?
Kåre har varit väldigt illa omtyckt av många genom åren som jobbat där och personalomsättningen har varit synnerligen hög.

Varför sitter du och ljuger, det du skriver stämmer inte!
Älskad och hatad stämmer såklart iom att han är en fullblodspsykopat som manipulerar folk till frukost.
Citera
2020-01-01, 00:32
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowDareYou
Varför sitter du och ljuger, det du skriver stämmer inte!
Älskad och hatad stämmer såklart iom att han är en fullblodspsykopat som manipulerar folk till frukost.

Några supar för mycket på nyårsafton?
För jag förstår verkligen inte ditt inlägg överhuvudtaget 🤔????
Vad är det i min kommentar som INTE stämmer och som du hävdar att jag ljuger om?
Han var väldigt illa omtyckt långt innan detta ärende kom på tapeten (många år tillbaka) av personalen.
Så vart vill du komma med din ”konstiga” kommentar?
Citera
2020-01-01, 00:40
Avstängd
Citat:
Vad är det i min kommentar som INTE stämmer och som du hävdar att jag ljuger om?
Han var väldigt illa omtyckt långt innan detta ärende kom på tapeten (många år tillbaka) av personalen.

Jag orkar inte blanda mig i egentligen då användaren i fråga inte verkar vara helt 100, men du har rätt i att personalomsättningen varit stor på företaget.
Citera
2020-01-01, 01:00
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag orkar inte blanda mig i egentligen då användaren i fråga inte verkar vara helt 100, men du har rätt i att personalomsättningen varit stor på företaget.

Det är inte svårt att hitta info om detta alls. Bara att kolla historiken på företagets sökande efter personal.
Jag har förutom detta personliga kontakter/anställda vid företaget som bekräftar allt.
MEN, det är hemskt om INP ska behöva få skit för det Kåre-dåren nu står anklagad för!
Det han nu står anklagad för har ju defakto egentligen ingen koppling till bolaget!
Han är bara en väldigt djupt tragisk person - uppenbarligen med jävligt dålig uppfostran och därtill dålig rekvisita hur man beter sig om man är en MAN 😐......
Ett stort jävla EGO - en ”man” som tror sig vara kvinnans översittare.
En synnerligen patetisk man som tyckt sig ha rätten att utnyttja/minimera/trakassera/våldta en kvinna som stod i någon form av ekonomiskt beroende av ”grisen” (går att utläsa i häktningsframställan).
Ett urbota vidrigt SVIN med en kvinnosyn från stenåldern!
Jag hoppas verkligen att kvinnan i fråga får upprättelse för detta 🙏🏻!!!
Citera
2020-01-01, 02:50
Bannlyst
Citat:

Nej. Jag fetmarkerade det du ljög om, kan inte varit oklart?

personalomsättningen har varit synnerligen hög.

Det stämmer inte och min kommentar var inte konstig.
Citera
2020-01-01, 15:28
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cornerofhope
Nu hittar du på. Om någon ger dig en bild med en person du tror dig veta något om så ser du det. Finns säkert enskilda fall där en person kan "vara som den ser ut" men statistiskt finns naturligtvis inte detta samband.
Jag kan se på vissa att de är psykopater. Man behöver inte använda magi för att förklara ett sådant fenomen.
Citera
2020-01-01, 15:47
Medlem
Citat:
Jag kan inte det formella uttrycket, men bevis i olika former värderas efter någon form av styrka. DNA är ju starkt, utsagor från en person väldigt mycket svagare som vanligtvis motsägs av den åtalade. Tyvärr är det inte svårt att se att många går fria på det vi lekmän kan tycka är hygglig bevisning, men som rätten av olika skäl underkänner. Följer man rättsfall som lekman kan man många gånger förundra sig över de låga straffen. Men det handlar oftast om vad som otvetydigt kan bevisas. (så länge brottslingen inte är väldigt ung)

Nu har båda riktigt duktiga advokater. Vad det betyder för förhandlingen vet vi inte än. Men duktiga advokater kan oftast vända på stenar som man kanske inte först ser. Åklagarens kapacitet vet jag dock inget om.

En domstol är inte vad de flesta av oss ser som rättvisa, utan vad lagen kan konstatera genom bevisning i olika former att någon gjort sig skyldig till. Så låt oss avvakta (om du inte är jurist) tills dom kommer och diskutera den.
Domstolen har att pröva det som läggs fram, både för och emot. Vilket för gemene man ibland kan bli löjeväckande då man kan ägna 20 sidor i en dom för att diskutera en av den åtalade uppenbart uppdiktad historia. Så man tittar på vad som är bevisat och saker där ord står mot ord är således svårt att döma för. Dock värderar man även indicier, i detta fall har folk t.ex. fått berättat från målsäganden att vissa saker inträffat. Alltså kan man troliggöra att de faktiskt skett trots att det aldrig går att bevisa i ordets bemärkelse. Därtill målar man upp en allmän bild för att visa att det är mer sannolikt att de enskilda sakerna faktiskt inträffat.

I KF:s fall kommer han till stor del falla på vårdpersonalens vittnesmål och bedömning av hennes skador och situationen som sådan. Även KF:s uppträdande på sjukhuset är belastande. Just vårdpersonal eller motsvarande har ju mycket hög trovärdighet.

Man ska inte överskatta advokatens betydelse. KF:s chanser hade varit näst intill lika små med en bondadvokat. Åklagaren vinner nästan alltid, kanske kan HL få ner hans straff något år. Grundtips: 4 år i fängelse innan skatt.
Citera
2020-01-01, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag kan se på vissa att de är psykopater. Man behöver inte använda magi för att förklara ett sådant fenomen.
Ok.
Citera
2020-01-01, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Som jag förstått det har man någon gång i tiden fått en bra deal vid ett uppköp och sedan delvis levt på det. De senare åren har det gått tyngre, måste vara en klurig bransch med tanke på produkterna, känns som väldigt låglönebetonat.

Vad det gäller hans ägande så får han väl bli utköpt och så blir det väl byte av stad för honom. Jag skulle önska att han kunde bo kvar där han vill efter sitt fängelsestraff men det är nog inte möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in